تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805803718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديريت ۱۰۸۳۸ روزه جاسبي در پايان راهعلامت سؤال روي صندلي رئيس بزرگ


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: مديريت ۱۰۸۳۸ روزه جاسبي در پايان راهعلامت سؤال روي صندلي رئيس بزرگ
هيئت امناي دانشگاه آزاد فردا درحالي به دنبال تعيين جانشين جاسبي است كه وي قريب به ۱۰۸۳۸ روز رئيس دانشگاه آزاد بوده است.
آفتاب: هيئت امناي دانشگاه آزاد فردا درحالي به دنبال تعيين جانشين جاسبي است كه وي قريب به ۱۰۸۳۸ روز رئيس دانشگاه آزاد بوده است.

دومين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد فردا (چهارشنبه) 21 دي‌ماه برگزار مي‌شود.

*دومين جلسه انتخاب جانشين جاسبي/وزير علوم: اگر جلسه ۱۰ الي ۱۵ ساعت طول بكشد رئيس بايد انتخاب شود

دستور كار اين جلسه انتخاب رئيس جديد دانشگاه آزاد است و به گفته وزير علوم "حتي اگر دومين جلسه هيئت امناي 10 الي 15 ساعت به طول بينجامد، بايد رئيس پيشنهادي دانشگاه آزاد انتخاب شود."

سخن وزير علوم اظهارنظر برخي اعضاي هيئت امناي اين دانشگاه مبني بر اينكه "دانشگاه آزاد بزرگ است و در چند جلسه نمي‌توان رئيس جديد آن را مشخص كرد" را بي‌اثر كرد.

* سريال "رفتن جاسبي" در قسمت پاياني/علامت سوال روي صندلي رئيس بزرگ

اكنون نگاه جامعه دانشگاهي كشور به جلسه 21 دي‌ماه هيئت امنا دانشگاه آزاد است تا مشاهده كنند كه سريال 5 ساله "رفتن عبدالله جعفرعلي جاسبي" قسمت پاياني خود را چگونه روايت مي‌كند و دانشگاه آزاد چه كسي را بر روي صندلي رياست خود خواهد ديد.

شايد در زماني كه براي اولين بار انتقاد به مديريت عبدالله جعفرعلي جاسبي در ديدار دانشجويان با احمدي‌نژاد در سال 85 با سخنان نماينده اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل مطرح شد و بعد از آن دانشجويان با ارائه دلايل مختلف ازجمله "مديريت طولاني مدت جاسبي بر دانشگاه آزاد"، "عدم كارايي وي در اين دانشگاه"، "وام‌دار كردن مديران از طريق اعطاي مدارك تحصيلي"، "عدم نظرات بر روي دانشگاه آزاد" و ... خواستار تغيير رئيس اين دانشگاه شدند، كسي تصور نمي‌كرد كه اين مطالبه دانشجويي يك سريال دنباله‌دار با داستان‌هاي متخلف شود كه مسائل گوناگوني گرداگرد آن رخ دهد.

مسائلي همچون " موضوعات طرح شده در گزارش كميته تحقيق و تفحص مجلس از دانشگاه آزاد"، "تلاش براي وقف اموال دانشگاه آزاد"، "بيانيه حمايتي ۲۵۰ نماينده مجلس هفتم از جاسبي"، "يكشنبه سياه" و... كه با نگاهي به آنها مي‌توان به بخشي از علل انتقادات دانشجويان از جاسبي پي برد.

* پايان "عصر جاسبي"/صندلي رئيس بزرگ در انتظار رئيس جديد

براساس اين گزارش، هرچند مطالبه دانشجويان براي تغيير رئيس دانشگاه آزاد به منظور تغيير رويه اين دانشگاه مطالبه‌اي 5 ساله است اما تحقق اين مسئله به گفته فعالان جنبش دانشجويي نوعي موفقيت براي آموزش عالي كشور محسوب مي‌شود و با تحقق آن مي‌توان روزهاي روشن را براي دانشگاه آزاد متصور شد.

* انتخاب جانشين جاسبي مهم‌تر از رفتن جاسبي

البته به نظر مي‌رسد كه امروز مسئله مهم درباره دانشگاه آزاد موضوعي فراتر از تغيير رئيس اين دانشگاه است و آن مسئله مهم انتخاب "جايگزين جاسبي" است؛ مسئله‌اي كه در روزهاي اخير به موضوعي مهم تبديل شده و كشمكش‌هاي فراواني درمورد آن به وقوع پيوسته است.

دانشجويان اعتقاد دارند كه فرد جايگزين جاسبي بايد مطابق با آرمان‌هاي مورد قبول جامعه دانشگاهي باشد.

* دانشجويان از ويژگي‌هاي جانشين رئيس بزرگ مي‌گويند...

دانشجويان همچنين معتقدند كه رئيس جديد دانشگاه آزاد بايد در مقابل كانون‌هاي قدرت سياسي و اقتصادي ايستادگي كرده و در مدرك‌گرايي و دادن مدرك بي‌جهت به برخي از افراد اجتناب كند.

فعالان دانشجويي همچنين تاكيد دارند كه رئيس جديد دانشگاه آزاد نبايد اشتباهات گذشته رئيس اين دانشگاه را تكرار كند.

دانشجويان از نحوه تعامل جاسبي با جنبش دانشجويي، ميزان شهريه‌ها، گسترش كمي و نه كيفي دانشگاه آزاد، برخورد با منتقدان را ازجمله اشتباهات جاسبي برشمردند و بر لزوم روي كار آمدن رئيسي جديد براي دانشگاه كه مستقل بوده و خارج از برخي رانت‌ها و زد و بندها تصميم‌گيري كند، تاكيد كردند.

در همين زمينه، مهدي اميريان يكي از فعالان جنبش دانشجويي بر اين نكته تاكيد كرد كه جايگزين جاسبي بايد فردي باشد كه خط مشي فكري و مديريتي قبلي را ادامه ندهد.

افكانه فعال ديگر جنبش دانشجويي است كه ضمن ابراز خرسندي از تغيير جاسبي، بر لزوم انتخاب مديري شايسته براي دانشگاه آزاد تاكيد مي‌كند.

هرچند در روزهاي قبل از برگزاري جلسه ۲۱ دي‌ماه هيئت امناي دانشگاه آزاد گمانه‌زني‌هاي بسياري درمورد جانشين جاسبي صورت گرفت و نام‌هايي چون علي‌اكبر ولايتي، فرهاد رهبر، غلامعلي افروز، محمدحسن شجاعي‌فرد و.... براي رياست دانشگاه آزاد شنيده شد اما بايد تا جلسه فردا صبر كرد و منتظر خروجي جلسه مذكور شد.

* آخرين گمانه‌زني قبل از برگزاري جلسه هيئت امنا/توافق تمامي اعضا براي رياست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد

البته مهمترين خبر منتشر شده درباره جايگزين جاسبي آنهم قبل از برگزاري جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد اين بود كه "فرهاد دانشجو براي تصدي پست رياست دانشگاه آزاد قطعي شده و وي فردا در دومين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد به عنوان رئيس جديد اين دانشگاه انتخاب مي‌شود."

اين خبر را يك منبع آگاه به فارس خبر داد و در واكنش به آن فرهاد دانشجو به خبرنگار ما گفت كه احتمال دارد ديگر اعضاي هيئت امنا بنده را كانديداي رياست دانشگاه آزاد كرده باشند؛ البته رياست دانشگاه آزاد را تنها به شرط اجماع اعضاي هيئت امنا يا تكليف شدن مي‌پذيرم."

* جنبش دانشجويي چشم‌انتظار رئيسي جديد براي دانشگاه آزاد

به گزارش فارس،حال بايد تا فردا و برگزاري جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد منتظر ماند و ديد كه اعضاي اين هيئت به مطالبه ۵ ساله جنبش دانشجويي و جامعه دانشگاهي كشور چه پاسخي خواهند داد و چه كسي به صندلي رياست دانشگاه آزاد تكيه مي‌كند.

كد مطلب : 142741

سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن