تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819550048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چاقوكش‌هاي زورگير به دام افتادند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: چاقوكش‌هاي زورگير به دام افتادند
خبرگزاري فارس: ۳ پسر جوان كه با يك دستگاه خودرو پرايد 132 و تهديد چاقو به زورگيري در شهر تهران و قم اقدام مي‌كردند به دام افتادند.


به گزارش خبرنگار حوادث فارس، در بامداد روز 30 آبان‌ سال جاري مأموران گشت كلانتري 25 پانزده خرداد شهر قم در حين گشت زني در خيابان زاويه به يك دستگاه پرايد 132 با سه سرنشين جوان برخورد كردند كه سرنشينان پرايد به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار كرده و تعقيب و گريز ميان مأموران و سرنشينان خودرو پرايد آغاز شد.

تعقيب و گريز ميان پليس و سرنشينان خودرو پرايد سرانجام در ميدان پليس شهر قم به پايان رسيد و در حالي كه سه سرنشين پرايد قصد داشتند تا ضمن درگيري با مأموران از محل متواري شوند، با افزوده شدن واحدهاي گشت كمكي، هر 3 نفر آنها دستگير و در بازرسي از داخل پرايد يك قبضه شمشير و يك عدد اسپري اشك‌آور كشف شد.

با انتقال3سرنشين خودرو پرايد به كلانتري 25 پانزده خرداد قم و انجام تحقيقات مقدماتي، سرنشينان پرايد با نام‌هاي وحيد20ساله، علي 23 ساله و سامان 20 ساله در اظهارات اوليه خود مدعي شدند كه براي زيارت به شهر قم آمده‌اند، اما پليس آنها را دستگير كرده است.

با وجود ادعاي اين 3 جوان در خصوص علت و انگيزه حضورشان در شهر قم با هدف زيارت، مأموران با توجه به كشف شمشير و اسپري اشك‌آور در داخل خودرو و همچنين فرار سرنشينان پرايد از دست مأموران و نهايتاً درگيري با مأموران به قصد متواري شدن تحقيقات در خصوص ارتكاب جرايم احتمالي آغاز و مأموران كلانتري از طريق سامانه مركز فوريت پليسي 110 اطلاع پيدا كردند كه چند ساعت قبل از دستگيري سرنشينان پرايد و در حدود ساعت 2بامداد يك فقره سرقت و زورگيري در پوشش مسافركشي توسط سرنشينان يك دستگاه خودرو پرايد 132 در مسير قم – كاشان گزارش شده است.

در شرايطي كه سرنشينان خودرو پرايد 132 همچنان خود را بي گناه معرفي مي كردند، مأموران كلانتري بلافاصله هماهنگي‌هاي لازم را با پليس كاشان انجام و مشخصات خودرو توقيف شده و سرنشينان آن با مشخصات سارقان و خودروي تحت تعقيب مورد بررسي قرار گرفت و با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط مالباخته به پليس كاشان ـ به ويژه شماره پلاك خودرو پرايد ـ مأموران كلانتري اطمينان پيدا كردند كه افراد دستگير شده همان سارقان زورگيري هستند كه چند ساعت پيش از دستگيري اقدام به زورگيري و سرقت اموال و وجود نقد يك مسافر كرده بودند.

با اطلاع مالباخته از دستگيري سارقان، وي كه دانشجوي يكي از دانشگاه‌هاي تهران است و قصد داشته تا به نزد خانواده خود در شهر يزد برود، در كلانتري حاضر و هر 3 متهم را مورد شناسايي قرار داد.

با شناسايي متهمان توسط مالباخته و اعتراف آنها به ارتكاب سرقت و زورگيري، پرونده مقدماتي تشكيل و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قم قرار گرفت.

جوان دانشجو، پس از شناسايي متهمان در اظهارات خود به كارآگاهان پليس آگاهي قم گفت: در حدود ساعت 2بامداد روز 30 آبان از تهران به فلكه 72 تن قم رسيدم؛ قصد داشتم تا به شهر يزد بروم و به همين علت سوار يك دستگاه خودرو پرايد با 3 سرنشين جوان شدم كه آنها نيز خود را دانشجو معرفي كردند؛ هنوز مدت زيادي از حركت ماشين به سمت يزد نگذشته بود كه ناگهان پس از رسيدن به خروجي اضطراري كناره اتوبان، سرنشين صندلي عقب يك چاقو را در پهلوي چپ من گذاشت و راننده نيز ماشين را به شانه خاكي جاده هدايت كرد.

وي بيان داشت: پس از توقف خودرو، سرنشين صندلي جلو كيف همراهم را از دستم گرفت و همزمان اسپري گاز اشك‌آور را در صورتم پاشيد؛ در همين لحظه ماشين به سمت زير گذر حركت كرد و در آنجا توقف كرد؛ در حالي كه ماشين در زير گذر جاده توقف كرده و همه جا نيز كاملاً تاريك بود، سرنشين صندلي جلو از ماشين پياده شد و در حالي كه دوباره گاز اشك‌آور را در صورتم مي‌پاشيد، با كمك سرنشين صندلي عقب مرا از ماشين پياده كرده و با تهديد چاقو مرا بر روي زمين دراز كرده و به سمت قم متواري شدند.

جوان مالباخته در ادامه اظهارات خود به كارآگاهان گفت: پس از متواري شدن سارقان، خودم را به كنار جاده و از آنجا به كانكس پليس رسانده و مأموران نيز با اطلاع از موضوع، بلافاصله با پليس 110 كاشان تماس گرفته و مشخصات خودرو پرايد و سرنشينان پرايد را به آنها اعلام كردند.

اين مالباخته گفت: هنوز چند ساعتي از اعلام خبر سرقت نگذشته بود كه در حدود ساعت 6 و نيم بامداد از كلانتري 25 شهر قم به ما اطلاع داده شد كه هر 3 سارق و خودرو پرايد آنها توسط پليس دستگير و توقيف شده‌اند كه بلافاصله به كلانتري شهر قم و هر 3 سارق دستگير شده را مورد شناسايي قرار دادم.

در شرايطي كه متهمان تا قبل از شناسايي توسط جوان دانشجو خود را بي‌گناه و زائر شهر قم معرفي كرده بودند، به ناچار و پس از شناسايي دقيق از سوي مالباخته لب به اعتراف گشوده و در ادامه تحقيقات به سرقت‌هاي مشابه در مناطق مختلف جنوب و غرب تهران به ويژه در مناطق رباط كريم، اسلامشهر، پرندك، خيابان آزادي، منطقه آلارد، شهريار و ... اعتراف كردند.

با توجه به اعترافات متهمان به ارتكاب سرقت‌هاي مشابه در مناطق جنوبي تهران، پرونده از شعبه دوم بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب قم به دادسراي امور جنايي تهران ارجاع و به دستور داديار شعبه يكم پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ در توضيح اين خبر گفت: از همه مالباختگاني كه در طول چند ماه گذشته و بدين شيوه و توسط سرنشينان يك دستگاه پرايد 123 و تا تاريخ دستگيري مورد سرقت و زورگيري قرار گرفته‌اند دعوت مي‌شود تا براي شناسايي متهمان و طرح شكايات خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.
انتهاي پيام/

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن