تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819597691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگاه نقاشي خياباني در محلات برگزار شود


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كارگاه نقاشي خياباني در محلات برگزار شود
حبيب‌الله آيت‌اللهي برپايي كارگاه نقاشي خياباني را آموزش آزاد، سريع و با جرات ناميد و پيشنهاد دارد كه اين نوع‌ كارگاه‌ها در محلات برپا شود.


اين استاد نقاشي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فرهنگي‌هنري برنا در خصوص برپايي نخستين كارگاه نقاشي خياباني فجر اظهار داشت: اين گونه فعاليت‌ها از دو نظراهميت زيادي دارد؛ ابتدا نسل جوان را عادت مي دهد كه از كارگاه‌ها بيرون بيايند همچنين باعث مي‌شود در فضاي باز كار كنند و از كار كردن در حضور تماشاگر نترسند.

وي تصريح كرد: ابتكار آقاي طاهري به دليل دعوت از استادان به عنوان سرپرست گروه بسيار خوب بود به دليل اينكه هنرجو يا دانشجو با شركت در كارگاه هاي خياباني يك درس مجاني هم دريافت مي كند. او در فرصت كم مي‌آموزد چگونه تركيب‌بندي خود را به بسازد و تصميم بگيرد. سپس مي‌آموزد چگونه طرح و نقاشي خود را با طرح و نقاشي نفر كناري خود كه درحال شكل گرفتن است هماهنگ كند.

وي افزود: به علت نبودن فضاي آزاد براي كار در دانشگاه و هنرستان امكان آموزش سريع وجود ندارد و در اين گونه كارگاهها است كه اين امكان به هنرجو داده مي شود.

آيت اللهي اظهار داشت: مردم ما كمتر با هنر آشنا هستند و علت اين معضل، نداشتن موزه اي است كه كار موزه اي انجام دهد. موزه هنرهاي معاصر هم، تنها عنوان موزه دارد اما بيشتر محل برگزاري نمايشگاه‌ها است.

وي افزود: ما بايد مردم را به ديدن آثار هنري عادت دهيم. حال كه موزه نداريم بايد آثارهنري را در طول مسيرشان قرار دهيم كه آرام آرام براي ديدن آثار هنري در نمايشگاه رغبت نشان دهند.

آيت‌اللهي تصريح كرد: اين امر در آينده با ديدن آثار هنري و سرانجام با خريد آثار هنري همراه خواهد بود و اين حركت خاصيت بزرگ اين گونه كارگاه هاي هنري است.

وي در خصوص نظام حمايتي از هنرمندان اظهار داشت: ايرادي كه مي توان به دستگاه گرفت، غلط بودن نظام حمايتي از هنر و هنرمند است. نظام حمايتي بايد به ‌گونه‌اي عمل كند كه اگر هنرمند قصد به نمايش گذاشتن آثار خود را دارد فضاي مناسب در اختيار او قرار گيرد.

وي در خصوص فروش آثار رنوار و ونگوگ به يك كلكسيونر انگليسي گفت: دليل اين امر را از رئيس موزه‌هاي هنرهاي معاصر شهر پاريس جويا شدم و او گفت هر جا كه اين آثار به نمايش گذاشته شود در زير آن مي نويسند نقاش فرانسوي و به همين دليل اسم فرانسه در همه جا است. اهميت اين موضوع، آنجا است كه با فروش اين دو تابلو 160ميليون دلار درآمد حاصل شد و 16000 اثر هنري از هنرمندان بي كار خريداري و 120موزه در شهرستان‌هاي ساخته شد.

آيت‌اللهي درخصوص كارگاه نقاشي خياباني اظهار داشت: اين گونه فعاليت‌ها نبايد فقط به جشنواره محدود شود. در مناسبت‌هاي ديگر و مقاطع زماني ، در محلاتي كه در سطح فرهنگي مختلفي هستند برگزاري اين گونه فعاليتها بسيار مفيد خواهد بود.

وي تصريح كرد: نتيجه اين برنامه‌ها ممكن است كه بر سرعت آشكار نشود اما در آينده نزديك كاملا مشخص مي‌شود.

يکشنبه|ا|18|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن