تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805773450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بدم نمى آيد ركورد رائول را بشكنم


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: بدم نمى آيد ركورد رائول را بشكنم
مقابل دروازه ، او از خود بى خود مى شود. به گلزنى عادت دارد و درخشش او در يورو ۲۰۰۸ و باشگاه والنسيا او را به يكى از مشهورترين و پر طرفدارترين ستارگان فوتبال جهان تبديل كرده است اما با وجود اينكه گلزن برتر يورو ۲۰۰۸ نام گرفته هنوز به جايگاهى كه استحقاقش را دارد نرسيده است. ستاره اهل آستورياس شمال اسپانيا در مصاحبه اخير خود با سايت فيفا از اوضاع و احوالاتش در والنسيا، تيم ملى اسپانيا در جام ملت هاى اروپا، بازى هاى مقدماتى پيش رويشان براى رسيدن به آفريقاى جنوبى، ويسنته دل بوسكه، سسك فابرگاس، رائول و آرزوهاى كوچك و بزرگش سخن مى گويد:
• شرايط كنونى رختكن والنسيا به چه صورت است كه تيم از دور رقابت هاى يوفا حذف شد و در لاليگا هم فروغ چندانى ندارد؟
- شرايط ما در ليگ داخلى به اين خاطر بحرانى شد كه تمام تمركزمان بر روى صعود در جام يوفا بود اما حالا كه آن هدف ميسر نشد، بايد وقت و انرژى مان را روى ليگ بگذاريم گرچه بايد واقع بينانه با قضايا برخورد كرد و ما خوب مى دانيم كه قهرمان اين فصل نخواهيم شد اما به هر حال هدفمان اين است كه در پايان فصل يكى از ۴ تيم اول جدول رده بندى باشيم تا به ليگ قهرمانان سال آينده راه پيدا كنيم. اين موضوع براى باشگاه هم از نظر اقتصادى و هم از نظر ورزشى اهميت ويژه اى دارد.
• تيم ملى اسپانيا شروع فوق العاده اى را در رقابت هاى مقدماتى آفريقاى جنوبى ۲۰۱۰ را داشت با اين حال تيم شما در اواخر ماه مارس با تركيه روبرو خواهد شد، تيمى كه هم امتياز شماست. حال فكر مى كنيد كه كداميك از ۲ تيم به عنوان تيم اول گروه ۵ به دور بعدى صعود مى كند؟
- اين رقابت يك جورهاى شبيه يك بازى رفت و برگشت حذفى است. از همان اول مى دانستيم كه احتمالاً تركيه سر سخت ترين رقيب ما خواهد بود. ما امتياز خوبى داريم و با قدرت با آنها روبرو خواهيم شد.
• آيا چيزى در مورد تيم تركيه وجود دارد كه باعث نگرانى شما بشود؟
- ما بايد نقاط قوت و ضعف آنها را مطالعه كنيم اما به طور كلى بايد به سيستم بازى خودمان بچسبيم، همانى كه تاكنون به خوبى در مورد ما جواب داده است. بايد تمام تلاشمان را بكنيم و در آمادگى كامل بدنى قرار بگيريم.
• مطمئناً تيم ملى اسپانيا نقاط ضعف خيلى كمى دارد، اين طور نيست؟ به هر حال ماتادورها از سال ۲۰۰۶ تاكنون در هيچ بازى اى شكست نخورده اند.
- به نظر من در فوتبال پذيرفتن ضعف ها خودش يك نوع ضعف است اما همه هنوز دچار اين ضعف هستند. گرچه عملكردمان در حال حاضر خيلى خوب است اما باز هم جاى پيشرفت داريم.
• از زمانى كه ويسنته دل بوسكه مربى اسپانيا شده تيم چقدر تغيير كرده است؟
- بدون شك، هر مربى، سيستم، استراتژى و تاكتيك هاى تمرينى خاص خودش را دارد اما هسته اصلى تيم همانى است كه بود و محيط اردو تغيير نكرده است. تيم ملى اسپانيا چند سالى است كه خيلى خوب بازى كرده است و در بازى هاى سخت پيروز شده و در حال حاضر شكست ناپذير است. همه اين فاكتورها موجب مى شود كه تغيير مربى تأثير بدى بر روى بازيكنان و جو محيطى نگذارد.
• شما در حال حاضر جزو گلزنان برتر اروپا هستيد و رقيبان شما جام جهانى ۲۰۱۰ وسلى اسناك بازيكن اهل بلژيك و وين رونى از انگلستان هستند. آيا به آقاى گل شدن فكر مى كنيد؟
- نه، من فقط سعى مى كنم آنقدر كه مى توانم گلزنى كنم تا پا به آفريقاى جنوبى بگذاريم. هدف من فقط همين است. اگر آقاى گل بشوم اما به فينال جام نرسيم يا به رقابت ها راه پيدا نكنيم واقعاً چه ارزشى دارد كه من آقاى گل بشوم.
• هدف تيم ملى اسپانيا در آفريقاى جنوبى دستيابى به چه جايگاهى است؟
- از پاسخ به اين سؤال خسته شده ام اما باز هم مى گويم، فعلاً مهم ترين چيز راهيابى به رقابت هاست. بايد واقع بين باشيم و فعلاً نبايد به قهرمانى فكر كنيم. به هر حال اسپانيا هميشه يكى از مدعيان بوده است. بياييد اميدوار باشيم اين بار همين باشد و ما به فينال راه پيدا كنيم. از آنجايى كه ما قهرمان اروپا شده ايم انتظارات از ما بالا رفته است و بايد از عنوان خود دفاع كنيم.
• بايد خاطره جام جهانى آلمان ۲۰۰۶ را هم پشت سر بگذاريد، اين طور نيست؟
- خوب، بله! ما احساس وحشتناكى داشتيم. من شخصاً هنوز هم فكر مى كنم ما بهترين تيم گروه خودمان در آن سال بوديم اما در دور يك هشتم نهايى مقابل فرانسه بدشانسى آورديم. آنها بهتر از ما نبودند اما تأثيرگذارتر بازى مى كردند و همين هم باعث شد آنها فيناليست شوند زيرا هر روز خوب بازى مى كردند و در جام يوفا و در جام جهانى اگر يك روز خوب نباشيم سرنوشتت شكست است.
• پس مطمئناً اسپانيا درس هاى زيادى در يورو ۲۰۰۸ آموخته است. فكر مى كنيد كليد موفقيت تيمتان چه بود؟
- فاكتورهاى زيادى در قهرمانى ما نقش داشت. كار گروهى، تعريف ما از موفقيت و اتحاد كادر مربيان و بازيكنان همگى خيلى مهم بود. ما واقعاً لياقت پيروزى را داشتيم.
• پس از قهرمانى سيل تحسين و تمجيد بود كه نثار مربيان و بازيكنان شد. چطور با آن كنار آمديد؟
- من هميشه مى گويم كه تحسين مى تواند نقش مخربى در شخص داشته باشد اما بعد از يورو ۲۰۰۸ ما به پيشرفت ادامه داديم و هنوز هم تشنه قهرمانى هستيم. ما خيلى راحت هيجان و تحسين ها را پشت سر گذاشتيم و به تلاش خود ادامه داديم. ما هيچ وقت يادمان نمى رود كه ۳ سال پيش همين تيم تحت انتقاد وحشتناكى قرار گرفت و ما نمى خواهيم همان اتفاق دوباره به وقوع بپيوندد.
• اسپانيا تيم جوانى است و بعد از جام ملت هاى اروپا نيز چند بازيكن جوانتر به تيم اضافه كرده است. فكر مى كنيد كدام يك از بازيكنان جوان تيم آينده دارتر است؟
- بازيكنى كه مى خواهم نام او را ببرم ديگر استعدادش به اثبات رسيده است و بحث آينده دارى او به پايان رسيده اما من بشدت هوادار سسك فابرگاس هستم. او خيلى جوان است اما تاكنون در ۲ فينال بزرگ شركت داشته و هميشه بازيكن مهمى براى تيم ملى محسوب مى شود. او در آينده بزرگ ترين بازيكن زمانه ما خواهد شد.
• شما اكنون پيراهن شماره ۷ رائول را به تن مى كنيد. فكر مى كنيد چقدر طول مى كشد تا ركورد او را به عنوان گلزن برتر تمام دوران هاى تيم ملى اسپانيا از آن خود كنيد؟
- من نمى خواهم چيزى را از كسى بگيرم. من براى باشگاهم خوب بازى مى كردم و مربى تيم ملى از من دعوت كرد و شانس بازى براى كشورم را به من داد. حرف و حديث هاى زيادى در مورد شماره پيراهنم به وجود آمد. من از بين شماره هاى موجود آن يكى را كه دوست داشتم، برداشتم اما دنبال شكستن نام هيچ كس نيستم. در واقع، رائول و من در گذشته هم در تيم ملى بوديم و كسى را از آنجا بيرون نكرديم اما تا جايى كه به گلزنى مربوط مى شود چندان بدم نمى آيد ركوردش را بزنم، هر چند مى دانم چقدر سخت است. من تا الان ۲۵ گل زده ام و او ۴۴ تا زده است.
• مسائل مربوط به غيبت رائول از تيم ملى بر روى شخصيت شما چه تأثيرى داشت؟
- هيچ وقت از وقوع آن خوشم نيامد زيرا فكر مى كنم اين مسأله روى هر دوى ما تأثير منفى گذاشت. ما هميشه هر وقت با هم روبرو مى شويم خوب برخورد مى كنيم، پس من مشكلى ندارم. من براى جايگاهم زحمت زيادى كشيدم اما دنبال رقابت با هيچ كس نبودم. تنها چيزى كه مى خواهم حضور در تيم ملى است اگر روزى برسد كه نتوانم پيراهن شماره ۷ را بپوشم برايم چندان مهم نيست. مهم اين است كه تا جايى كه ساق هايم توان دارند براى تيم ملى اسپانيا بدوم و تا جايى كه مى توانم گلزنى كنم.

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن