تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815698393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در همايش بين المللي جنگ غزه، علل، چگونگي و نتايج؛محمد محسن: حمله به غزه نشان داد صهيونيست‌ها از جنگ 33 روزه عبرت نگرفته‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در همايش بين المللي جنگ غزه، علل، چگونگي و نتايج؛محمد محسن: حمله به غزه نشان داد صهيونيست‌ها از جنگ 33 روزه عبرت نگرفته‌اند
خبرگزاري فارس: عضو دفتر سياسي حزب الله لبنان در تهران گفت: همه بازيگران منطقه‌اي و جهاني مدعي بودند از جنگ 33 روزه عبرت گرفتند اما ابعاد نظامي و اطلاعاتي حمله به غزه نشان داد كه صهيونيست‌ها عبرت نگرفته‌اند.


به گزارش خبرنگار سياس خارجي باشگاه خبري فارس «توانا»،‌ محمد محسن عضو دفتر سياسي حزب الله لبنان در تهران ديروز طي نشستي با عنوان جنگ غزه كه در موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران برگزار شد، اظهار داشت: ارتباط قوي بين گروه‌هاي مقاومت اسلامي و مؤتلفان آنان در لبنان و فلسطين از يك طرف و در مقابل ارتباط بعضي گروه‌هاي لبناني با محور آمريكا، كشورهاي عرب اعتدال طلب كه عملاً توجيه كننده حمله به غزه و قبلاً به لبنان و حزب الله بودند ايجاب مي‌كند در فرآيند بررسي و تحليل ابعاد تجاوز و حمله به غزه بر مواضع و اقدامات سياسي و تبليغاتي و اجتماعي گروه‌هاي مختلف لبناني در زمان اين حمله نگاهي عميق داشته باشيم.
محسن گفت: بايد ديد ادعاي همه گروه‌هاي داخلي در لبنان، منطقه‌اي و بين المللي به اخذ عبرت‌ها از نتايج جنگ 33 روزه (وعده صادق) تا چه حدي در عمل آنان تجلي پيدا كرده است.
عضو دفتر سياسي حزب الله لبنان در تهران اظهار داشت: صحنه سياسي لبنان به دلايل زيادي همواره نماينده منازعه قدرت منطقه‌اي و بين‌المللي به خصوص در مسئله فلسطين و ميزان اقتدار و تغيير معادلات در اين صحنه بوده است بگونه‌اي كه در رصد و تفسير مواضع و اظهارات و اقدامات گروه‌هاي لبناني مي‌توان به جديدترين صف آرايي سياسي و استراتژيكي رسيد.
وي خاطر نشان كرد: نسبت لبنان و فلسطين مثل رابطه دو برادر بسيار نزديك است يعني صحنه لبنان نزديك‌ترين صحنه به فلسطين است.
محمد محسن تاكيد كرد: مسئله فلسطين بيشترين تاثيرات را بر روي لبنان گذاشته است چرا كه حدود نيم ميليون فلسطيني در لبنان زندگي مي‌كنند و از لبنان به عنوان مركز مقاومت استفاده مي‌شود.
عضو سياسي حزب الله لبنان يادآور شد: در لبنان 18مذهب فرقه‌اي حضور دارند و هيچ كدام از آنها اكثريت نيستند، يعني اقليت‌هاي بزرگي در آنجا زندگي مي‌كنند و در لبنان يك فضاي تكثري وجود دارد به همين دليل اجازه داده‌اند فلسطيني‌ها در لبنان باشند.
وي گفت: شباهت‌هاي زيادي بين جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه فلسطين وجود دارد كه ايجاب مي‌كند وقتي در رابطه با حمله اسرائيل به غزه صحبت مي‌شود توجه كرد كه چه تعاملي بين اين دو وجود دارد.
محمد محسن تصريح كرد: دو گروه 8 مارس و 14 مارس در لبنان وجود دارند كه در اين دو گروه، گروه‌هاي مسيحي، سني و شيعه وجود دارد.
محسن با اشاره به اينكه گروه 8 مارس متشكل از حزب الله لبنان و جنبش امل است، گفت: 8 مارس به عنوان يك ائتلاف حزبي سياسي كار مي‌كند نه مذهبي، يعني شيعيان و سني‌ها در آن بر ضد هم نيستند.
وي افزود: اين دو گروه بعد از يك سري اتفاقات به وجود آمدند كه يكي از اين دلايل ترور رفيق حريري و عقب‌نشيني نيروهاي سوري در لبنان و جنگ 33 روزه بود.
عضو سياسي حزب الله لبنان خاطر نشان كرد: همه بازيگران محلي و منطقه‌اي مدعي شدند كه از جنگ 33 روزه عبرت گرفتند اما از عمل اسرائيل از نظر نظامي و اطلاعاتي معلوم است كه عبرت نگرفته‌اند.
محسن گفت: اسرائيل 9 مانور نظامي بعد از جنگ 33 روزه انجام داد و ادعا كرد ارتش جديدي به غزه حمله كرده است و ارتش جنگ 33 روزه در اين جنگ شركت نكرده است.
وي بازيگر اصلي لبنان را حزب الله دانست و گفت: حزب الله از لحاظ موازنه قدرت در دنيا مطرح است و افتخار لبنان حزب الله است.
وي افزود: آمريكا و اسرائيل و دولت‌هاي سازش معتقدند مسئله فلسطين بايد تمام شود ولي مقاومت اعتقاد دارد مسئله فلسطين نبايد ظالمانه تمام شود بلكه بايد براي آنها انتخابات صورت گيرد و زمين‌هايشان به آنها برگردد و حكومت دلخواه فلسطيني‌ها به وجود آيد.
عضو دفتر سياسي حزب الله لبنان در تهران در پايان افزود: راه حل ديگر از بين بردن اسرائيل است كه هم‌اكنون اين رژيم در حال افول است و اين حرف به جاست.
انتهاي پيام/

سه|ا|شنبه|ا|8|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن