تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819302801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخالفت وزارت كشاورزي با طرح آيش جنگل‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: مخالفت وزارت كشاورزي با طرح آيش جنگل‌ها
منابع‌طبيعي- دليل تعويق طرح آيش‌گذاري 10ساله جنگل‌هاي ايران مخالفت وزارت كشاورزي اعلام شد

به گزارش خبرگزاري محيط‌زيست ايران، با وجود موافقت شماري از كارشناسان سازمان جنگل‌ها با طرح مذكور، مديران اين سازمان و نيز اسكندري، وزير جهاد كشاورزي به بهانه مشكلات اقتصادي و بحران اشتغال در استان‌هاي جنگلي اجراي اين طرح را در شرايط حاضر به صلاح نمي‌دانند.

در يك نشست مرتبط، وزير كشاورزي صراحتاً اعلام كرده است كه به آيش گذاشتن جنگل‌ها هزاران فرصت شغلي را از بين برده و در روستاها و شهرهاي كوچك حاشيه جنگلي بحران‌هاي اقتصادي و اجتماعي ايجاد كرده و حتي ممكن است در اين مناطق تنش امنيتي ايجاد كند.

اين گزارش مي‌افزايد: از آنجا كه متولي عرصه‌هاي جنگلي وزارت كشاورزي است، مخالفت صريح و قاطعانه اين وزارتخانه با اجراي طرح آيش‌گذاري جنگل‌ها، با وجود پيگيري‌هاي سازمان حفاظت محيط زيست‌، كه در اين باره از نظر حاكميتي يك نهاد بالادست‌تر محسوب مي‌شود، امكان اجرا نخواهد داشت.

براساس طرح ارائه شده از سوي معاونت محيط طبيعي، سازمان حفاظت محيط زيست به دولت پيشنهاد داده كه هر گونه بهره‌برداري اقتصادي، ‌به‌ويژه تجارت چوب، ‌از مناطق جنگلي ايران به‌مدت 5سال متوقف شده و بهره‌برداري‌هاي آتي به وضعيت نهايي جنگل‌هاي ايران در پايان اين مدت 5ساله منوط شود. مساحت جنگل‌هاي ايران در 40سال گذشته بر مبناي گزارش فائو به كمتر از يك سوم ‌(22 ميليون هكتار به 5/7 ميليون هكتار) تقليل يافته است.

دوشنبه |ا| 7 |ا| بهمن |ا| 1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن