تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815733462




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي دو كتاب از تازه‌هاي نشر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معرفي دو كتاب از تازه‌هاي نشر
فرهنگي. كتاب. كتاب
كتاب جديد عناصر داستان ايراني با هدف آشنايي بيشتر نويسندگان با فرم و قالب داستان‌هاي ايراني و نيز پرهيز از استفاده قالب‌هاي رمان و داستان هاي غربي در داستان‌هاي ايراني از سوي انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از انتشارات سوره مهر، اين كتاب توليد دفتر پژوهش مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري است و در آن ‪ ۱۶‬مقاله از نويسندگاني نظير نادر ابراهيمي، حبيب احمدزاده، مصطفي رحماندوست، منيژه آرمين، احمد سميعي و محمدعلي علومي درباره عناصر داستاني در داستان‌هاي ايراني نوشته شده و كار تنظيم و گردآوري آن توسط مرحوم حسين حداد صورت گرفته است.

عناصر پايه در ادبيات داستانيعنوان مقاله‌اي است از زنده ياد نادر ابراهيمي در اين كتاب كه به چيستي عناصر پايه در ادبيات داستاني و تعاريف و برداشت‌هاي گوناگون از آن مي‌پردازد و در آن از موضوع، شخصيت، زبان، ساختمان، فضا، حركت، محتوا، نتيجه، هدف، تصوير، و بافت به عنوان عناصر پايه داستاني ياد مي‌كند.

عناصر تراژدي در داستان سياوش از احمد سميعي، غيب باوري در متون كهن از محمد علي علومي، بوف و كور و صادق هدايت از حبيب احمدزاده، جنبه‌هاي اجتماعي و روانشناختي مثنوي مولوي از منيژه آرمين و عناصر داستان ايراني در داستان سمك عيار از مصطفي رحماندوست، ديگر مقاله‌هاي كتاب عناصر داستان‌هاي ايراني هستند.

همچنين در اين كتاب مقالاتي از منوچهر ياري، محمود عباديان، حميدرضا شاه آبادي محمد عزيزي، محمدرضا محمدي كهن، محمد قصاع، ناصر ايراني و عبدالعلي دستغيب منتشر شده است.

كتاب بررسي عناصر داستاني ايراني در ‪ ۳۹۰‬صفحه، قطع رقعي، و با قيمت پنج هزار ‪ ۱۰۰‬تومان و در تيراژ دو هزار ‪ ۵۰۰‬نسخه انتشار يافته است.

همچنين در آستانه سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، اشعاري از شاعران مطرح نظير قيصر امين پور، سلمان هراتي، پرويز بيگي حبيب آبادي، علي موسوي گرمارودي يا موضوع شعر انقلاب در كتابي با عنوان بر دامن سكوت و با موضوع شعر انقلاب اسلامي منتشر شد.

اين كتاب با عنوان توضيحي سخني پيرامون پيكار سروده‌هاي مينوي در فاصله سال‌هاي ‪ ۵۹‬تا ‪ ۶۷‬تاليف سعيد خومحمدي خيرآبادي و با همكاري مجتبي جوادي در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

اين كتاب در ابتدا در فصل‌هاي مجزا موضوعاتي نظير معيارهاي ادبيات انقلاب اسلامي، ويژگي‌هاي شعر انقلاب اسلامي و غزل در قلمرو شعر انقلاب اسلامي بررسي شده است.

جريان عمده غزل پس از انقلاب، تعريف عمده غزل سياسي اجماعي، تاثير مسائل اجتماعي در شعر انقلاب و همچنين سير غزل دفاع مقدس از شهريور ‪ ۱۳۵۹‬تا تيرماه ‪ ۱۳۶۷‬موضوعاتي ديگري است كه در اين مجموعه مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه اين كتاب آثار غزل سرايان اين عصر آمده كه ضمن ارائه اشعاري از شاعران مورد نظر، در تحليلي كوتاه آثار شاعر مورد بررسي قرار گرفته است.

در كتاب بر دامن سكوت آثاري از شاعراني همچون ساعد باقري، حسين اسرافيلي، سيدحسين ثابت، سهيل محمودي، قيصر امين پور، سلمان هراتي، سيدعلي موسوي گرمارودي، عليرضا قزوه، محمدرضا عبدالملكيان و پرويز بيگي حبيب آبادي ارائه شده است.

اين كتاب در ‪ ۲۰۰‬صفحه قطع رقعي و در شمارگان دو هزار ‪ ۵۰۰‬نسخه در واحد آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري سيستان و بلوچستان توليد شده و انتشارات سوره مهر آن را منتشر كرده است.

دوشنبه |ا| 7 |ا| بهمن |ا| 1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن