تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819477846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نور قرآن را در تمام زواياي زندگي فردي و اجتماعي وارد كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نور قرآن را در تمام زواياي زندگي فردي و اجتماعي وارد كنيم
گروه خبرنگاران افتخاري / سيد جعفر فاطمي نوش آبادي: مسئول دبيرخانه كانون‌هاي مساجد استان قزوين گفت: نور قرآن را در تمام زواياي زندگي فردي و اجتماعي وارد كنيم.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به نقل از روابط عمومي اداره‌كل فرهنگ و ارشاد قزوين، حجت‌الاسلام «علي رمضاني» مسئول دبيرخانه كانون‌هاي مساجد استان قزوين، ضمن بيان اين مطلب از برگزاري همايش عفت و محرم در قزوين خبر داد و گفت: ايجاد همدلي و وفاق در جامعه، الگوسازي از جوانان موفق و متدين، بهره‌برداري از الگوهاي اصيل عاشورايي و تبيين نقش آن‌ها در به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي، افزايش سطح آگاهي جوانان درخصوص معناي عام عفت، تبيين جايگاه عفت در كشور اسلامي و نقش آن در پيروزي نهضت امام حسين(ع) از مهم‌ترين اهداف برگزاري اين همايش است.

وي افزود: تشريح معناي واقعي عفت و جايگاه آن در سعادت انسان، تشويق و ترغيب جوانان به رعايت عفت توأم با معرفت و آگاهي، ارائه راهكارهاي علمي و عملي در راستاي نهادينه ساختن عفت در جامعه و تبيين كرد. عفت در عزاداري‌ها و مراسم مذهبي از ديگر اهداف برگزاري همايش «عفت و محرم» است.

حجت‌الاسلام رمضاني با تأكيد بر ضرورت برگزاري همايش‌هايي از اين دست خاطرنشان كرد: بايد جلوه‌‌هاي ارزشمند و زيباي عفت را به جامعه معرفي كنيم تا اين فريضه اخلاقي، هويت واقعي خود را در ميان اقشار مختلف مردم به‌ويژه جوانان بيابد.

وي با اشاره به نقش عفت در تحكيم بنيان مقدس خانواده گفت: با رعايت عفت، تقويت خويشتن‌داري و تهذيب و تزكيه نفس مي‌توانيم دست‌اندازهاي پر پيچ و خم زندگي را به مسير همواري براي رسيدن به سعادت فردي و اجتماعي تبديل كنيم.

مسئول دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان قزوين بر اجرايي كردن وصيت پيامبر اكرم (ص) در جامعه اسلامي تأكيد كرد و افزود: در همه شرايط زماني و محيطي بايد بكوشيم با عمل به فرامين و دستورات قرآن و تأسي از سيره و منش ائمه اطهار و معصومين(ع) احياگر و اجرا‌كننده وصيت حضرت محمد(ص) در جامعه اسلامي باشيم.

وي فريضه اخلاقي عفت را برگرفته از قرآن كريم ذكر كرد و گفت: انس و الفت با كلام وحي و تأسي از سيره و رفتار اهل بيت(ع) از بروز بسياري ناهنجاري‌ها و مسائل اخلاقي در جامعه مي‌كاهد و سبب ارتقاي معنويات در ميان افراد جامعه مي‌شود.

حجت‌الاسلام رمضاني بر تبيين جايگاه قرآن و اهل بيت(ع) در جامعه تأكيد كرد و گفت: بايد نور قرآن كريم را در تمام زواياي زندگي فردي و اجتماعي خويش وارد كنيم و بر ميزان معرفت و آگاهي خويش در خصوص اهل بيت(ع) و مسائل و احكام ديني بيفزاييم.

وي، عفت را حصار محكم حجاب عنوان كرد و افزود: بايد ميزان معرفت و آگاهي جامعه به‌ويژه جوانان را نسبت به معنا و مفهوم واقعي حيا، عفت و حجاب ارتقا دهيم تا شاهد بروز بداخلاقي‌هاي اجتماعي نباشيم.

حجت‌الاسلام رمضاني با اشاره به حضور بانوان در عرصه‌هاي مختلف اجتماع يادآور شد: زن با عفت و دلسوز كه نقش سازنده‌اي در فرهنگ جامعه دارد باعث مي‌شود تا جامعه سريع‌تر مسير سعادت و شكوفايي را طي كند.

وي حياي عقل را مبتني بر رعايت عفت و حيا توأم با شناخت و معرفت ذكر كرد و گفت: حياي عقل بر عمق فضايل اخلاقي مي‌افزايد و افراد را در مسير منطقي و واقعي رشد و تعالي معنويات قرار مي‌دهد. در حالي‌كه رعايت حيا مبتني بر احساس و بدون آگاهي، انسان را تحت تأثير احساسات قرار مي‌دهد.

مسئول دبيرخانه كانون‌هاي مساجد استان قزوين با اشاره به برگزاري همايش عفت و محرم در راستاي تبيين راهكارهاي عملي و علمي گسترش عفت در جامعه خاطرنشان كرد: اميدواريم با برگزاري اين همايش بتوانيم گام ارزنده‌اي در راستاي اجرايي ساختن وصيت پيامبر(ص) در جامعه اسلامي برداريم.
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن