تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819194045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افشاگري يك روزنامه غربي از قتل عام روستائيان فلسطيني؛اظهارات شاهدان عيني از جنايات جنگي رژيم صهيونيستي در نوار غزه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: افشاگري يك روزنامه غربي از قتل عام روستائيان فلسطيني؛اظهارات شاهدان عيني از جنايات جنگي رژيم صهيونيستي در نوار غزه
خبرگزاري فارس: يك روزنامه انگليسي در گزارشي تكان دهنده پرده از جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي در روستاهاي نوار غزه برداشت كه ساكنان آنها عليرغم در دست داشتن پرچمهاي سفيد، هدف گلوله مستقيم و از راه نزديك نظاميان اسرائيلي قرار گرفتند.


به گزارش فارس‌،‌ روزنامه انگليسي گاردين با تاكيد بر اين كه "پرچمهاي سفيد ناديده گرفته شدند، منازل مسكوني به همراه ساكنان به تلي از آوار تبديل شدند"، در يكي از گزارشهاي روز يكشنبه خود از بخشي از جنايات گسترده رژيم صهيونيستي در غزه بويژه روستاهاي اين منطقه پرده برداشت و نوشت كه بسياري از اتفاقاتي كه در اين روستاها بوقوع پيوسته است بدليل ممانعت نظاميان صهيونيستي از ورود خبرنگاران به نوار غزه هنوز مخفي مانده است.
گاردين با اشاره به مشاهدات مستقيم شاهدادن عيني جنايات رژيم صهيونيستي در روستاهاي منطقه نوار غزه نوشت كه نظاميان اسرائيلي در ادامه حملات گسترده خود به نوار غزه به يكي از روستاهاي جنوبي اين منطقه حمله كردند و با شليك مستقيم و از نزديك،‌ حداقل 14 تن از فلسطينيان اين روستا را به شهادت رساندند.
اين روزنامه تاكيد كرد كه نظاميان رژيم صهيونيستي هفته گذشته، همزمان با 12 ساعت كاهش حملات ، وارد روستاي "خوزا " در جنوب غزه شدند و با هدف قرار دادن ساكنان اين روستا كه پرچم سفيد در دست داشتند و خود را غيرنظامي معرفي مي‌كردند، 14 فلسطيني بي‌دفاع كه نيمي از آنها كودك و زن بودند را به طرز فجيعي به شهادت رساندند.
در ادامه اين گزارش آمده است كه شاهدان عيني در اين باره گفتند كه برخي از ساكنان اين روستا چندين تن از افراد خانواده خود را در يورش وحشيانه نظاميان اسرائيلي از دست دادند.
گاردين افزود گروهي از قانونگذاران و وكلاي دادگاهها روز شنبه گذشته در اين باره اعلام كردند كه بزودي درمورد جنايات جنگي رژيم صهيونيستي در نوار غزه و روستاهاي اطراف، به دادگاه جنايي بين‌المللي در ژنو شكايت خواهند كرد.
بر اساس اظهارات و مدارك بدست آمده از ساكنان روستاي خوزا در جنوب نوار غزه،‌ نظاميان رژيم صهيونيستي با ورود به اين روستا اقداماتي غير انساني انجام دادند كه عبارتند از؛
1: به تخريب منازل مسكوني فلسطيني‌ها پرداختند در حاليكه ساكنان منازل در آنها حضور داشتند
2 : به قتل‌عام افرادي كه پرچمهاي سفيد در دست داشتند مبادرت كردند
3: به سوي آمبولانسها و نيروهاي امدادي كه براي انتقال مجروحين آمده بودند آتش گشودند
4: در منطقه غيرنظامي مذكور از نيروهاي ويژه نظامي و همچنين از خمپاره‌هاي حاوي فسفر سفيد استفاده كردند.

روزنامه گاردين در ادامه تاكيد كرد كه جنايات رژيم صهيونيستي در روستاي خوزا تنها بخشي از اعمال غيرانساني اين رژيم در نوار غزه است كه با زير پا گذاشن قوانين بين‌المللي و قوانين حقوق بشر به قتل عام مردم بي‌گناه منطقه پرداخته و مانع از رسيدن پرسنل امدادي سازمانهاي بزرگ امداد جهان همچون هلال احمر، صليب سرخ جهاني و سازمان حقوق بشر به نوار غزه شد و بدون اعتنا به هشدارها و درخواستهاي كشورهاي مختلف جهان همچنان به جنايات گسترده خود در غزه ادامه داد.
اين در حالي است كه نظاميان صهونيستي در طول حملات گسترده به نوار غزه، به اكثر مناطق غيرنظامي منطقه يورش برده و ساكنان آن را هدف گلوله مستقيم و از راه نزديك خود قرار دادند.
جنايات رژيم صهيونيستي در غزه بحدي بود كه حتي اماكن عمومي همچون ساختمانهاي سازمان ملل، بيمارستانها، بازارها و مساجد نيز از آن در امان نماندند.
اين روزنامه به نقل از شاهدان عيني نوشت كه يورش نظاميان صهيونيستي به روستاي خوزا در ساعات اوليه روز سه‌شنبه هفته گذشته اتفاق افتاد كه يكي از گروههاي حقوق بشر منطقه از آن گزارشي ارائه كرد.
گاردين درادامه نوشت كه اگر چه سخنگوي ارتش اسرائيل در اين باره گفت كه هيچ اطلاعي از اتفاق افتادن اين رويداد ندارد اما اظهارات شاهدان عيني كه توسط خبرگزاري آبزرور به دقت گردآوري شده ثابت مي‌كند كه حادثه در روستاي مذكور اتفاق افتاده است.
در ادامه آمده است كه همچنين مدرك كاملا روشني وجود دارد كه ثابت مي‌كند تانكها و بولدوزرهاي رژيم صهيونيستي به روستاي خوزا حمله كردند و تعداد زيادي از منازل مسكوني فلسطينيان را به كلي تخريب كردند.
عكسهاي گرفته شده از قتل‌عام فلسطينيان منطقه حكايت از گستردگي جنايات رژيم صهيونيستي در غزه داشته و نشان مي‌دهد كه تا زمان گرفتن اين عكسها، شعله‌هاي آتش بمب‌هاي فسفري رژيم صهيونيستي در مناطق مختلف نوار غزه در حال زبانه كشيدن بودند.
"برونو استونس" يكي از روزنامه‌نگاران غربي كه توانست خود را به غزه برساند و جنايات ارتش اسرائيل در منطقه عكس تهيه نمايد، روز شنبه گذشته در اين زمينه گفت كه آنچه مي‌تواند اظهار كند اينست كه بسياري از منازل فلسطينيها بوسيله گلوله‌هاي خمپاره و بمبهاي فسفري تخريب شدند. وي تاكيد كرد كه نظاميان صهونيستي از فسفر سفيد استفاده كردند.
استونس در ادامه گفت منازلي كه با خمپاره تخريب نشده بودند توسط خود نظاميان اسرائيلي به آتش كشيده شدند.
برخي از شاهدان عيني نيز در اين زمينه گفتند كه بولدوزرهاي رژيم صهيونيستي حوالي ساعت 2 و نيم صبح شروع به تخريب منازل مسكوني فلسطينيان كردند.
يكي از اين شاهدان گفت كه يكي از روستائيان منطقه بنام "رقيه الجنار" 50 ساله با در دست داشتن پرچم سفيد و با اين اميد كه خانواده وي مي‌توانند پس از او به سلامت از منزل خارج شوند، به آرامي از منزل خارج مي‌شد كه توسط نظاميان اسرئيلي كه در نزديكي وي بودند مورد هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسيد.
دومين حادثه مشابه كه حاكي از وحشيانه بودن جنايات رژيم صهيونيستي است بعد از ظهر روز سه‌شنبه اتفاق افتاد و آن زماني بود كه نيروهاي اسرائيلي به 30 تن از روستائيان دستور دادند از منازل خود خارج و به سمت مدرسه‌اي در مركز روستا حركت كنند. در اين حادثه روستائيان پس از طي حدودا 20 متر توسط نظاميان اسرائيلي هدف گلوله قرار گرفتند كه حداقل سه تن از آنها به شهادت رساندند.
گاردين در بخش ديگري از گزارش نوشت كه شدت جنايات رژيم صهيونيستي در غزه با گزارشها و مصاحبه‌هايي كه رسانه‌هاي مختلف جهان از اين منطقه منتشر مي‌كنند بيشتر نمايان مي‌شود زيرا زماني كه تانكها و بولدوزرهاي صهيونيستي در حال تخريب كردن منازل و ساختمانهاي عمومي در نوار غزه بودند مقامات اين رژيم تصميم گرفتند كه به هيچ يك از خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف جهان اجازه ندهند وارد غزه شوند.
در ادامه اين گزارش افزوده شده است كه يكي از شاهدان عيني در اين باره گفت كه وي با چشمان خود ديده است بولدوزرهاي صهيونيستي شروع به تخريب منازل همسايه‌ها كردند و همچنين ديده است كه روستائيان وحشتزده زماني كه خواستند از منازل در حال تخريب خود خارج شوند توسط نظاميان اسرائيلي از فاصله نزديك هدف گلوله قرار مي‌گرفتند.
وي در ادامه گفت كه در حوالي ساعت 6 صبح، تانكها و بولدوزرهاي صهيونيستي به منزل آنها رسيده و ابتدا بام و سپس ديوارهاي آنرا تخريب كردند.
روزنامه گاردين تاكيد كرد كه نظاميان در حالي منازل فلسطينان را تخريب كردند كه ساكنين آنها پرچمهاي سفيد در دست داشتند و خود را غيرنظامي معرفي مي‌كردند.
اين روستايي فلسطيني در ادامه گفت كه تمام ساكنين اين منطقه پرچم سفيد در دست داشتند و فرياد مي‌زدند "ما غيرنظامي هستيم، ما هيچ سلاحي نداريم" اما نظاميان اسرائيلي بدون توجه به گريه و ناله‌هاي كودكان و زنان بي‌گناه شروع به تخريب منازل كردند در حالي كه ساكنين هنوز در منازل خود حضور داشتند و از آنها خارج نشده بودند.
يكي ديگر از شاهدان عيني به نام "مروان ابو رعدا" 40 ساله و از كاركنان بيمارستان "ناصر" در "خان يونس" درباره جنايات رژيم صهيونيستي در نوار غزه گفت كه در ساعت 8 صبح از روستاي خوزا تماس تلفني دريافت شد كه از زخمي شدن شديد يك زن فلسطيني خبر مي‌داد. وي ادامه داد زمانيكه خود را به اين روستا رساند و وقتي كه به 60 يا 70 متري زن مجروح رسيد نيروهاي اسرائيلي به سوي وي شليك كردند و او مجبور شد به خيابانهاي اطراف بگريزد اما در آن خيابانها نيز به سويش شليك شد.
اين روستايي فلسطيني ادامه داد كه به دليل ممانعت نيروهاي صهيونيستي از نزديك شدن نيروهاي امدادي به زن مجروح فلسطيني و همچنين شدت جراحات وارده،‌ وي پس از 12 ساعت درد كشيدن به شهادت رسيد.
اين شاهد عيني در پايان گفت كه نيت واقعي نظاميان صيونيستي از تخريب كردن منازل مسكوني در حقيقت زنده زنده دفن كردن فلسطيني‌ها در گورهاي دسته جمعي بود.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن