تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819270798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرمان آرا «مردي براي تمام فصول» را به صحنه مي برد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: فرمان آرا «مردي براي تمام فصول» را به صحنه مي برد
پس از يك سال و چند ماه انتظار طلسم اجراي «مردي براي تمام فصول» به كارگرداني بهمن فرمان آرا با قطعي شدن بازي عزت الله انتظامي، هديه تهراني، رضا كيانيان و آتيلا پسياني در بهار ۸۸ تالار وحدت شكسته مي شود
پس از يك سال و چند ماه انتظار طلسم اجراي «مردي براي تمام فصول» به كارگرداني بهمن فرمان آرا با قطعي شدن بازي عزت الله انتظامي، هديه تهراني، رضا كيانيان و آتيلا پسياني در بهار ۸۸ تالار وحدت شكسته مي شود.
حدود تابستان سال ۸۶ بود كه بهمن فرمان آرا كارگردان سرشناس سينماي ايران در مصاحبه اي از قصد خود براي اجراي نمايشي به دعوت مركز هنرهاي نمايشي در تالار وحدت خبر داد. فرمان آرا از همان ابتدا اعلام كرد، قصد دارد در نخستين تجربه زنده و صحنه اي خود نمايش مشهور «مردي براي تمام فصول» نوشته رابرت بولت انگليسي را به صحنه ببرد. نمايشي كه تاكنون اقتباس هاي زيادي از آن شده است و فيلمي به همين نام به كارگرداني فرد زينه من با بازي اسكالفيد ساخته شده است كه توانست چندين جايزه اسكار را به خود اختصاص دهد. اما اجراي اين نمايش به دليل عدم هماهنگي كه در تالار وحدت به وجود آمد و البته ساخت فيلم «خاك آشنا» توسط فرمان آرا به تعويق افتاد و گمان بر اين بود كه كارگردان شازده احتجاب از اجراي تئاتر منصرف شده است. البته در عرض اين يك سال و چند ماه فرمان آرا و مركز هنرهاي
نمايشي بارها آمادگي خود را براي اجراي اين نمايش اعلام كردند. اما قرائن حاكي از اين بود كه مشكلاتي بر سر راه اين نمايش قرار دارد. محمد رحمانيان نمايشنامه نويس و كارگردان تئاتر كه مسووليت پيگيري اين پروژه را برعهده داشته پيشتر در گفت وگويي اعلام كرده بود آماده سازي اين نمايش در حال پيگيري است.
اما فرمان آرا كه اين روزها بعد از يك سال همچنان در انتظار اعلام وضعيت فيلم «خاك آشنا» است بار ديگر پرونده «مردي براي تمام فصول» را به جريان انداخته است و قصد دارد اين نمايش را با صحبت هاي انجام شده در تالار وحدت به صحنه ببرد.
«مردي براي تمام فصول» داستان دراماتيك كشمكش بر سر ايمان به ارزش هاي اخلاقي و پايبندي به تعهد حرفه اي بود. ماجراي سرتامس مور نويسنده، فيلسوف و صدراعظم باوجدان و شجاع انگلستان در قرن۱۶ كه در برابر درخواست نامشروع هانري هشتم پادشاه مستبد و خون آشام انگلستان ايستاد و از ايمان و اعتقاد خود دست نكشيد و براي همين با گيوتين سرش از بدن جدا شد.
«مردي براي تمام فصول» يكي از پروژه هاي بزرگ تئاتري كشور خواهد بود كه با تهيه كنند گي و سرمايه گذاري بخش خصوصي به صحنه خواهد رفت. نگار اسكندرفر و محمد رحمانيان تهيه كنندگان اين اثر نمايشي خواهند بود. براساس اخبار منتشر شده در توليد اين نمايش از حضور جمعي از بازيگران سرشناس سينما و تئاتر كشور استفاده شده كه قطعاً اگر اين اتفاق رخ دهد مي توان از حالا روي فروش بالاي اين نمايش حساب كرد. عزت الله انتظامي بازيگر پيشكسوت تئاتر و سينماي كشور يكي از بازيگراني است كه تاكنون حضورش در اين نمايش پرپرسناژ قطعي شده است.
او كه قرار است نقش كليدي كاردينال ولزي را بازي كند در صورت حضور در «مردي براي تمام فصول» بعد از بيش از ۳۰ سال به صحنه تئاتر مي آيد. انتظامي كه فعاليت هنري خود را با بازي در صحنه تئاتر آغاز كرد به دنبال بازي در فيلم «گاو» داريوش مهرجويي از اواخر دهه چهل تا سال جاري روي صحنه نرفته بود. انتظامي كه در چند سال اخير رياست هيات مديره خانه تئاتر را بر عهده دارد بارها ابراز اميدواري كرده بود، بتواند روي صحنه برود.
بازيگر كه زمانگير بودن فعاليتش در سينما و مشكلاتي كه حضور هر شبه اش روي صحنه را دليل نرفتن به صحنه مي دانست، گفته بود اگر كسي براي نمايش خوبي به او پيشنهاد دهد به صحنه خواهد رفت. انتظامي شهريور سال جاري بعد از بيش از ۳۰ و چند سال در بخش كوتاهي از سمفوني نمايش «اين فصل را با من بخوان» به صحنه رفت. انتظامي پيش از اين در فيلم «خانه اي روي آب» با فرمان آرا همكاري داشت.
رضا كيانيان يكي از بازيگراني بود كه از ابتداي تصميم فرمان آرا براي اجراي نمايش «مردي براي تمام فصول» قطعي شده بود. او قرار است در نقش سر تامس مور يعني مرد شماره يك اين نمايش بازي كند. كيانيان در چند سال اخير با وجود حضورش در فيلم هاي متعدد سينمايي از تئاتر جدا نبود و آخرين حضورش در نمايش «اسب» به كارگرداني بابك محمدي بود.
كيانيان در سال ۸۷ همزمان با سالروز تولدش در گفت وگويي گفته بود: «بازي در نقش سرتامس مور در نمايش «مردي براي تمام فصول» اثر مشهور رابرت بالت را از آرزوهاي خود در زمينه بازيگري دانست.»
او كه يكي از دوستان نزديك فرمان آرا است در چهار فيلمي كه اين كارگردان سينما در سال هاي اخير ساخته، نقش اصلي را برعهده داشته است.
اما يكي از بازيگراني كه به نظر مي رسد حضورش در اين نمايش قطعي شده هديه تهراني است كه قرار است در نقش (مارگرات مور) بازي كند. تهراني كه قرار است در اين نمايش نخستين نقش تئاتري خود را بازي كند در دو سال اخير از فعاليت در سينما نيز كناره گيري كرده و در هيچ فيلمي بازي نكرده است.
هرچند تهراني سال گذشته به عنوان طراح صحنه نمايش «يرما» به كارگرداني رضا گوران وارد حوزه تئاتر شده است. او كه در «يك بوس كوچولو» با فرمان آرا همكاري كرده است، با اين نمايش بار ديگر به عرصه بازيگري باز خواهد گشت.
آتيلا پسياني نيز كه قصد دارد نقش تامس كرامول را بازي كند يكي ديگر از بازيگراني است كه همكاريش با فرمان آرا قطعي شده است. او كه بيشتر در عرصه تئاتر به عنوان كارگردان حضور داشته بعد از چندين سال قرار است در نمايشي بازي كند كه خودش كارگرداني نمي كند. مهتاج نجومي، حسن معجوني از جمله بازيگران اصلي آن هستند كه در كنار پيام دهكردي، بابك حميديان و هدايت هاشمي به ايفاي نقش مي پردازند.
بهمن فرمان آرا را در اين نمايش محسن شاه ابراهيمي به عنوان طراح صحنه و لباس و احمد پژمان در مقام آهنگساز همراهي مي كنند. تهيه كنندگان و كارگردان نمايش اميدوارند بهار سال آينده «مردي براي تمام فصول» را روي صحنه ببرند.
 يکشنبه 29 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن