تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820943925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترك سیگار بعد از 60 سالگی هم مفید است


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: ترك سیگار بعد از 60 سالگی هم مفید استاین‌قدر نگویید ما كه آردمان را ریخته‌ایم و الك‌مان را آویخته‌ایم، سنی از ما گذشته است و دیگر فرقی ندارد كه سیگار بكشیم، ورزش كنیم یا نه.
دو پیرمرد در حال سیگار کشیدن
محققان انگلیسی گفته‌اند حتی بعد از 60 سالگی هم كم كردن وزن، كنار گذاشتن سیگار و ورزش می‌تواند خطر دیابت و بیماری‌های قلبی- عروقی را تا حد زیادی كم كند. خبرگزاری رویترز، كار این محققان را در دانشكده پزشكی كالج لندن چنین گزارش كرده است. آنها بیش از سه هزار مرد بین 60 تا 79 ساله را تحت نظر گرفتند. هیچ‌كدام از آنان در ابتدای مطالعه، دیابت یا بیماری قلبی نداشتند، اما یك‌ چهارم آنان به سندرم متابولیك مبتلا بودند، یعنی چاق بودند و چربی بالا داشتند و...  و به عبارت دیگر در معرض خطر این دو بیماری بودند.بررسی‌ آنها نشان داد ورزش و فعالیت بدنی، حدود 24 درصد خطر این سندرم را كم می‌كند. آنهایی كه 2 تا 4 سال قبل از این مطالعه، وزن خود را به حد متعادل رسانده‌ بودند، حدود 12 درصد به سندرم متابولیك دچار شده بودند، در حالی‌ كه كسانی كه وزن بالا داشتند و تغییری در آن نداده ‌بودند، 23 درصد و كسانی كه وزن‌شان در این مدت اضافه شده‌ بود، 32 درصد به این سندرم مبتلا شده‌ بودند. سایر مواردی كه رعایت آنها در كاهش خطر بیماری‌‌های قلبی- عروقی و دیابت مؤثر است، شامل اینهاست: ترك سیگار، مصرف کم كربوهیدرات و چربی در برنامه غذایی روزانه.*مطالب مرتبط:سیگار پوست را پیر می‌کندافزایش خطر نابینایی با سیگارمواد غذایی مفید برای ترک سیگار  رانندگان سیگاری جریمه می‌شوندترک سیگار، یک موضوع همیشه مهم  تاثیر سیگار بر دستگاه قلب و عروقتاثیر سیگار بر ریه ها و سایر اندام های بدن  سیگار كشیدن را ترك كنیدسیگار نكشید! 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 369]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن