تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819378052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان تربيت بدني: سعيدلو به پرسپوليس نمي آيد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: رييس سازمان تربيت بدني: سعيدلو به پرسپوليس نمي آيد
محمد علي‌آبادي گفت: تاكنون كسي حرفي از آمدن سعيدلو به هيات مديره پرسپوليس به من نزده است ، نمي‌دانم شما اين اخبار را از كجا مي‌آوريد.
محمد علي‌آبادي رييس سازمان تربيت بدني گفت: تاكنون كسي حرفي از آمدن سعيدلو به هيات مديره پرسپوليس به من نزده است ، نمي‌دانم شما اين اخبار را از كجا مي‌آوريد.
رييس سازمان تربيت بدني در حاشيه‌ گردهمايي مسوولان فوتبال با مديران باشگاه‌ها و در جمع خبرنگاران اظهاركرد: اين مجمع يكي از مجامعي است كه طبق روال معمول برگزار مي‌شود. فدراسيون فوتبال كارهاي ارزشمندي انجام مي‌دهد و روي مسايلي كار مي‌كند كه سطح فوتبال را ارتقا بخشد تا كيفيت بهتري را از جهت ارزشيابي بازيكنان، مربيان و باشگاه‌ها شاهد باشيم.
علي‌آبادي در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر اينكه «سعيدلو» معاون اجرايي رييس جمهور از چه تاريخي رياست مجمع باشگاه پرسپوليس را برعهده مي‌گيرد؟ ، خاطرنشان كرد: من اطلاعي از اين مساله ندارم و كسي تاكنون در اين باره با من صحبتي نكرده است.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه پرسيد بحث دو شغله‌ها به كجا انجاميد؟ ، يادآور شد: قطعا اين شدني نيست كه حدود 30 هزار نفر از مديراني كه به ورزش كشور خدمت مي‌كنند را از ورزش كنار بگذاريم بنابراين قرار شد راهكار ديگري پيدا كنيم. با هماهنگي مجلس، سازمان تربيت بدني و معاونت حقوقي رياست جمهوري قرار است در نهايت كميته‌اي تشكيل شود و تصميمات لازم در اين زمينه گرفته شود.

مديران دولتي در ورزش باقي مي‌مانند
علي‌آبادي افزود: ما در نظر داريم كه ورزش را از بهترين خدمات مديران محروم نكنيم. مديران دولتي در ورزش باقي مي‌مانند و ما تنها بايد قانوني مصوب كنيم تا سازمان بازرسي كل كشور آن را بپذيرد.
رييس سازمان تربيت بدني خواستار ايجاد راهكارهايي براي رقابتي‌تر شدن ليگ برتر فوتبال كشور شد.
محمد علي‌آبادي در نشست مجمع سازمان ليگ فوتبال حاضر شد و گفت: ورزش فوتبال براي كشور ما تبديل به موضوعي خاص و ملي شده است و طرفداران اين رشته در ايران بي‌شمارند. در هر صورت شايد در فوتبال ما اكنون حرفه‌اي‌گري دولتي وجود داشته باشد و بخش خصوصي چندان در آن فعال نيست اما، در هر صورت فوتبال تنها ورزشي است كه در كشور بخش حرفه‌اي در آن شكل گرفته است.
وي افزود: در هر صورت مشكلات بسيار است و ما بايد به دنبال راهكار باشيم. به نظر مي‌رسد كه ما بايد در فوتبال دور يكديگر جمع شويم و با استفاده از نظرات دوستان صاحب نظر مشخص كنيم كه آيا روش مديريتي در فوتبال همان چيزي است كه اكنون اجرا مي‌شود يا امكان دارد كارهاي ديگري نيز انجام دهيم. حتي به فدراسيون فوتبال پيشنهاد مي‌كنم تا نشستي تخصصي‌تر را با حضور مربيان و مديران فوتبال كشور برگزار كند و حتي يك روز كامل بر روي برگزاري اين جلسه وقت بگذاريم.
رييس سازمان تربيت بدني افزود: بايد اين موضوع را بررسي كنيم كه آيا روش اداره‌ ليگ در شرايط فعلي خوب است يا نه. البته من بايد از دوستان در فدراسيون فوتبال تشكر كنم چرا كه رقابت‌هاي دوره‌ قبلي ليگ برتر در موعد مقرر پايان يافت و رقابت‌هاي دوره‌ فعلي ليگ نيز با برنامه پيش مي‌رود و تمامي بازي‌ها در موعد مقرر انجام مي‌شود.

برگزاري ليگ برتر با 30 تيم
علي‌آبادي خاطرنشان كرد: واقعيت اين است كه در كشور درخواست‌ها مبني بر اين است كه ليگ برتر با 30 تيم برگزار شود. زماني كه دولت به سفرهاي استاني مي‌رود، مردم اين درخواست را مطرح مي‌كنند. در آذربايجان شرقي، مازندران، مركزي و تمامي استان‌هاي كشور اين درخواست براي داشتن حداقل يك تيم در ليگ برتر وجود دارد. در واقع داشتن يك تيم در ليگ برتر فوتبال براي يك استان تبديل به هويت يا شناسنامه شده است و اكنون بايد ديد آيا مي‌شود شرايط را به شكلي ديگري مديريت كرد تا استان‌هاي بيشتري بتوانند در ليگ برتر حاضر شوند.
وي خاطرنشان كرد: بايد بررسي كنيم كه چرا تنها بايد دو تيم از ليگ برتر سقوط كنند و چه اشكالي دارد اين تعداد به چهار تيم افزايش پيدا كند تا انگيزه‌ها هم در ليگ برتر و هم در ليگ دسته‌هاي پايين‌تر افزايش پيدا كند. ما در ليگ پايين‌تر 28 تيم داريم كه اگر قرار باشد به جاي دو تيم چهار تيم به ليگ برتر راه پيدا كنند، طبيعي است كه اميد بيشتري در ميان آنها شكل مي‌گيرد و تلاش بيشتري انجام مي‌دهند. ضمن آنكه سقوط تنها دو تيم از ليگ برتر چهار، پنج تيمي را كه در ميانه‌ي جدول قرار دارند، در حاشيه‌ي امنيت قرار مي‌دهد. اما، اگر اين تعداد افزايش پيدا كند، رقابت در ليگ برتر نيز جدي‌تر مي‌شود.

كمك مالي به باشگاه‌ها
رييس سازمان تربيت بدني راهكارهايي براي كمك مالي به باشگاه‌ها عنوان كرد و گفت: چه ايرادي دارد كه ما پاداش‌هايي براي تيم‌ها در نظر بگيريم. به عنوان مثال در ليگ 18 تيمي براي تيم‌هايي كه مي‌توانند در جمع چهار تيم بالا قرار بگيرند، جوايزي را در نظر بگيريم و اين جوايز تنها به بازيكنان اختصاص پيدا كند. آن وقت شاهد خواهيد بود كه انگيزه‌ها در ليگ برتر تا چه اندازه متفاوت خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: مي‌توانيم از ابزارهاي ديگري نيز استفاده كنيم. مثلا به بازيكنان نمره بدهيم تا مشخص شود توانايي هر بازيكن در طول فصل تا چه اندازه است. من پيشنهاد مي‌كنم فرمي تهيه شود و باشگاه‌ها در اين فرم تك تك بازيكنان را آناليز كنند تا در سال بعد يك تحليل كامل از تمامي بازيكنان تيم داشته باشند و حتي اين موضوع مي‌تواند به آنها در انتخاب بازيكن در فصل‌هاي آينده نيز كمك كند.
علي‌آبادي افزود: در حال حاضر مي‌توانم اسم بازيكنان مختلفي را بياورم كه در ليگ برتر قراردادهاي 200 ميليون توماني بسته‌اند اما ، اگر همين الان نام آنها مطرح شود، كارشناسان مي‌گويند كه 50 ميليون تومان هم نمي‌ارزند. چرا بايد چنين اتفاقاتي در فوتبال بيفتد؟ من معتقدم بايد به بازيكنان پول بدهيم اما، آن اندازه كه حق‌شان است و بايد اين پول كنترل شود و كنترل كنيم كه ظرفيت بازيكنان چقدر است. همچنين زماني كه يك بازي فوتبال تمام مي‌شود، پس از آن است كه بايد كار آناليزور، مربي و مديرعامل باشگاه آغاز شود تا تيم خود را بررسي كنند و نقاط ضعف و قوت آن را پيدا كنند.
وي بيان كرد: هر صنعتي كه در آن وارد مي‌شويم داراي سبك خاصي است. آيا واقعا در فوتبالي كه اين قدر هوادار دارد، وضعيت موجود با اخلاقيات جوانان ما سازگار است. بايد ديد چه كشورهايي مي‌توانند الگوي ما قرار بگيرند. فدراسيون فوتبال و باشگاه‌ها بايد به اين نتيجه برسند كه سبك فوتبال ايران چيست و اگر قرار است بازيكن يا مربي خارجي جذب شود، متناسب با سبك ما باشد. به اعتقاد من در اين بحث ما نياز به كار دقيق و علمي داريم. چرا باشگاه‌هاي ما دروازه‌بانان خوب خارجي دارند، در حالي كه تيم ملي‌مان نيازمند دروازه‌بان است.

هزينه در فوتبال تعريف شود
رييس سازمان تربيت بدني ادامه داد: بايد بحث هزينه در فوتبال تعريف شود. چرا كه با اين روند بسياري از دستگاه‌هاي دولتي تيم‌هاي فوتبال‌شان را تعطيل مي‌كنند. طي كار كارشناسي كه با حضور فدراسيون و كيومرث هاشمي صورت گرفت، متوجه شديم كه 200 ميليارد تومان در فوتبال كشور ديده مي‌شود كه البته اين هزينه جداي از بخش سخت افزاري است. آيا واقعا راه ديگري وجود ندارد كه با مديريت بخش خصوصي كيفيت را بالا ببريم. هدف‌ها در فوتبال گم شده است. يك تيم زيرمجموعه‌ي يك دستگاه پولدار مي‌شود ولي نمي‌تواند جايگاه خودش را حفظ كند. ليگ برتر ما شامل 450 بازيكن است. اگر عمر بازيكني را در ليگ برتر 10 سال تعريف كنيم سالانه حدود 45 بازيكن بايد بازنشسته شوند تا نيروهاي جوان به ليگ تزريق شوند. چرا اين اتفاق نمي‌افتد. چرا ميانگين سني در ليگ ما بالاست و چرا بازيكنان ما اين قدر سنگين هستند كه نمي‌توانند بدوند. آيا مربيان يا فدراسيون احساس نمي‌كند كه بايد پاسخگو باشد؟
علي آبادي متذكر شد: چرا در فوتبال ما دوندگي بازيكنان 4 تا 6 كيلومتر است. در حالي كه دوندگي بازيكنان در اروپا 12 كيلومتر است. چرا در سيستم ما توپ با سه پاس لو مي‌رود در حالي كه در اروپا اين اتفاق در هشت پاس صورت مي‌گيرد. فوتبال كه صنعت موشكي پيچيده‌اي نيست. چه طور است بازيكنان ما پاس عرضي و عمقي نمي‌دهند آيا واقعا ضريب هوشي ما پايين است كه البته از نظر من اين طور نيست. چرا كه دنيا ضريب هوشي ايرانيان را 115 مي‌داند. چه كسي بايد به اين مسايل بپردازد؟ همه تصور مي‌كنند بحث فرهنگي يعني خواندن نماز و دعاي كميل! در حالي كه بحث اين نيست. بازيكنان در خارج كشور قراردادهاي 20 صفحه‌اي را امضا مي‌كنند و مسايلي چون غذا خوردن، تناسب اندام، حضور به موقع در تمرينات، نوع پوشش و ... آنها مورد بررسي قرار مي‌گيرد. در حالي كه امروز بازيكن ما 127 خطاي راهنمايي و رانندگي دارد. قطعا مديران باشگاه‌ها بايد با كساني كه مجالس شبانه مي‌روند برخورد كنند. چه كسي به آنها اجازه مي‌دهد دور گردنشان را خال كوبي كنند. اينكه جوان بايد شاداب باشد و جواني كند را مي‌پذيريم. ما بايد فضايي ايجاد كنيم تا آنها راحت باشند ولي با اينگونه مسايل نيز جدي برخورد كنيم.

عدم رعايت حقوق معنوي در فوتبال ايران
رييس سازمان تربيت بدني با تاكيد بر اينكه اخلاقيات فرهنگي بسيار گسترده‌تر از آن است كه در برخي مغزهاي كوچك جاي گيرد، خاطرنشان كرد: چرا برخي از افراد بعضي مسايل فرهنگي را منحرف مي‌كنند. از نظر من بحث فرهنگي يعني اينكه بازيكن به موقع سر تمرين حاضر شود. حقوق معنوي در فوتبال ايران رعايت نمي‌شود.
وي با اشاره به اين كه با هزينه‌هاي كمتر نيز مي‌توان فوتبال را خصوصي كرد، يادآور شد: يقينا اگر يك تيم خصوصي به شما بدهند، شما بازيكن‌سازي نيز مي‌كنيد. چرا در فوتبال ما اگر از چند باشگاه استثنا بگذريم ديگر بازيكن جديد در باشگاه‌هاي ديگر توليد نمي‌شود. اگر به دنيايي كه امروز خصوصي شده نگاه كنيم، مي‌بينيد كه هنوز هم 30 درصد از هزينه باشگاه‌ها توسط دولت تامين مي‌شود و حق پخش متعلق به توليد كننده‌ آن ورزش است و در دولت‌ها مصوب شده است كه يك درصد به تبليغات اختصاص داشته باشد. شرط بندي آزاد است و كسي نمي‌تواند روي برند تيم‌ها تبليغات كند.
علي آبادي ادامه داد: حقوق معنوي در فوتبال ما مراعات نمي‌شود. در دنيايي كه ورزش آن خصوصي است، زمين رايگان و وام‌هايي با بهره‌ي صفر درصد براي سازندگي به مردم داده مي‌شود. قطعا تا زماني كه الزامات اين كار در كشور ما اتفاق نيفتد، بقيه‌ي مسايل نيز رخ نمي‌دهد. شخصا اگر از خصوصي‌سازي صحبت مي‌كنم، 35 سال سابقه‌ي كار در زمينه‌ي اقتصادي را دارم و در بخش مشاوره، اجراو كارفرما فعاليت داشته‌ام و وقتي مسايل مربوط به خصوصي‌سازي را مي‌شنوم به خوبي آنها را درك مي‌كنم. گاهي اظهاراتي از خصوصي‌سازي در شبكه‌هاي تلويزيوني مي‌شنوم كه بدون هيچ اطلاعي عنوان مي‌شود. براي خصوصي‌سازي ابتدا بايد يك گروه بدون موانع خصوصي سازي را تعريف كنند كه من اين كار را كرده‌ام و آن را به رييس جمهور تحويل داده‌ام.
رييس سازمان تربيت بدني با اشاره به اينكه 100 ميليارد تومان در ليگ برتر ما هزينه مي‌شود، تصريح كرد: بي‌شك اگر باشگاه‌ها را به افراد آگاه بدهيم، با قيمت‌هاي پايين‌تر بازيكنان بيشتري براي ما توليد و مجموعه خود را حفظ مي‌كنند. متاسفانه آنچه كه در فوتبال اتفاق مي‌افتد، تشكيل تيم و مسابقه دادن است و ما بخش علمي و توليدي را تعطيل كرديم. اين مسايل كه مطرح مي‌كنم حاصل 14 هزار جلسه با مديران است. اميدوارم مجموعه‌ي ورزش فوتبال از كارهاي عملياتي صرف خارج شوند و برنامه‌اي عمل كنند. يك پهلوان قدرتمند مانند رضازاده با يك ويروس كوچك مي‌تواند از كار بيفتد. در فوتبال ما نيز ويروس‌هايي هست كه توان ما را گرفته. اگر آنها را برداريم، كيفيت مربيان و بازيكنان ارتقا پيدا مي‌كند.
وي افزود: از اين پس هر سه ماه يكبار جلساتي را با حضور مربيان و مديران باشگاه‌ها خواهيم داشت تا بحث‌هايشان را مطرح كنند و ما مشكلات را حل كنيم.
علي‌آبادي در پايان اظهاراتش درباره بحث دوشغله‌ها در ورزش اظهار كرد: بحث دوشغله‌ها از سوي سازمان بازرسي كل كشور مطرح شد. ما حوصله به خرج داديم و سعي كرديم وارد كارهاي سياسي و جنجالي نشويم. اطلاعات لازم را در اين زمينه به رييس جمهور و رييس مجلس ارايه كردم و پس از پيگيري‌هاي مكرر امروز در مجلس جلسه‌اي را با نمايندگان مجلس و سازمان بازرسي كل كشور برگزار كرديم و همه پذيرفتند كه جدا شدن دولتي‌ها از ورزش نشدني و به صلاح كشور نيست. پورمحمدي نيز با اين مساله بسيار مثبت برخورد كرد ما موضوع دو شغله‌ها را در 15 بند به مجلس ارايه كرديم.
رييس سازمان تربيت بدني افزود: حدود 200 هزار نفر مديريت ورزش را برعهده دارند كه 35 هزار نفر از آنها دولتي هستند كه اين افراد نيز از ورزش دريافتي ندارند و فقط به ما كمك مي‌كنند. قطعا با كنار گذاشتن اين افراد دولت بايد هزينه‌ي سنگيني بپردازد. از طرفي امروز جامعه‌ ورزش بيشترين اعزام‌ها را به خارج كشور دارد. امروز باهنر اعلام كرد كه دريچه‌ جهان از پنجره‌ ورزش به روي ما باز است. جوانان ما در خارج از كشور با خطراتي چون فساد تهديد مي‌شوند. حضور اين مديران مي‌تواند جهت‌دهي خوبي به آنها بدهد. از طرفي اظهارات سازمان بازرسي كل كشور مصداق عيني دخالت دولت در ورزش است و ممكن است ورزش جهان ما را تحريك كند. دولتي‌ها نيز راحت‌تر مي‌توانند منابع مالي براي ورزش تامين كنند.
وي متذكر شد: بيشتر از 150 كرسي بين‌المللي با كنار رفتن مديران دولتي براي ايران از دست مي‌رود. از طرفي ما امانتدار ناموس اجتماعي مردم هستيم و از آنجايي كه ورزشكاران ما در سنين خاصي قرار دارند، حضور مديران دولتي مانع از ايجاد تهديد و خطر براي ما باشد. معاونان حقوقي نيز اعتقاد دارند كه فعاليت در ورزش شغل به حساب نمي‌آيد چرا كه شغل كاري است كه تمام وقت باشد و به ازاي آن شخص حقوق دريافت كند. در مجموع جلسه‌ خوبي در مجلس داشتيم كه منجربه تشكيل كميته‌اي از مجموعه‌ افرادي از سازمان تربيت بدني، مجلس، سازمان بازرسي كل كشور و بخش حقوقي رياست جمهوري شد كه اين مقدار كار ارزشمندي است و باعث مي‌شود يك معضل30 ساله كه هر از چندگاهي به آن پرداخته مي‌شود، براي هميشه حل شود.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن