تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805825866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اميد اعراب به وعده هاي رژيم صهيونيستي سرابي بيش نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اميد اعراب به وعده هاي رژيم صهيونيستي سرابي بيش نيست
بيروت - از : حسن فتحعلي تجارب تلخ 60 سال مبارزه نيم بند اعراب با رژيم مجعول و اشغالگر صهيونيستي اين واقعيت را بيش از همه به كشورهاي عربي ثابت كرده است كه اميد داشتن به وعده هاي سردمداران صهيونيست سرابي بيش نيست .


به گزارش ايرنا از بيروت ، هنوز چند ماهي از مذاكرات نامعلوم سوريه و رژيم صهيونيستي در باره خارج شدن نيروهاي اشغالگر صهيونيستي از سرزمين هاي سوري جولان نمي گذرد كه بنيامين نتانياهو رييس حزب راستگراي ليكود كه شايد خود را در آستانه رسيدن به نخست وزيري رژيم صهيونيستي مي بيند گفته است : ايهود اولمرت نخست وزير مستعفي حق گفت و گو در باره صلح با سوريه را ندارد.
نتانياهو تاكيد كرده به امتيازهايي كه ايهود اولمرت نخست وزير شكست خورده رژيم صهيونيستي در خصوص جولان اشغالي براي سوريه در نظر گرفته پايبند نخواهد بود.
اين مقام صهيونيستي گفته است اسراييل بايد در بلندي هاي جولان باقي بماند.
اين كلام نتانياهو براي هر فرد عاقلي گوياي اين واقعيت است كه دل بستن به وعده هاي يك يا چند مقام اسراييلي در خصوص خارج شدن از سرزمين هاي اشغالي اعراب ، سراب و فريبي بيش نيست همانگونه كه چنين وعده هايي سالها است براي ملت رنجديده فلسطين مبني بر تشكيل كشور مستقل براي آنان مطرح مي شود اما دريغ از كوچكترين نشانه اي از عملي شدن اين موضوع .
بنابر اين اگر در انتخابات پيش رو و زودهنگام پارلمان رژيم صهيونيستي بر اساس برخي پيش بيني ها حزب ليكود به رهبري بنيامين نتانياهو به برتري برسد و وي سكان دستگاه اجرايي رژيم صهيونيستي را بدست گيرد بايدانتظار آن را داشت كه كيلومتر شمار روند گفت و گوهاي خفت بار سازش بين اعراب و اين رژيم بار ديگر صفر شود.
در اين صورت كشورهاي عربي بايد خود را براي رويارويي با چالشهاي جدي تر با صهيونيستهاي تندرو كه به هيچ حق اعراب و فلسطيني ها اعتقادي ندارند و معتقدند همه اعراب بايد از سرزمين فلسطين خارج شده و جولان نيز ضميمه خاك اشغالي شود آماده كنند.
نتانياهو اخيرا طي گفت و گويي مطبوعاتي در باره عقب نشيني رژيم صهيونيستي از مناطق فلسطيني دركرانه باختري كه ديگر مقام هاي اسراييلي بارها آن را بطور تلويحي پذيرفته اند گفته است امكان ندارد كه حزب ليكود قبول كند كرانه باختري به پايگاهي براي حمله به اسراييل تبديل شود.
معناي اين سخن اين است كه صهيونيستها حاضر به ترك حتي بخشي از سرزمين هاي اشغالي كه پس از سال 1967 به اشغال خود درآورده اند نيستند.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي با حمايت آمريكا و ديگر متحدان غربي اش با برگزاري همايش هاي مختلف و دروغين سعي در صلح طلب نشان دادن خود داشته و مقام هاي آن ادعا كرده اند حاضرند در صورت تحق صلح از مناطق كرانه باختري خارج شوند.
بنابر اين با وجود انديشه هاي عاقلانه نزد برخي مقام هاي اسراييلي براي حتي سازش با اعراب و فلسطيني ها به دليل تداوم روند مبارزات مردمي در فلسطين و شكست هاي پي درپي صهيونيستها در برابر" مقاومت " ، اين واقعيت خود را نمايان مي سازد كه تفكر غالب در پيكره سياسي رژيم صهيونيستي بر اين عقيده استوار است كه هيچ حقي از اعراب را نپذيرند.
با اين حساب هرگونه قدمي كه اعراب براي سازش با رژيم صهيونيستي بردارند با جسارت و گستاخي بيشتر صهيونيستها مواجه خواهند شد و مقام هايي كه يكي پس از ديگري در دولتهاي متزلزل صهيونيستي روي كار مي آيندتمايلي به پيگيري روند سازش نخواهند داشت كه نمونه بارز آن اظهارات اخير بنيامين نتانياهو است .
اعراب بايد از گذشته خود پند و اندرز بيشتري بگيرند زيرا رژيم صهيونيستي هميشه ثابت كرده بزرگ ترين ناقض قطعنامه هاي بين المللي است .
رژيم اشغالگر قدس از سال 1948 تاكنون صدها قطعنامه سازمان ملل در ارتباط با مساله ي فلسطين را نقض كرده يا به مفاد آنها پايبند نبوده است .
قطعنامه هاي 181، 242 و 194 از مهم ترين قطعنامه هاي تصويب شده در شوراي امنيت در اين زمينه است كه رژيم صهيونيستي هنوز آنها را اجرا نكرده است .
قطعنامه ي 181 ناظر به تقسيم فلسطين و تشكيل دو دولت با دو ملت يهودي و فلسطيني در اين سرزمين است و با آن كه در اثر حمايت هاي قدرت هاي بزرگ به ويژه انگليس و آمريكا ، دولت اسراييل به شكل غير قانوني در فلسطين تاسيس شد اما هنوز كشور مستقل فلسطين تشكيل نشده است .
سازمان ملل در سال 1974 قطعنامه ي 3236 را تصويب و در آن تاكيد كرد كه ملت فلسطين حق دارد بدون دخالت خارجي حاكميت بر سرنوشت و استقلال خود را بدست آورد اما اسراييل از سال ها پيش تاكنون در امور داخلي آنان دخالت مي كند و مانع دستيابي فلسطينيان به حاكميت و استقلال شده است .
قطعنامه ي 242 سازمان ملل بر لزوم خروج نيروهاي رژيم صهيونيستي از همه ي سرزمين هاي عربي تاكيد دارد اما اين رژيم هنوز از بلندي هاي جولان سوريه ، كشتزارهاي شبعاي لبنان و كرانه ي باختري رود اردن خارج نشده است .
در سال 1973 نيز قطعنامه ي 338 تصويب شد و بر اساس آن ، بار ديگر از رژيم صهيونيستي خواسته شد از سرزمين هاي اشغال شده ي اعراب خارج شود و قطعنامه ي 242 را اجرا كند اما اين رژيم به قطعنامه جديد نيز بي اعتنايي نشان داد.
قطعنامه ي 194 ناظر به حق بازگشت پناهندگان فلسطيني به ميهن است كه رژيم اشغالگر قدس با اجرا نكردن مفاد آن تاكنون مانع بازگشت صدها هزار فلسطيني به وطن خود شده است .
بر اساس نمونه اي ديگر ، ديوان بين المللي دادگستري لاهه به عنوان بازوي حقوقي سازمان ملل و بالاترين مرجع قضايي بين المللي سال 2004 با صدور حكمي بر مبناي درخواست مجمع عمومي سازمان ،ساخت ديوار حايل از سوي رژيم صهيونيستي در كرانه ي باختري رود اردن و پيرامون قدس را غير قانوني خواند و خواستار برچيدن آن و جبران خسارت به فلسطينيان شد.
اما رژيم صهيونيستي با ناديده گرفتن اين حكم ، به عمليات ساخت اين ديوار نژاد پرستانه ادامه مي دهد.
رژيم صهيونيستي با حمايت و پشتيباني آمريكا و غرب تاكنون صدها قطعنامه و مقررات بين المللي ديگر را نيز به بهانه هاي مختلف زير پا گذاشته و در واقع به خواسته جامعه جهاني بي توجهي كرده است .
خاورم 2083 ** 2082 ** 265
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن