تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805480719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي:اعلاميه اسلامي حقوق بشر بر اعلاميه جهاني حقوق بشر ارجحيت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي:اعلاميه اسلامي حقوق بشر بر اعلاميه جهاني حقوق بشر ارجحيت دارد
تهران-حيات

آيت الله تسخيري دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، در جمع انديشمندان ،كارشناسان و صاحب نظران شركت كننده در همايش منشور "حقوق بشر اسلامي؛چالش‌ها وراهكارها" كه توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد با تاكيد بر ضرورت توجه بر مسئله حقوق بشر گفت: اسلام دين فطرت است و هدف انبياء آن است كه بيايند و انسان را با گنج‌هاي دروني خود آشنا كنند؛ معتقدم بزرگترين هدف انبيا برگرداندن انسان به ذات خويش است و بزرگ‌ترين انحراف بشر آن است كه از ذات خود بيگانه شود.
به گزارش حيات به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، آيت الله تسخيري با تاكيد بر اين كه قانون اساسي كشور ما در سطح بالايي از حقوق بشر قرار دارد تصريح كرد:‌ اگر نتوانيم اين گام‌هاي بلند در قانون اساسي را محقق كنيم، نمي‌توانيم بر ديگران اثرگذار باشيم.
دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در ادامه ضمن اشاره به برخي از آموزه هاي اسلامي در اين زمينه تصريح كرد: معتقدم كه اعلاميه‌ي اسلامي حقوق بشر بر اعلاميه‌ي جهاني حقوق بشر ارجحيت دارد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه بايد در اعلاميه‌ حقوق بشر ميان مسايل حقوقي و فلسفي ارتباط كاملي وجود داشته باشد، افزود: ما براساس نوع بينش به جهان مي‌توانيم نوع بينش حقوقي‌مان را تنظيم كنيم. نمي‌توانيم از بينش جهان ديني چشم‌ پوشي كنيم و تعريفي از انسان و جهان نداشته باشيم و بياييم لايحه‌ي حقوق بشر را طراحي كنيم؛ چون مساله‌ي فلسفي سازنده مساله‌ي حقوقي و اجتماعي است. چرا كه ميان جامعه‌اي كه ايمان به آخرت دارد و جامعه‌اي كه ايمان به آخرت ندارد، تفاوت وجود دارد.
آيت الله تسخيري دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با بيان اينكه اعلاميه‌ي اسلامي حقوق بشر مساله‌ي فطرت و ايمان را در مقدمه‌ي خود مطرح مي‌كند اما اعلاميه‌ي جهاني به اين موضوع هاي مهم توجه ندارد، گفت:‌ البته در اعلاميه‌ي جهاني مساله‌ي حيثيت ذاتي انسان به طور ناآگاهانه مطرح شده كه اگر اين مساله‌ي حيثيت ذاتي را تحليل كنيم چيزي جز فطرت نخواهد بود. هم‌چنين اسلام مساله‌ي كرامت را اولين حق انسان مي‌داند كه در اعلاميه‌ي جهاني حقوق بشر و اعلاميه‌ي اسلامي حقوق بشربه آن مساله‌ي كرامت اشاره شده اما بين دو نوع كرامت تفاوت گذاشته شده است. در اعلاميه‌ي اسلامي انسان كرامت دارد ولي كسي كه تقواي الهي داشته باشد كرامت ويژه دارد.
دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در پايان سخنان خود تصريح كرد : معتقدم سازمان كنفرانس اسلامي نسبت به مساله‌ي اعلاميه‌ي اسلامي حقوق بشر توجه لازم و ويژه را نداشته است. كشورهاي اسلامي تطبيق و اجراي منشور حقوق بشر اسلامي را كه در تهران به تصويب رسيد مشروط به تطبيق آن با قانون اساسي كشورشان دانستند در و مي‌توان گفت يكي از چالش‌هاي موجود بر سر اجراي اين مساله نبود اراده‌ي سياسي در كشورهاي اسلامي است. اميدواريم بتوانيم حقوق بشر اسلامي را اجرا كنيم؛ البته بايد بگوييم كه قانون اساسي ما از لايحه‌ي حقوق بشر اسلامي وسيع‌تر و اين لايحه از اعلاميه‌ي جهاني حقوق بشر گسترده‌تر است. بياييد اين قانون اساسي را اجرا كنيم و از ديگران بخواهيم كه به لايحه‌ي اسلامي حقوق بشر توجه كنند.
حضرت آيت الله تسخيري در پايان ضمن اظهار اميدواري براي اجراي هرچه بهتر اعلاميه حقوق بشر اسلامي، به مضامين بسيار عالي قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و با تاكيد بر جامعيت آن در حفظ حقوق انساني خواستار توجه ويژه در اجراي هرچه بهتر آن گرديد.
با توجه به اهميت تدوين منشور حقوق بشر اسلامي و اقدامات سازمان كنفرانس اسلامي و لزوم مشاركت موثر نهادهاي علمي و فرهنگي كشور در اين موضوع، گروه مطالعات اسلامي مركز مطالعات فرهنگي - بين‌المللي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به مناسبت شصتمين سالگرد صدور اعلاميه جهاني حقوق بشر، همايش "حقوق بشر اسلامي؛ راهكارها و چالش‌ها" را با مشاركت علمي استادان و پژوهشگران كشور برگزار نموده است.
پايان پيام
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن