تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819518960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي: تاكنون آوار جمع مي كرديم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي: تاكنون آوار جمع مي كرديم
احمد احمدي گفت: وضعيت دانشگاههاي ما در حوزه علوم انساني پيش از انقلاب آنقدر خراب بود كه تا امروز هرچه كار كرده ايم و پيش رفته ايم انگار آوار جمع كرده ايم و تازه بايد حركت هاي موثر را شروع كرد.


به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي وضعيت علوم طبيعي را در دانشگاههاي كشور مطلوب ارزيابي كرد و گفت: موسسه رويان، پيشرفت در نانو تكنولوژي و ديگر موارد از جمله جهش هاي مطلوب در حوزه علوم طبيعي است.
وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با دانشجويان دانشگاه علم و صنعت درباره رسالت هاي علمي دانشجويان، گفت: مقام معظم رهبري هر چند وقت يك بار با سخنان خود هيجان و نيروي تازه اي به دانشگاهها و موسسه هاي علمي تزريق مي كنند كه باعث پيشرفت مي شود.
احمدي همچنين به بخش ديگري از سخنان مقام معظم رهبري درباره جنبش هاي دانشجويي اشاره كرد و افزود: قبل از انقلاب، حكومت وابسته اي بود و دانشجويان انگيزه داشتند كه در برابر وابستگي و ظلم قيام كنند كه باعث به وجودآمدن جنبش هاي دانشجويي شد.اما امروز بايد جهت جنبش دانشجويي معلوم باشد و با روي كار آمدن حكومت ديني اين جنبش بايد در جهت اهداف الهي حركت كند و براي خود معلوم كند كه چه كاري مي خواهد انجام دهد.
وي ادامه داد: جنبش هاي دانشجويي نبايد وارد بازي هاي سياسي شوند كه اگر چنين شود ديگر نمي توان آن را جنبش ناميد.
اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تأكيد كرد :محرك اصلي اين انقلاب، تربيت اسلامي و شيوه زندگي اميرالمومنين و ائمه اطهار بوده است و مقام معظم رهبري به درستي اين مسأله را در ديدار با دانشجويان تذكر دادند.
احمدي خاطر نشان كرد: انقلاب ما بر اين اساس شكل گرفت و اميد هم همين بود كه اين روحيه ادامه پيدا كند اما به علت هايي بعد از جنگ و در دوره سازندگي وقتي آرامش حاصل شد عده اي دنبال كسب و جمع ثروت رفتند.
وي افزود: كساني كه بتوانند در موقعيت هاي مختلف از دنيا چشم بپوشند كم هستند و براي زنده شدن اين جريان لازم است مسئولان خود از دنيا فاصله بگيرند و ساده زيست كنند.
وي ادامه داد: اگر مسئولان خود ساده زيستي را رعايت كنند و اين فرهنگ عمومي جا بيفتد كه مردم به اندازه نياز مصرف كنند و به اندازه توان كار كنند فقر از بين خواهد رفت.
 جمعه 29 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن