تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805785548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير بازرگاني:/‌٣/ *نگراني از بابت تحقق اهداف برنامه نداريم *با وجود ذخيره‌سازي مركبات شب عيد مشكلي نخواهيم داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير بازرگاني:/‌٣/ *نگراني از بابت تحقق اهداف برنامه نداريم *با وجود ذخيره‌سازي مركبات شب عيد مشكلي نخواهيم داشت
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

وزير بازرگاني در ادامه نشست خبري امروز خود به بررسي وضعيت صادرات سيمان، تنظيم بازار شب عيد و واردات مركبات پرداخت.

* سيمان

به گزارش ايسنا، ميركاظمي در نشست خبري خود درباره وضعيت صادرات سيمان و كلينكر هم توضيح داد و گفت: با وجود اينكه پيش از اين سيمان هشت هزار توماني به سه هزار تومان رسيده بود اما 90 درصد از حواله‌هايي كه مردم مي‌گرفتند به اين قيمت نبود كه با ورود سيمان به سبد حمايتي مديريت شد اما به تدريج و با افزايش توليد، ميزان توليد و تقاضا با هم برابري كرد البته در سال83 اين امر در اختيار انجمن سيمان قرار گرفت اما كنترل نشد لذا براي جلوگيري از تكرار مجدد آن در حال حاضر جلسات پي در پي درباره چگونگي هماهنگي براي اجازه صادرات سيمان در حال انجام است.

وي تاكيد كرد: وزارت بازرگاني علاقمند به شكل‌گيري صادرات است تا از اين طريق انگيزه كارخانجات جديد نيز افزايش يابد البته در يكماه گذشته صادرات از محل پرداخت مابه‌التفاوت 100 هزار توماني انجام مي‌شده و از اواخر هفته گذشته نيز اين موضوع در حال بررسي است كه اميدواريم در هفته جاري به راهكار نهايي برسد تا به گونه‌اي كه قيمت داخل با صادرات دچار مشكل نشود.

ميركاظمي درباره صادرات كلينكر هم گفت: اين صادرات مقرون به صرفه نيست و با توجه به اينكه بايد به سمت صادراتي با ارزش افزوده‌اي بالا برويم كارخانجات مي‌توانند كلينكر را توليد و براي فصل‌هاي پرمصرف نگهداري كنند.

*بحران جهاني و تاثير كاهش قيمت‌ها در صادرات

* وضعيت صادرات و واردات

وزير بازرگاني عنوان كرد: آمار هشت ماهه صادرات و واردات نشان مي‌دهد كه بدون احتساب ميعانات گازي 13 ميليارد و 30 ميليون دلار بوده كه 30 درصد نسبت به هشت ماهه سال قبل رشد داشته است.

به گفته‌ وي اين عملكرد حاكي از آن است كه ميزان صادرات نسبت به برنامه 168.75 درصد رشد داشته و پيشي گرفته است.

ميركاظمي افزود: اين ميزان رشد در حالي بوده كه 10.7 درصد در برنامه چهارم رشد صادرات پيش‌بيني شده بود بنابراين نگراني از بابت تحقق اهداف برنامه نداريم و قطعا صادرات تا پايان برنامه درهر شرايطي رشد خواهد داشت.

وي گفت: درباره واردات نيز آمار هشت‌ماهه نشان مي‌دهد كه 27.4 ميليون تن واردات انجام شده كه به لحاظ وزني 2 درصد رشد داشته و به ارزش 38.2 ميليارد دلار بوده كه رشد ارزشي آن 28.65 درصد است كه البته 2.5 ميليارد دلار آن مربوط به واردات بنزين است.

* تنظيم بازار شب عيد و واردات مركبات

ميركاظمي همچنين عنوان كرد: در سال جاري30 ميليارد تومان تسهيلات براي خريد و ذخيره‌سازي مركبات پيش‌بيني شده است كه بر اساس آخرين گزارش 30 درصد آن جذب شده است.

وي درباره ميزان ذخيره‌سازي نيز گفت: آمار ذخيره‌سازي مركبات آنقدر است كه شب عيد مشكلي پيش نيايد.

وزير بازرگاني درباره واردات ميوه نيز گفت: آمار واردات سيب و انگور در سال 86 نشان مي‌دهد كه در اين سال پنج هزار و 370 تن سيب وارد كشور شده و در مقابل 273 هزار و700 تن صادر شده است همچنين آمار هفت ماهه 87 نيز نشان مي‌دهد كه در اين مدت سه هزار تن سيب وارد كشور شده و تاكنون 101 هزار و500 تن سيب صادر شده است.

وي ادامه داد : در سال گذشته 16 هزار و900 تن انگور تازه صادر شده در حالي كه 743 تن انگور تازه وارد كشور شده است. البته در سال گذشته بيش از 160 هزار تن كشمش نيز صادر شده كه با احتساب ارزش افزوده آن مي‌توان نتيجه گرفت كل صادرات انگور بالغ بر 656 هزار تن به ارزش 169ميليون و 393 هزار دلاربوده است، بنابراين نبايد اين عملكرد با بيان سخناني چون واردات زياد ميوه زير سوال برود.

* آيا قيمت خودرو كاهش مي‌يابد؟!

ميركاظمي درباره كاهش قيمت خودرو و چگونگي نظارت سازمان حمايت بر قيمت‌هاي ارائه شده از سوي توليد‌كنندگان خودروعنوان كرد: قيمت خودرو در كميته خودرو طبق آيين‌نامه‌اي كه از سوي دولت مصوب شده نرخ‌گذاري مي‌شود و از وزارت بازرگاني نماينده‌اي درآن حضور ندارد البته اخيرا پيشنهاد تغيير اين آيين‌نامه و عضويت سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان در اين كميته ارائه شده كه در دستور كار دولت قرار گرفته است و قطعا با رفع اين نقيصه نظارت بيشتري صورت مي‌گيرد البته اين به مفهوم رسيدگي نشدن به شكايات نيست.

وي با اشاره به رسيدگي به تخلفات شركت‌هاي خودروساز و نيز واردكنندگان خودرو عنوان كرد: خودروسازان داخلي نيز براي مثال در مورد پيش‌فروش كردن خودروها كه اقدام به تحويل به موقع آنها نداشته‌اند مورد پيگرد سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان قرار گرفته‌اند.

وي تاكيد كرد كه نبايد از نظر دور داشت كه سازمان حمايت كار ستادي بر روي بازرسان سراسر كشور انجام مي‌دهد و در سه ماهه اول سال حدود دو هزار قلم كالا كه در حال شكل‌گيري انحصار بوده‌اند را بازگرداندند.

* ماليات بر ارزش افزوده و اجراي آن براي اصناف

وزير بازرگاني در پاسخ به اين سوال كه به عنوان متولي اصناف چه پيش‌بيني براي اجراي ماليات بر ارزش افزوده دارد؟ گفت: قانون ماليات بر ارزش افزوده از حلقه‌هاي اوليه شروع مي‌شود و حلقه‌ آخر آن نيز مصرف‌كننده است در واقع سه درصد بر ارزش افزوده است نه بر فروش! لذا توليد‌كننده‌اي كه به حلقه‌ قبلي پرداخت مي‌كند از حلقه بعدي خود دريافت خواهد كرد و درنهايت نيز حلقه‌ي آخر شركت‌هاي عرضه‌كننده مستقيم كالا و خدمات ( اصناف) هستند، بنابراين معتقدم كه با آموزش و توسعه آن در حلقه‌هاي مختلف مي‌توان آن را عملي كرد.

وي تاكيد كرد: نبايد اينگونه برداشت شود كه اصناف آمادگي اجراي اين قانون را ندارند بلكه بايد كل زنجيره در نظر گرفته شود چرا كه معتقدم در اصناف مشكلي نخواهيم داشت.

* جوايز صادراتي و يارانه 1000 ميليارد توماني

وزير بازرگاني در ادامه درباره به روز شدن جوايز صادراتي و اختصاص مشوق‌هاي بيشتر به صادركنندگان نيز گفت: طبق قولي كه درباره پرداخت به روز جوايز در سي‌ام مهرماه داده‌ايم پرداخت جوايز نيز انجام مي‌گيرد به طوري كه حتي در بحث سهام صادركنندگان كه با كاهش قيمت مواجه بود اعلام كرديم كه صادركننده نبايد زير 319 تومان بفروشد بنابراين مصوب شد كه سهام آن عرضه شده و اختلاف قيمت آن از سوي دولت به صورت يارانه پوشش داده شود.

وي ادامه داد: با سازمان بورس نيز در اين خصوص جلساتي برگزار شده كه اين سهام به تدريج عرضه شود البته مي‌توانستيم كليه جوايز معوق صادركنندگان را يكروزه به شكل سهام پرداخت كنيم اما صادركننده دچار ضرر مي‌شد.

وزير بازرگاني ادامه داد: براي حمايت از صادركنندگان در برابر بحران‌ مالي نيز يكي از بندهايي كه در لايحه هدفمند شدن يارانه‌ها پيش‌بيني شده است اين است كه دولت اجازه خرج كردن براي حمايت از صادركنندگان را دريافت كرده و اميد است بودجه زيادي در اختيار داشته باشد تا نوسانات صادرات را پوشش دهد.

وي گفت: معتقدم با وجود اينكه سالانه 120تا 130 ميليارد تومان به عنوان يارانه جوايز صادراتي تصويب مي‌شود نياز است كه تا 1000ميليارد تومان هم برسد اما با بودجه فعلي امكان‌پذير نيست.

وزير بازرگاني خبر داد كه براي سال 88 پيشنهاد اختصاص بودجه 350 ميليارد توماني براي جوايز صادراتي ارائه شده است.

* حكايت بن رمضان

ميركاظمي در ادامه درباره دلايل اختصاص نيافتن بن رمضان به برخي از كارمندان عنوان كرد: اين بن قرار بود در دو بخش از سوي وزارت جهاد و نيز وزارت بازرگاني اختصاص يابد . بنابراين بخشي بر عهده وزارت جهاد بوده اما آمار نشان مي‌دهد كه بيش از 98 درصد اين بن‌ها جذب شده است.

وزير بازرگاني درباره دلايل واردات برنج بي‌كيفيت و نامرغوب از سوي وزارت بازرگاني نيز گفت: برنجي كه در حال حاضر وارد كشور مي‌شود از ويتنام، تايلند، اروگوئه است كه البته برنج اروگوئه كيفيت بهتري دارد.

وي گفت: در سال جاري براي برنج كالابرگي اعلام نشده و تنها براي تنظيم بازار ذخيره‌اي پيش‌بيني شده و اجازه ورود به تجارت آن نيز داده شده است.

انتهاي پيام
 شنبه 23 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن