تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819230106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رقابتي كه ريشه در تاريخ و جنگ‌هاي داخلي اسپانيا داردال كلاسيكو فراتر از يك داربي


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: رقابتي كه ريشه در تاريخ و جنگ‌هاي داخلي اسپانيا داردال كلاسيكو فراتر از يك داربي
گروه ورزش- بارسلونا و رئال مادريد، تيم‌هاي پرطرفدار فوتبال جهان امشب، داربي شماره 154 فوتبال اسپانيا (ال كلاسيكو) را در ورزشگاه نيوكمپ شهر بارسلون برگزار خواهند كرد.


بدون ترديد يكي از حساسترين و جذاب‌ترين داربي‌هاي فوتبال در سطح جهان، پيكار بارسلونا و رئال مادريد است، چرا كه رقابت اين دو تيم پرافتخار ريشه در تاريخ و جنگ‌هاي داخلي اسپانيا دارد.
اين بازي علاوه بر مسائل ورزشي، براي مردم پايتخت نشين شهر مادريد كه همواره خود را داراي تمدن كهن و برتري خاص نسبت به ديگر شهرها و ايالات مي‌دانند و همچنين مردم جدايي طلب ايالت «كاتالان» كه هيچ گاه با حكومت حاكم بر پايتخت همراه نبوده و خود را جدا از مسائل سياسي كشور مي‌دانند، داراي اهميت ويژه‌اي است.
قرار دادن اين مسائل در كنار تاريخ غني دو باشگاه بزرگ و تقابل ستارگان فوتبال جهان در زمين چمن، همواره ال كلاسيكو را به بزرگترين و پرطرفدارترين داربي جهان تبديل كرده است. بزرگان فوتبال اسپانيا در حالي براي يكصد و پنجاه و چهارمين بار در ورزشگاه 98‌هزار و 600 نفري «نيوكمپ» شهر بارسلون به مصاف يكديگر مي‌روند كه در تاريخ نبردهاي گذشته تا به امروز رئال مادريد 66 بار و بارسلونا 58 مرتبه به پيروزي دست يافته و ديگر بازي‌ها نيز به تساوي كشيده شده است.
هشتاد سال از اولين ديدار رسمي غول‌هاي فوتبال اروپا مي‌گذرد و هر روز به طرفداران اين دو تيم در سطح جهان افزوده مي‌شود به طوري كه اين بازي بزرگ نه تنها در اسپانيا بلكه در تمام جهان داراي علاقه‌مندان فراواني است.
اين بازي در شرايطي برگزار خواهد شد كه دو تيم كاملا شرايط نابرابري دارند و بسياري از كارشناسان، شانس پيروزي بارسلونا را بسيار بيشتر از حريف قدرتمند خود مي‌دانند.
در حال حاضر بارسا با هدايت «جوزپه گوارديولا» كه يكي از اسطوره‌هاي اين باشگاه محسوب مي‌شود، با 35 امتياز در صدر جدول رده بندي ايستاده است و رئال مادريد با دو شكست پياپي برابر تيم‌هاي ختافه و سويا با 26 امتياز پنجم است و 9 امتياز با صدر جدول و رقيب ديرينه خود فاصله دارد.
مصدوميت‌هاي بيشمار بازيكنان نامدار رئال مادريد تاثير بسزايي در شكست‌هاي پياپي تيم اول شهر مادريد داشته است.
«رود فان نيستلروي» مهاجم گلزن هلندي و «محمد ديارا» ‌هافبك اهل مالي تا پايان فصل توان حضور در ميدان را نخواهند داشت، «پپه» مدافع پرتغالي نيز مصدوم بوده و به نبرد با بارسلونا نخواهد رسيد، «آرين روبن» هلندي هم در برابر سويا اخراج شده و «مارسلو» مدافع جوان برزيلي به دليل پنج اخطاره بودن، ديگر غايبان مادريدي‌ها خواهند بود.
ضمن اينكه، حضور «اشنايدر» هلندي هم به نظر كادر پزشكي رئال بستگي دارد، چرا كه وي در حال سپري كردن دوران نقاهت خود است.
همين مساله دست راموس، مربي جديد رئال را در نخستين گام خالي گذاشته و موجي از نگراني را بين علاقه مندان پرافتخارترين تيم اروپا به راه انداخته است.
در سوي ديگر، گوارديولا كمبودي را در تيم خود احساس نمي كند، تنها «اينيستا»‌ هافبك ملي پوش اسپانيايي، دوران مصدوميت را پشت سر گذاشته است و مي‌تواند تيم خود را همراهي كند، اما سرمربي بارسا در آخرين اظهارنظر خود اعلام كرده براي پيروزي در ال كلاسيكو نيازي به اينيستاي ناآماده ندارد.
مطبوعات بزرگ اسپانيا ديروز تركيب احتمالي دو تيم را به اين صورت اعلام كرده‌اند:
بارسلونا: ويكتور والدس‌، كارلوس پويول، رافائل ماركز، فرانك آبيدال دانيل آلوز‌،يحيي توره، سيدو كيتا، ژاوي هرناندز، ليونل مسي، تيري آنري و ساموئل اتوئو.
رئال مادريد: ايكر كاسياس‌، كاناوارو، متزلدر، سرجيو راموس سالگادو‌، گاگو، گوتي، فان در فارت، خاوير گارسيا‌،رائول گونزالس، هيگواين.
قضاوت اين بازي را نيز «لوئيز مدينا كانتالخو» داور 43 ساله از شهر سويل برعهده خواهد داشت.
 شنبه 23 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن