تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 31 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807357147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داشتن یک زندگی شاد را بیاموزید


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ویج: داشتن یک زندگی شاد را بیاموزید



به گزارش ایران ویج ، در زندگی همه انسانها لحظات شاد و غمگین وجود دارد . شادی یک هیجان یا یک پدیده درونی است که می تواند به صورت شادابی ، نشاط ابراز شود. حس خوشحالی بصورت پر انرژی بودن ، داشتن حس خوب نسبت به خود و دیگران ، حس قدردانی ، حس تمایل به برقراری ارتباط با دیگران ، احساس رضایت و اعتماد به نفس در انسان دبده شود .
مردم همواره به دنبال افزایش سطح شادی و آرامش در زندگی خود و اطرافیانشان هستند . اصولا یکی از راههای ایجاد کردن و تقویت هیجان شادی در انسان انجام فعالیتها و کارهایی است که فرد به آنها علاقه دارد و جز ارزش های او محسوب می شود . شرکت در یک کنسرت موسیقی ، انجام یک فعالیت ورزشی ، حضور در جمع دوستان ، ملاقات یک همکلاسی قدیمی، مطالعه کتاب مورد علاقه ، موفقیت در یک آزمون استخدامی ، ارتقاء شغلی و گرفتن ترفیع، از مواردی هستند که به تقویت این احساس کمک می کنند . از سوی دیگر پایین بودن اعتماد به نفس ، از دست دادن دوست یا فردی که به انسان نزدیک است ، عمل نکردن به تعهدات ، مورد بی مهری قرار گرفتن از سوی دیگران و مواردی از این قبیل باعث از دست دادن روحیه و در نتیجه غمگین شدن انسان می شود . روش دیگر افزایش اعتماد به نفس و هیجان شاد ، افزایش شناخت فردی از خود ، بو یژه تأکید برنقاط مثبت مانند، توانمندی ها و قابلیتها و تقویت کردن آنهاست ، به گونه ای که انسان نسبت خود احساس کرامت و ارزشمندی بیشتری داشته باشد .
داشتن یک دید واقع گرایانه و اینکه انسان بداند زندگی مجموعه ای است از فراز ها ، نشیب ها و از دست دادنها و بدست آوردن ها ، باعث خواهد شد که فرد در غم و اندوه ناکامی ها و شکست های خود گرفتار نشود و با داشتن ذهنی رها و سیال به خود اجازه دهد که شرایط ناخوشایند زندگی را با صبوری سپری نماید و بداند که شکست و ناکامی فرصتی برای آموزش و یادگیری برای رشد و تعالی در مسیر زندگی است .
برای افزایش احساس شادی می توان در جمع افرادی قرار گرفت که اصولا شاد هستند و این احساس را به اطرافیان خود نیز منتقل می کنند . همچنین می توان برای خود اهدافی تعیین کرد و با تلاش پس از کسب موفقیت شادی را تجربه کرد . مواردی از این دست بیانگر نوعی از شادی است که در آن فرد این احساس را به بیرون از خود وابسته می کند و به استفاده از یک محرک بیرونی ، به تحریک و ایجاد این هیجان در خود می پردازد . گاهی اوقات انسانها برای شاد بودن خود را محدود به داشتن امکانات خاص مادی ، موقعیتها و زمانهای خاص می کنند و وقتی از آنها سوال می شود که چرا شاد نیستید؟
پاسخ آنان این است که: ” دلیلی برای شاد بودن نمی بینم ، مگر چه اتفاقی افتاده است که شاد باشم . با این همه مشکل و گرفتاری دیگر مجالی برای شاد بودن نمی ماند.” این افراد ممکن است در زندگی مدام در حال شکوه و گلایه از ناملایمات و نا بسامانی های زندگی و دشواری شرایط زندگی خود بوده و دیگران را متهم به درک نکردن شرایط خود کنند . ممکن است در ادامه این روند ،دچار سردی هیجانی شوند و حتی نسبت به رخدادهایی که انسانهای دیگر را شاد می کند بی تفاوت شوند.
اما شادی واقعی و اصیل زمانی بوجود می آید که در آن فرد خود را مسئول تمام شرایط زندگی خود بداند و از هر فرصتی برای شاد بودن استفاده کند . دیدن یک منظره زیبا ، دیدن لبخند کودک ، کمک کردن به دیگران ، تلاش برای شاد کردن دیگران و موارد بسیار دیگر که در نگاه اول ساده به نظر می رسند .
داشتن یک تفکر شاد و مثبت اندیشی به این معنا است که در پدیده ها و اطراف خود به دنبال یافتن زیبایی ها باشیم و با دید مثبت به آنها نگاه کرده و در عین حال از تمامی ابعاد وجودی آنها آگاه باشیم و سعی کنیم با بخش های سازنده و مثبت وجود دیگران ارتباط برقرار کرده و به دنبال همگرایی و یافتن نقاط اشتراک با آنها باشیم و همواره برای تمام اطرافیان خود آرزوی شادی ، آرامش ، خیر ، برکت و عشق بنماییم .
جالب است وقتی یک انسان در حال تجربه احساس شادی است ، افکاری که به ذهن او خطور می کند ، از نوعی است که باعث افزایش آرامش و حس خیر خواهی و نوع دوستی در درون او می شود و او را بک انسان دوست داشتنی و جذاب تبدیل می کند که دیگران تمایل به مصاحبت با او دارند و در کارهای خود با او مشورت می نمایند .
یکی از ویژگی های انسانهایی که دارای هوش هیجانی بالا هستند ، داشتن کنترل هیجانی است و اینگونه افراد به یک سیالی هیجانی می رسند و می توانند در مواقع لزوم به صورت خودخواسته در درونشان شادی بوجود آورده و به منبع شادی آفرین برای دیگران تبدیل شوند و آن را به دیگران هدیه دهند .
یک لبخند واقعی شما قادر است در دیگران معجزه بیافریند و مرهمی بر درون بی قرار و ناآرام آنها باشد .
ابراز هیجان شادی و عشق به دیگران نه تنها باعث کم شدن و فروکش کردن این احساس نمی شود بلکه باعث افزایش آن به خاطر ابراز مجدد آن از سوی دیگران به شما می شود . شادی واقعی ، احساس رضایت ، داشتن حس قدردانی و سپاسگزاری هدیه ی خداوند به انسان است برای افزایش آن می توان این حس شادی را به دیگران ابراز کرده و منتقل نماییم .

۳ بهمن ۱۳۹۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ویج]
[مشاهده در: www.iranvij.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن