تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819520026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني در مراسم بزرگداشت شهيد مدرس: مجلس بر تورم‌زايي برنامه‌ها چشم نمي‌بندد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: لاريجاني در مراسم بزرگداشت شهيد مدرس: مجلس بر تورم‌زايي برنامه‌ها چشم نمي‌بندد
جام جم آنلاين: رئيس مجلس شوراي اسلامي كه در آستانه ارائه لايحه طرح تحول اقتصادي از سوي رئيس جمهور به مجلس ، با بيان اينكه اگر دولت راه درست نرود نبايد از مجلس انتظار همكاري داشته باشد ، تاكيد كرد كه اگر برنامه اي تورم داشته باشد نبايد تصور كنند كه مجلس چشمهايش را مي بندد ، به نظر ما پمپاژ پول به جامعه تورم را بيشتر خواهد كرد .


به گزارش مهر، علي لاريجاني كه براي شركت در مراسم روز مجلس به كاشمر سفر كرده است بعدازظهر روز يكشنبه در مسجد جامع اين شهر و در جمع مردم كاشمر اظهار داشت: مردم ايران با دقت رفتار كشورهاي غربي را نگاه مي كنند و پشتوانه ملت ايران امام، مدرس و رهنمودهاي رهبر انقلاب است و اين راه را ، راه سعادت خود مي دانند.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه مردم ايران استقلال خود را در پيروي از اين راه مي دانند ، يادآور شد: شرايط امروز ما بسيار حساس است و دشمنان فكر مي كنند با حرفها و تندروي ها و اخم و تخم مي توانند در اراده ملت ايران تاثير گذار شوند.

رئيس قوه مقننه با اشاره به روي كار آمدن اوباما به عنوان رئيس جمهور جديد آمريكا تاكيد كرد: مشاور اين آقاي جديدي كه در آمريكا بر سر كار آمده اخيرا اظهار نظر كرده كه سياست چماق و هويچ ديگر جواب نمي دهد و بايد هويج سمي به ايران داد در حالي كه ممكن است اين هويج سمي به حلقوم خودشان فرو برود.

لاريجاني خطاب به آمريكا يادآور شد: مردم ايران خوش نفس هستند اما ساده انديش نيستند و شما تصور نكنيد با قدم گذاشتن در راه رئيس جمهور قبلي گامي به پيش خواهيد گذاشت و رئيس جمهور جديد آمريكا با شعار تغيير آمده و بايد اين تغيير را در عمل نشان بدهد.

او افزود: ما با الفاظ كاري نداريم و براي ما رفتار مهم است ، اگر آمريكايي ها در رابطه با حقوق ملت ايران سازگاري نشان دهند اين نشان مي دهد كه تغيير كرده اند و اگر حقوق مردم مظلوم فلسطين را به رسميت بشناسند اين هم نشان دهنده تغيير در سياست هاي آمريكا است وگرنه اينكه يك و نيم ميليون نفر در غزه محاصره شده باشند و آب و نان و غذا نداشته باشند، ننگين ترين جناياتي است كه در تاريخ سياه آمريكا باقي خواهد ماند و اين نه تنها نشان دهنده تغيير نيست بلكه ارتجاع محسوب مي شود.

عضو شوراي عالي امنيت ملي و دبير سابق عالي امنيت ملي كشورمان با اشاره به مسئله هسته اي ايران خاطرنشان كرد: در زماني كه من مذاكرات هسته اي را دنبال مي كردم يكي از وزراي خارجه كشورهاي اروپايي به من گفت، بياييد يكي از اين راهها را بپذيريد و من به او گفتم چرا در گذشته اين موضوع را دنبال نكرديد و اين وزير اروپايي بعد از چند بار امتناع از پاسخگويي در نهايت پاسخ داد و به صورت خصوصي به من گفت كه كشورهاي غربي فكر مي كردند اگر كمي فشار به ايران تشديد شود ايران مجبور خواهد شد يكي از گزينه هاي كشورهاي غربي را بپذيريد و من در ادامه به اين شخصيت اروپايي گفتم حالا كه فهميده ايد اشتباه كرده ايد چرا دوباره اشتباه مي كنيد و نبايد دوباره در چاه برويد.

لاريجاني در سخنان خود خطاب به جمعي از مردم كاشمر كه در اين مراسم حضور داشتند اظهار داشت: ايران اكنون به يك قدرت منطقه اي تبديل شده و اين وضعيت در پناه آرمانهاي انقلاب صورت گرفته است ، غربي ها ديگر نمي توانند شما را انكار كنند و بايد به عنوان يك امر واقع ايران را بپذيرند.

او بر ضرورت وحدت فكري در جامعه تاكيد كرد و با اشاره به اينكه مهمترين مسئله فعلي كشور ، وحدت نيروها بشمار مي رود تصريح كرد: استفاده از ظرفيت هاي مهم و مديران باسابقه در كشور جايي است كه دشمن را مايوس مي كند و در اين راستا مي توان مسائل داخلي را ساماندهي و اقتصاد را شكوفا كرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر برخي دست از اختلاف ها بردارند و تنگ نظري نشود و همه سينه فراخ داشته باشند و نيز از همه نگاهها استفاده شود ، همه چيز سامان پيدا مي كند و خوشبختانه در مجلس اين فضا وجود دارد و من تنوع فكري مجلس را يك آورده خوب براي نظام مي دانم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: اگر نمايندگان دنبال دعواي سياسي نباشند، تنوع فكري آنان به مسائل اساسي و مصالح ملي معطوف مي شود و اين يك سرمايه براي كشور است.

لاريجاني كه در آستانه ارائه طرح تحول اقتصادي دولت به مجلس كه چهارشنبه هفته جاري توسط رئيس جمهور انجام خواهد شد ، سخن مي گفت ، به موضوع تورم در كشور اشاره كرد و گفت: اگر برنامه اي تورم داشته باشد نبايد تصور كنند كه مجلس چشمهايش را مي بندد، چرا كه ما نماينده مردم هستيم و مي دانيم كه تورم اين روزها به مردم فشار مي آورد و به نظر ما پمپاژ پول به جامعه تورم را بيشتر خواهد كرد .

او در بخش ديگري از سخنانش خطاب به مردم كاشمر و با اشاره به قرار گرفتن مرقد آيت الله مدرس در اين شهر بيان داشت: در اين مكان مقدس با شما پيمان مي بنديم كه در حل مسائل اقتصادي هر كمكي كه از دستمان بربيايد انجام دهيم و به دولت هم كمك كنيم و خلاف آن هم اين است كه اگر دولت راه درست نرود نبايد از مجلس انتظار همكاري داشته باشد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه مجلس هشتم از خصوصيات تخصصي بالايي برخوردار است، گفت: افراد آزاده اي در مجلس هشتم حضور دارند كه براي دينشان زحمت مي كشند و حساب دوست و رفيق را نمي كنند ، من جوهره مجلس هشتم را جوهره اي قوي مي دانم و ما در مجلس هشتم اساس را حل مسئله اصلي كشور و كمك به قواي ديگر گذاشته ايم.

لاريجاني مسائل اقتصادي و حفظ حقوق ملت را مهمترين موضوعات مجلس هشتم عنوان كرد و خاطرنشان كرد: ما بر اين دو موضوع تاكيد داريم و بر آن ايستادگي مي كنيم، در رابطه با تورم از روز اول به آن توجه داشته ايم و استراتژي مجلس رونق اقتصادي است و ما از هر اقدامي در اين راستا حمايت مي كنيم.

وي با اشاره به تصويب لايحه جبران خشكسالي و سرمازدگي در مجلس شوراي اسلامي از تاخير 5 ماهه در تخصيص اعتبارات اين مصوبه انتقاد كرد و اظهار داشت: مجلس به سرعت اين لايحه را تصويب كرد و با دولت هم نشست هايي داشت و ما گله داريم كه چرا اعتبارات اين مصوبه اين قدر دير توزيع شده است و 5 ماه طول كشيد و هم اكنون اعلام شده كه پرداخت اين اعتبارات آغاز شده است در حالي كه آن كشاورزي كه به دليل سرمازدگي و خشكسالي دچار خسارت شده 5هنوز اعتبار مورد نظر را دريافت نكرده است و اين نشان مي دهد كه امور ديواني كشور لخت است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مشكلات شهرستان كاشمر تاكيد كرد: در مناطقي كه خشكسالي وجود دارد بايد صبغه صنعتي جايگزين شود و رونق صنايع در كاشمر ضروري است.
 دوشنبه 11 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن