تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815043839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير كار:نگرش مسئولان به امر پژوهش نبايد تحميلي باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون وزير كار:نگرش مسئولان به امر پژوهش نبايد تحميلي باشد
قزوين - معاون وزيركار وامور اجتماعي گفت: پژوهش نبايد ازسوي مسوولان به عنوان يك امر تحميلي و لوكس تلقي شود.


دكترمحمدرضا سپهري روزشنبه درمراسم ششمين دوره گراميداشت هفته پژوهش و جشنواره نوآوري وشكوفايي استان قزوين افزود: پژوهش امري ضروري،دروني و بنايي است و نمي توان آن را بركسي تحميل كرد.
وي اظهارداشت: در ايران دانشگاهها منتظر تامين هزينه هاي تحقيقات ازسوي دولت هستند اما اين درحالي است كه در كشورهاي پيشرفته، موسسات خصوصي پژوهشي هزينه تحقيقات دانشگاه ها را تامين مي كنند.
اين مسوول گفت: كاهش بودجه دولتي مستلزم گسترش تحقيقات كاربردي و ايجاد ارتباط تنگاتنگ ميان موسسات خصوصي، صنايع و دانشگاه هاست.
وي اضافه كرد: توجه به پژوهش ضروري است و تا زماني كه مسوولان به آن احساس نياز نكنند، يقينا سرمايه گذاري دراين زمينه صورت نخواهد گرفت.
سپهري بيان داشت: اگرخواستار يك سيستم آموزشي پيشرفته و متناسب با نياز جامعه و بازار كار هستيم بايد به مقوله پژوهش بيش از گذشته توجه كرده و ارتباط تنگاتنگي را باآن برقرار كنيم .
وي با بيان اينكه پژوهش ها بايد تقاضا محور باشند تا بتوانند مسايل واقعي كشور را رفع كنند خاطر نشان كرد: بطور يقين چنين تحقيقاتي براي صنعتگران و افرادي كه در صحنه كار هستند جذاب خواهد بود.
رييس موسسه كار و امور اجتماعي جهاد دانشگاهي كشور بااشاره به اينكه از تحقيقات پژوهشگران استفاده چنداني نمي شود گفت: پژوهشگر بايد قبل از انجام تحقيقات به نيازهاي روز و چالشهاي موجود كشور توجه و از انجام كارهاي تكراري خودداري كند.
وي باانتقاد ازاين مساله كه چرا تحقيقات و كارهاي پژوهشي بايد در جلسات عصرانه مسوولان مورد بررسي ونقد قرارگيرد افزود: آياپژوهش هاي ما زير سووال رفته است يا اشكال كار از جاي ديگر است ؟
معاون وزيركار واموراجتماعي مباني ساختاري وتشكيلاتي ، قانونمندي ، نارسايي هاي مديريت پژوهش ، ضعف ارتباطات ، نيروي انساني و مشكلات مالي را ازمهمترين ضعف هاي امر پژوهش در كشور دانست .
به عقيده وي اگرمووسسات خصوصي پژوهشي بادانشگاه ها ازطريق يك شبكه مرتبط شوند يقينا ديگر شاهد پژوهش هاي تكراري و موازي كاري در تحقيقات نخواهيم بود.
وي استفاده ازذخيره دانش بشري وتطبيق مدل پژوهشي دنيا با نيازهاي جامعه را از جمله راهكار هاي افزايش كاربرد پژوهش در كشور برشمرد و بيان داشت : مسوولان بايد با بومي كردن پژوهش ها نيازهاي جامعه را مرتفع كنند.
اين مسوول ، توجه به تازگي تحقيقات را از ديگر راهكارهاي افزايش كاربرد پژوهش در كشور ذكر و تصريح كرد: مي توان با برگزاري تورههايي بين سازمان ها و مراكز دانشگاهي امر آموزش و پژوهش را درسازمانها نهادينه كرد.
وي خاطرنشان كرد: پيوند خوردن پژوهش هاي كاربردي بابخش صنعت موجب توسعه علمي و اقتصادي كشور شده كه تحقق اين امر درگروارتباط دانشگاههابا موسسات خصوصي است .
دكترسپهري اظهارداشت : ضرورت پژوهش درمواردي نظيرتحولات فزاينده و پيچيده جامعه جهاني و تاثيرات آن بركشور، روندجهاني شدن رشد توسعه پايدار، صيانت از هويت ملي ، افزايش تعاملات وارتباطات جوامع ، آسيب هاي اجتماعي ، اقتصادي ، فرهنگي و پاسخگويي به نيازهاي نسل كنوني در مواجهه با تهديدات قابل بررسي است .ك /2
3404/7394/1547
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن