تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819339163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«نگين قرآن» در تازه‌ترين شماره ماهنامه «معارف»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: «نگين قرآن» در تازه‌ترين شماره ماهنامه «معارف»
گروه ادب: شصت‌مين شماره ماهنامه آموزشي ـ اطلاع‌رساني معارف ويژه اساتيد و گروه‌هاي معارف اسلامي دانشگاه‌هاي كشور منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، «رسالت اساتيد و دانشجويان»، «انقلاب كپرنيكي كانت از ديدگاه استاد مطهري»، «استعمار فرانو»، «اختلاف قرائات و تحريف قرآن»، «نگين قرآن»، «تلخ و شيرين» و «مهارت‌هاي زندگي و بهداشت رواني» بخشي از مطالب به كار رفته در اين شماره ماهنامه «معارف» است.

در بخشي از مقاله «اختلاف قرائات و تحريف قرآن» چنين آمده است: «قرآن معجزه جاودان و جهاني پيامبر اسلام است كه خود تأكيد دارد هرگز گرد تحريف دامن پاك آن را نخواهد آلود. با مشاهده قرائت‌هاي مختلفي كه از آيات آن وجود دارد، اين پرسش رخ مي‌نمايد كه آيا وجود قرائت‌هاي گوناگون به معناي ورود تحريف در قرآن نيست».

حجت‌الاسلام «علي نصيري»، در اين مقاله در ادامه به سازگاري اختلاف قرائات و ادعاي نبود تحريف قرآن پرداخته و نتيجه گرفته است كه «قرآن داراي يك حقيقت واحد است كه از سوي خداي واحد فرو فرستاده شده و قرائات، پديده‌اي است كه از سوي قاريان، رخ نموده است و در نبود تفاسير دوران معاصر، محوري به‌عنوان قرائات، در بررسي تفسير آيات در نظر گرفته نشده است و قرآن با اراده خدا و تعليم و تلاش پيامبر(ص) ميان مردم چنان گسترده شد كه با تواتر به دست ما رسيده است»

«شاخص‌ترين تدريس‌هاي موفق»، «حديث دلدادگي»، «كدام ترازو»، «تازه‌هاي كتاب» و «تازه‌هاي انديشه» بخش ديگري از مطالب به كار رفته در اين شماره معارف است.

در بخش ديگري از اين ماهنامه چنين آمده است «چندي پيش از سوي آمريكاييان قرآني به نام «الفرقان» منتشر شد كه در آن آيات جهاد حذف شده بود. اين امر شبهه راهيافت تحريف در قرآن را تداعي كرد. در حالي كه اين اقدام به هيچ وجه به معناي راهيافت تحريف در قرآن تلقي نمي‌گردد؛ زيرا وقتي با صرفنظر از مساجد و مراكز مذهبي، در خانه يك‌و‌نيم ميليارد مسلمان در سراسر جهان حداقل يك نسخه از قرآن وجود داشته باشد و اين كتاب آسماني به صدها زبان دنيا ترجمه شده باشد و صدها زبان دنيا تفسير شده باشد...آيا ديگر راهيافت تحريف در آن معنا پيدا مي‌كند.»

ماهنامه معارف در 64 صفحه به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها منتشر شده است.
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن