تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802714204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عنوان‌هاي مهم مطبوعات روز دوشنبه عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عنوان‌هاي مهم مطبوعات روز دوشنبه عراق
سياسي. خارجي. عراق. مطبوعات
بغداد - بعد از چند روز كه توافقنامه امنيتي با آمريكا در صدر روزنامه هاي عراق قرار داشت ، امروز دوشنبه از تب و تاب اين موضوع كاسته شد و در عوض عناوين متفاوت و گوناگوني در صفحات اول مطبوعات اين كشور جاي گرفت.

روزنامه دولتي الصباح در تيتر نخست خود به تلاش دولت و پارلمان براي ايجاد شوراي ملي عشاير پرداخت و نوشت: به نظر مي‌رسد آنها به صورت غير مستقيم درصدد كاستن از بحث و جدل‌هاي اخير در خصوص شوراهاي پشتيباني عشايري هستند كه بين دولت مركزي و كردها ايجاد شد.

اين روزنامه به نقل ازجمال آل بطيخ عضو كميسيون عشاير مجلس نمايندگان آورده است : نخست وزير عراق از تشكيل شوراي ملي عشاير عراق استقبال كرده است .

جمال آل بطيخ ادامه داده است كه مجلس نمايندگان عراق درصدد تدوين قانوني براي ساماندهي روابط بين عشاير و دولت است .

فرماندهي عمليات بغداد خريد و فروش فرآورده‌هاي نفتي را در بازار سياه ممنوع كرد ، نوسازي بيمارستان الرشيد بغداد به يك شركت عربي حوزه خليج فارس واگذار شد و مانورعقاب ‪ ۲۰۰۸‬در شهرهاي عراق اجرا مي‌شود از ديگر عناوين الصباح هستند.

الصباح الجديد از روزنامه‌هاي مستقل نيز دو تيتر عمده را در صفحه نخست خود قرار داده است كه در يكي از آنها آمده است:جلال طالباني رييس جمهور عراق با يك مسوول تركي مساله سفر عبدالله گل را به بغداد بررسي كرد.

انتخابات شوراهاي استان‌ها نيز دومين تيتر مهم الصباح الجديد است كه آورده است: كميسيون عالي مستقل انتخابات عراق اعلام كرده كه مراكز ويژه راي‌گيري براي مهاجرين ايجاد مي‌شود.

بررسي توافقنامه پيوستن عراق به كميته اسلامي رصد بين‌المللي هلال ماه ، مشاركت عراق در كنفرانس اتحاديه‌هاي روزنامه نگاري عرب در قاهره ، رييس مجلس نمايندگان در امان با شاه اردن ديدار كرد، از ديگر عناوين اين روزنامه است .

اما در روزنامه المشرق همچنان مهمترين موضوع ، مساله توافقنامه امنيتي با آمريكا است و به نقل از علي اديب عضو حزب الدعوه اسلامي عراق آورده است : اكثر فراكسيون‌ها به نفع توافقنامه راي خواهند داد.

المشرق همچنين اظهارات مشاور رسانه‌اي نخست وزير عراق را كه درقبال موضع اخير حزب الله لبنان كه در مورد تبعات امضاي توافقنامه با آمريكا هشدار داده بود، در صفحه نخست آورده و به نقل از ياسين مجيد نوشته است كه عراقي‌ها خود قادر به تصميم‌گيري مناسب هستند.

سفر حجاج عراقي به مناسك حج ، رييس مجلس عراق شاه اردن را از جزييات توافقنامه امنيتي مطلع كرد و فدراسيون فوتبال عراق ، گروه خود را در گروه بندي فوتبال بين قاره‌اي ساده دانست ، از ديگر تيترهاي متنوع المشرق هستند.

اما المدي به اظهارات ديروز وزيران دارايي و برنامه ريزي عراق در خصوص تبعات امضا نكردن توافقنامه امنيتي با آمريكا پرداخت و نوشت: در صورت امضا نشدن توافقنامه امنيتي، ‪ ۶۰‬ميليارد دلار دارايي عراق در اختيار طلبكاران قرار مي‌گيرد.

اين روزنامه در تيتر بزرگ ديگري آورده است: دارايي‌هاي عراق در صورت خارج شدن عراق از فصل هفتم منشور سازمان ملل ، در خارج ، در معرض خطر قرار مي‌گيرند.

اين روزنامه همچنين در خصوص توافقنامه امنيتي آورده است كه اعضاي مجلس نمايندگان عراق تاكيد كردند كه روز چهارشنبه آينده راي‌گيري در اين خصوص انجام مي‌شود.
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن