تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805852839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندارآذربايجان غربي: ميان گذر درياچه اروميه يك پروژه فراملي است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: استاندارآذربايجان غربي: ميان گذر درياچه اروميه يك پروژه فراملي است
ساخت پل ميان گذر درياچه اروميه، بزرگترين حادثه تاريخ مهندسي كشور بود.
استاندار آذربايجان غربي با اشاره به بهره برداري از باند اول پل ميان گذر درياچه اروميه، گفت: من به نوبه خودم بزرگترين حادثه تاريخ مهندسي كشور را در شكل گيري و اتمام اين پروژه بسيار بسيار تكنولوژيك و شاخص در سازه هاي دريايي كشور، به مردم عزيز كشورمان، به ويژه استان هاي آذربايجان غربي و شرقي تبريك عرض مي كنم و اميدوارم كشورهاي همسايه در ترانزيت كالا و ارائه خدمات به مسافر، از بزرگراه تهران - تبريز - ميان گذر- اروميه - سرو - اربيل - دهوك - سوريه و بنادر واقع در سواحل درياي سرخ و كشورهاي حاشيه اين دريا، استفاده لازم خودشان را داشته باشند.
دكتر "رحيم قرباني"، در بازديد از پانزدهمين جشنواره و نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها، با حضور در غرفه خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در گفت وگو با خبرنگار اين خبرگزاري، پروژه ميان گذر درياچه اروميه را يك پروژه فراملي خواند و گفت: سابق بر اين تصور بر اين بود كه اين پروژه يك پروژه اي بين استان هاي آذربايجان شرقي و غربي است و اهميت آن را در همين حد نگاه مي كردند و توجه اندكي به آن داشتند; به نحوي كه احداث خاكريز داخل درياچه از اول انقلاب و زمان مسووليت "شهيد مهندس موسي كلانتري"، مديركل فقيد راه و ترابري استان آذربايجان غربي - كه من يك ساعت قبل از شهادتشان در محلي كه به شهادت رسيدند در خدمتشان بودم - تا به امروز ادامه داشته است.
وي در بيان مشخصات فني پل احداث شده بر روي ميان گذر درياچه اروميه، گفت: ميان گذري كه به صورت پل، روي اين خاكريز و در تكميل آن انجام شده، به طول 1720 متر است كه 1270 متر آن به صورت پل است و بقيه هم به صورت دو دستگاه پل "اپروج بريج" يا "پل هاي دسترسي منتهي به خاكريز" است كه در نوع خود از نظر تكنولوژي و ساخت، يونيك (بي نظير و تك) است. اين ميان گذر پروژه اي است كه هيچ فعاليتي از اين نوع، در پروژه هاي ديگر تكرار نشده است و مسائل، مشكلات و ابعاد فني آن نيز يك شاخص است كه به علم و دانش بشري، تجربياتي را اضافه كرده است.
قرباني، از دست اندركاران اين پروژه و مردم استان آذربايجان غربي كه به قول وي در بهره برداري از اين پروژه، صبوري كردند تا خدا به آن ها يك پل تكميل نصيب كند، تقدير و تشكر كرد و افزود: از سال 1379 تا 1384 كه دولت هشتم حضور داشت، پنج سال طول كشيد كه مشخصات فني اين پروژه در بين سازمان هاي مسوول مثل "سازمان مديريت و برنامه ريزي"، "وزارت راه و ترابري" و "نهاد رياست جمهوري دولت هشتم" به سرانجام نرسد.
استاندار آذربايجان غربي تصريح كرد: با وجود نگاه مثبتي كه نهاد رياست جمهوري و شخص رئيس جمهور دولت هشتم و معاون اول ايشان در بازديد از اين پروژه به آن داشتند، اما اين ماموريت با وجود دستورات روشن رئيس دولت هشتم به سازمان مديريت و برنامه ريزي وقت، به سرانجام نرسيد و لايحه هاي پايين اين سازمان، آن موقع اين دستورات را اجرا نكردند تا اين كه كار به دولت نهم رسيد.
قرباني با اشاره به تجربيات قابل توجه خود در بحث پل سازي و ساخت بزرگترين پل كشور بر روي رودخانه كارون در 34 كيلومتري اهواز و نيز بر روي رودخانه "دز" و پل مركب بين راه و راه آهن، گفت: بنده خودم به اين موضوع نگاه تخصصي و علمي داشتم و برنامه ريزي هاي لازم نيز جهت چهاربانده شدن اين پروژه و تكميل آن و همچنين اختصاص يك باند وسط آن به عنوان راه آهن(دو باند رفت، دو باند برگشت و يك باند راه آهن)، در سال هاي 85 و 86 انجام شد، اما باز هم سازمان مديريت و برنامه ريزي، مقداري تعلل مي كرد و فكر مي كرد كه مي تواند باز هم اين پروژه و دستور اتمام آن را همانند زمان دولت هشتم، شهيد كند، ولي موفق نشد.
استاندار آذربايجان غربي در ادامه گفت وگو با ايسنا، با اشاره به سازه وسطي اين پل كه يك آرك 1400 تني است، گفت: بعضي مسوولان و متخصصان ما اعتقاد داشتند كه اصولا اين سازه قابل انجام و ساخت نيست و ممكن نيست كه اين سازه با اين مشخصات در بيرون ساخته و سپس به داخل درياچه انتقال داده و ليفت شود.
قرباني با اشاره به وضعيت فيزيكي پل ميان گذر درياچه اروميه، تصريح كرد: عرشه فلزي روي اين پل، بايد بطور همزمان از دو طرف به طول 750 متر(جمعا 1500 متر) هل داده مي شد تا روي پايه ها قرار بگيرد، اين در حالي بود كه كل كار بيش از 25 درصد پيشرفت نداشت و تنها كيسون هايي روي آب وجود داشت و تعدادي شمع نيز كوبيده شده بود و دو سوم شمع ها هم مانده بود.
وي ادامه داد: با پيگيري هاي آقاي رئيس جمهور (دكتر احمدي نژاد) از مركز و استانداري آذربايجان غربي در استان، در نهايت براي چهاربانده شدن اين پروژه و انجام آن، با سازمان مديريت و برنامه ريزي موافقت حاصل شد و چون ديديم كه منابع اعتباري اين پروژه در حد اندكي پيش بيني مي شود، مبلغ 25 ميليارد تومان ديگر نيز از منابع استاني با تدبير استان، براي آن اختصاص داديم كه 10 ميليارد تومان آن را از محل منابع بنگاه هاي اقتصادي زودبازده به شركت صدرا(مجري پروژه) وام داديم كه از بانك ملي هم تشكر مي كنيم كه اين وام را پرداخت كرد; 5 ميليارد تومان نيز از محل توازن منطقه اي پيشنهاد كرديم كه دولت تصويب كرد و در اختيار وزارت راه گذاشت و 10 ميليارد تومان هم با همكاري صميمي آقاي دكتر سعيدلو، معاون اجرايي رئيس جمهور و مهندس محرابيان، كه آن موقع رئيس تبصره 13 بودند، از محل حمل ونقل و تبصره 13 گرفتيم.
استاندار آذربايجان غربي در ادامه عنوان كرد: پروژه تكميل ميان گذر درياچه اروميه از سال 1386 به اين طرف هيچ مشكلي در تامين اعتبار نداشت اما مشكل پيش راني اتفاق افتاد و طرح مشاور خارجي پروژه پيش نرفت. اما افتخار ايرانيان اين بود كه راه جديدي براي پيش راني عرشه روي پايه ها ابداع كردند و از جناب آقاي "اكرمي" كه تكنسين ماهري بودند تشكر ويژه دارم كه در 4 مرحله با كمك ديگر مهندسان، سازه هايي را طراحي كردند كه انتقال عرشه روي پايه ها را مقدور كرد و در مدت كوتاهي، 75 درصد باقي مانده پروژه هم از نظر اعتباري و هم فيزيكي تمام شد.
قرباني در مورد تكميل و افتتاح باندهاي بعدي پروژه پل ميان گذر درياچه اروميه نيز، گفت: بزرگراه شهيد كلانتري از طرف تبريز دوبانده است و راه چهاربانده در اين طرف نداريم و ساخت آن نيز به مشاركت رفته تا عمليات آن آغاز شود و حداقل سه، چهار سال ديگر طول مي كشد. بنابراين آن دو باند بعدي كه هديه آقاي رئيس جمهور به مردم استان است، همانطور كه آقاي رئيس جمهور نيز گفتند، ظرف سه، چهار ماه آينده تكميل و آماده بهره برداري مي شود. البته زمان خاصي براي تكميل آن نمي توان بيان كرد اما بيش از سه، چهار ماه طول نخواهد كشيد. به هر حال عرشه پل روي پايه هاي آن رفته است و تنها بتن ريزي روي عرشه با آرماتوربندي و آسفالت آن و در واقع عمليات بنايي آن مانده است و كارهاي مهندسي و اساسي اش تمام شده است و حتي در صورت افتتاح هم، عملكردي نخواهد داشت، چون آن دو باند افتتاح شده عريض تر از جاده خروجي پل است. بنابراين نياز آتي ما هم با اين ميزان افتتاح، حل شده و اين امر به لحاظ دورانديشي دولت نهم بود. از سوي ديگر زمان استفاده از اين پل حداقل 100 ساله است و ما نمي توانيم بعدا دو باند در كنار آن بسازيم اما با مقداري صبوري كل پروژه انشا»الله به ثمر مي رسد.
استاندار آذربايجان غربي در مورد زمان سفر دوم هيات دولت به استان نيز گفت: ما هم منتظر اين سفر هستيم كه در آينده نزديك انجام شود، اما هنوز زمان آن اعلام نشده است. اگر ما سفرهاي استاني دولت را از ديد مصوبات نگاه كنيم، ميزان مصوبات دولت عادلانه است; در حالي كه خود نفس سفر براي ما مبارك است. بنابراين بيشترين دستاوردي كه سفر دولت در استان ها دارد و بالاخص در استان ما، نزديك كردن قلوب مردم و دلجويي از مردم، ايجاد رابطه عاطفي و بسيار صميمي بين مردم و اقوام مختلف نسبت به هم و نسبت به دولت مركزي و نظام است. حتي مردم مناطق مرزي و مرزنشينان ما يك همگرايي وسيعي در دولت نهم نسبت به دولت مركزي و نظام پيدا كرده اند كه اين دستاورد بزرگ ماست و با هيچ چيز ديگري هم عوض نمي كنيم.
استاندار آذربايجان غربي در مورد مشكلات مربوط به قطعي گاز در سال گذشته و اقدامات مسوولان براي عدم مواجهه با اين مشكلات در سال جاري نيز، گفت: سال قبل با توجه به مشكل قطعي گاز كه در بعضي از استان ها رخ داد، استان آذربايجان غربي با بزرگترين و سخت ترين اين مشكلات مواجه شد و ما در مركز استان (اروميه) به مدت 25، 26 روز 60 تا 70 درصد قطعي گاز داشتيم و اين اتفاق به لحاظ قطعي گاز بي نظير بود و بايد مديريت مي شد.
وي گفت: من از صبوري و متانت مردم استان و همكاري و همراهي نهادهايي كه با ما همكاري كردند، واقعا ممنون و متشكر هستم كه با كمك آنها توانستيم سريعا در عرض يك هفته همه دستگاه هاي دولتي و حتي مدارس را دوگانه سوز كنيم و به آن ها گازوئيل و سوخت برسانيم اما متاسفانه به صنايع استان فقط توانستيم سوخت برسانيم و گازشان قطع شد. البته بخش صنعت بخش مظلومي است و از اين نظر ما اين بخش را در آخر قرار مي دهيم نه اول.
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 315]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن