تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819597476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تفاوت هاي موشك شهاب 3 و سجيل


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: تفاوت هاي موشك شهاب 3 و سجيل
مشخص نيست كه ايران تكنولوژي لازم سوخت جامد براي موشك هاي دوربرد را از كجا به دست آورده است؛از كره شمالي، روسيه و يا چين و يا از طريق سرقت اطلاعاتي از كشورهاي غربي؟
عصرايران- "استراتژي پيج"كه يك سايت تخصصي درباره مسايل نظامي و استرتژيك است در مطلبي با عنوان "ايران به دنبال سوخت جامد"به آزمايش اخير موشك "سجيل"پرداخته است.

در اين مطلب با اشاره به اينكه موشك سجيل داراي سوخت جامد و در مقايسه با موشك هاي شهاب 3 كه داراي سوخت مايع هستند قابليت بيشتر و ضريب خطاي كمتري دارد، مدعي شده است كه اين موشك سال گذشته آزمايش ناموفقي داشته است اما با كار بيشتر متخصصان نظامي ايران عيوب موشك قبلي رفع شده و اين موشك با نام جديد به آزمايش گذاشته شد.

اين سايت در ادامه مي نويسد:"مشخص نيست كه ايران تكنولوژي لازم سوخت جامد براي موشك هاي دوربرد را از كجا به دست آورده است ؛از كره شمالي، روسيه و يا چين و يا از طريق سرقت اطلاعاتي از كشورهاي غربي؟ اما لازم به ذكر است كه ايراني ها قريب 10 سال است كه تكنولوژي ساخت راكت هاي كوتاه برد با سوخت جامد را در اختيار دارند.

اين مطلب در ادامه درباره موشك هاي شهاب 3 ايران مي نويسد:"ايران در 4 سال گذشته دست به توليد بيشتر موشك شهاب 3 زده است كه قادر است اسراييل را هدف قرار دهد. اين موشك در 80 درصد مواقع درست عمل مي كند (اعتماد به كاركرد آن 80 درصد است) كلاهك آن مي تواند هزار كيلوگرم ماده انفجاري را حمل كند."

اين سايت آمريكايي در ادامه با توجه به آزمايش موفقيت آميز موشك سجيل مي نويسد: "تفاوت موشك سجيل با موشك هاي شهاب 3 با سوخت مايع در افزايش قابليت هاي آن است. از جمله اينكه طبق برآوردها اين موشك 10 درصد كمتر از موشك شهاب3 ضريب خطا دارد و به لحاظ نظامي و سطح تخريب پيشرفته تر است."

اين مطلب در ادامه درباره احتمال حمله موشكي ايران به اسراييل مي نويسد: "علي رغم اينكه اسراييل مجهز به يك سيستم ضد موشكي فوق پيشرفته براي مقابله با موشك هاي ايراني است اما اگر ايران تعدادزيادي از اين موشك ها را به يكباره به سمت اسراييل شليك كند سيستم ضدموشكي اسراييل نخواهد توانست همه اين موشك ها را قبل از رسيدن به هدف منفجر كند بنابراين در اين حالت احتمالا تعدادي از اين موشك ها به اسراييل اصابت خواهد كرد و با توجه به توان تخريب اين موشك ها بايد گفت كه هر موشك شهاب 3 تا شعاع 100 متر را تخريب مي كند."

در اين مطلب با اشاره به توان مقابله به مثل اسراييل مي نويسد:"اسراييل در مقابله با حمله احتمالي ايران توان حمله موشكي (زمين به زمين) ندارد و مجبور خواهد بود يا با حمله هوايي جواب ايران رابدهد يا اينكه از موشك هاي كروز مستقر بر زيردريايي هاي اسراييل در سواحل اقيانوس هند و يا خليج فارس ،ايران رامورد حمله قرار دهد.
البته اسراييل توان موشك هاي بالستيك دوربردي با نام "جريكو 2 "داردكه اين موشك ها مجهز به كلاهك هسته اي هستند و اسراييل تنها 30 عدد از آنها را در اختيار دارد. بنابراين به نظر نمي رسد اسراييل در صورت حمله متعارف و موشكي ايران از اين موشك استفاده كند و بيشتر ترجيح مي دهد با حملات هوايي و موشك هاي كروز مستقر در زيردريايي هايش مقابله به مثل كند".
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3780]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن