تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819339548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور: نگاه اسلام به هويت، كامل و راهگشاست


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رييس جمهور: نگاه اسلام به هويت، كامل و راهگشاست
تهران / واحد مركزي خبر / علمي و فرهنگي 1387/08/29
در پيام رييس‌جمهور به همايش ملي جوانان و هويت ايراني آمده است : راه مقابله با تلاش سازمان يافته دشمن در عرصه فرهنگي ، پاسداري آگاهانه، عالمانه و همه جانبه از هويت فرهنگي اين ملت است ، هويتي كه برآيند هويت ديني، ملي و انقلابي او و به منزله شناسنامه جامعه ايراني است.
به گزارش خبرنگار ما ، در بخشي از پيام دكتر محمود احمدي‌ نژاد كه حجت الاسلام حاج علي اكبري رييس ‌سازمان ملي جوانان انرا قرائت كرد ، تاكيد شده است: هويت ، مرز انسان و غيرانسان در پهنه هستي است و هويت‌يابي راهي است كه از انسان آغاز شده و به سوي خداي بزرگ منتهي مي‌شود.
در پيام رييس جمهور تصريح شده است :‌ در منظر اسلام عزيز «فطرت الهي»، هويت، مشترك همه انسانها محسوب مي شود و فطرت انسان نه نقطه سرانجام كه نقطه آغاز يك حركت رو به كمال است.
آقاي احمدي نژاد در اين پيام همچنين اضافه كرده است : قران كريم هويت انسان را با جهت «الي الله» مي‌شناسد كه فقط و فقط در ارتباط او با مبدا هستي معنا مي‌يابد و شخصيت حقيقي او از اين رهگذر شكل مي‌گيرد و چهره تابناك او در پرتو اين ارتباط جلوه مي‌كند .
در بخش ديگري از پيام رييس جمهور امده است: نگاه اسلامي به هويت، نگاهي كامل و جامع و راهگشاست، نگاهي كه هم گذشته را مي‌پالايد، هم حال را سامان مي‌دهد، هم شعله اميد به آينده‌اي روشن را در پرتوي تربيت و ولايت انسان كامل فروزان مي‌سازد و مسير نوراني خودشناسي، خوديابي، خودسازي و خودباوري تا جامعه سازي و جهاني سازي قرآني را ترسيم مي‌نمايد.
آقاي احمدي نژاد در اين پيام خاطر نشان كرده است: در سالهاي اخير رهنمودهاي حكيمانه رهبر عزيزمان در ترسيم و تبيين مهندسي فرهنگي و فرهنگ كشور همراه با تلاشهاي صاحبنظران و نهادهاي دست اندركار ، پيمودن اين راه را هموارتر كرده است.
رييس‌جمهور در بخش ديگري از اين پيام همچنين از سازمان ملي جوانان خواست براي كمك به اين امر سرنوشت ساز،تمهيدات و بسترهاي لازم را براي مقوله مهم وتاثيرگذار هويت به عنوان يك ماموريت اصلي فراهم كند .
وي در اين پيام با دعوت از نخبگان و صاحبنظران حوزه و دانشگاه و نهادهاي ذيربط با تشكيل هم انديشي‌ها و كارگروههاي مفيد و مؤثر به شكل مستمر دوره‌اي و سالانه، تحولات بخش هويت را با رهيابي‌هاي علمي و عيني رصد نمايد و در اين مسير به فكر سرشار و روح زلال و ايده‌هاي خلاق و راهگشاي نسل جوان و جوانان بيش از گذشته اعتماد كند.
همايش يكروزه ملي "جوانان و هويت ايراني ، همسازي عناصر ديني و ملي"، امروز در تالار فردوسي دانشگاه تهران برگزار شد.
تصوير دارد.
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن