تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802352500




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان ملي جوانان:حوزه هويت ملي و ديني جوانان با فقر در توليد ادبيات بومي مواجه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رئيس سازمان ملي جوانان:حوزه هويت ملي و ديني جوانان با فقر در توليد ادبيات بومي مواجه است
گروه اجتماعي: بررسي‌ها نشان مي‌دهد در مقوله هويت ملي و ديني جوانان نيازمند توليد ادبيات بومي هستيم لذا از اساتيد و فرهيختگان حوزه جوانان دعوت مي‌كنيم با حضور در اين عرصه به توليد و ارائه ادبياتي متناسب با شان ملت ايران بپردازند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين «محمدجواد حاج‌علي‌اكبري» رئيس سازمان ملي جوانان امروز 29 آبان‌ماه در مراسم افتتاحيه نخستين همايش «جوانان و هويت ايراني؛ همسازي عناصر ديني و ملي» با اعلام اين مطلب گفت: ما در بررسي‌هاي اوليه برنامه‌هاي حوزه جوانان با عناوين متعددي مواجه شديم اما پس از تأمل بر موضوعات به اين نتيجه رسيديم كه برنامه هويت جوانان يك برنامه كليدي است كه بايد بر ساير برنامه‌ها سايه اندازد.

وي افزود: هويت موضوعي محوري است لذا بايد به اين مسئله دقت كرد كه مسئولان ذي‌ربط در حوزه جوانان توجه به اين موضوع را اولويت مطالعات، تحقيقات، برنامه‌ريزي و سياست‌هاي خود قرار دهند تا بدين‌ترتيب از گزند آسيب‌هاي حوزه جوانان در امان باشيم.

رئيس سازمان ملي جوانان هويت را نياز اصلي جوانان امروز دانست و تصريح كرد: اگر اين مساله به خوبي واكاوي ‌شود، نتيجه اين بررسي‌ها مسير روشن شكوفايي را پيش روي ما قرار مي‌دهد لذا بروز هرگونه غفلت در اين زمينه نيز مسير پيشرفت جامعه را دچار آسيب و رسيدن به اهداف را با مشكلاتي رو‌به‌رو مي‌كند.

به گفته اين مقام مسئول هويت موضوعي پيچيده و چندوجهي است كه بايد چندجانبه به آن نگريست و ناگفته پيداست كه هرگاه سخن از هويت به ميان مي‌آيد تصوير جوان و موقعيت او پيش‌روي ما قرار مي‌گيرد چراكه اين دوران بهترين مقطع براي هويت‌يابي و استقرار هويت فردي و اجتماعي انسان است.

علي‌اكبري با تأكيد بر اينكه مقوله احياي هويت در دوران پيش و پس از جواني نيز امري مهم و قابل توجه است، افزود: اما بايد به اين نكته توجه كرد كه جوان‌بودن جمعيت كشور مي‌طلبد كه مسأله هويت، حفظ و ارتقاي هويت جوانان بيش از ساير گروه‌ها مدنظر سياست‌گذاران و برنامه‌ريزان به‌ويژه در عرصه تعليم و تربيت قرار گيرد.

معاون رئيس‌جمهور در امور جوانان استحاله هويتي نسل جوان كشور را مهم‌ترين هدف شبيخون فرهنگي عنوان و تصريح كرد: براي مقابله با اين تهاجم فرهنگي بايد تدابير ويژه‌اي انديشيده و از تمام ظرفيت‌هاي علمي و فرهنگي كشور به‌ويژه ظرفيت جوانان براي دفاع در برابر اين تهاجم استفاده شود.

وي با تأكيد بر بهره‌مندي از توان جوانان در اين عرصه گفت: ما بايد با نوآوري و شكوفايي در اين عرصه خود را از موضع دفاع به موقعيت هجوم منتقل كنيم تجربه‌اي كه در انقلاب اسلامي به آن دست يافتيم.

علي‌اكبري در ادامه از همه مسئولان جامعه خواست موضوع هويت جوان مسلمان كه ناظر بر شاكله شخصيت انسان،‌ جامعه و جوان در جهان امروز است بيش از گذشته مورد توجه مسئولان باشد چرا كه در حوزه هويت جوانان، فقر زيادي در توليد ادبيات بومي داريم.

رئيس سازمان ملي جوانان در ادامه اظهار كرد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد در مقوله هويت ديني و ملي جوانان نيازمند توليد ادبيات بومي هستيم لذا از اساتيد و فرهيختگان حوزه جوانان دعوت مي‌كنيم با حضور در اين عرصه به توليد و ارائه ادبياتي متناسب با شان ملت ايران بپردازند.

اين مقام مسئول، انقلاب اسلامي را نقطه مشترك هويت ملي و مذهبي عنوان و تصريح كرد: انقلاب اسلامي از هويت ملت ايراني غبارويي كرد چرا كه پس از اين واقعه ايرانيان در همه نقاط دنيا به هويت و مليت خود افتخار مي‌كنند و رسيدن به اين جايگاه دستاورد انقلاب، بينش امام راحل و خون شهداست.

حاج‌علي‌اكبري در پايان سخنان خود ابراز اميدواري كرد، با راه‌اندازي دبيرخانه دائمي همايش ملي «جوانان و هويت ايراني» دستاوردهاي آن در برنامه‌ريزي‌ها و سياست‌گذاري‌هاي كلان كشور استفاده شود.

همچنين همايش «جوانان و هويت ايراني؛ همسازي عناصر ديني و ملي» تا بعد از ظهر امروز 29 آبان‌ماه در تالار فردوسي دانشگاه ادبيات و علوم انساني دانشگاه تهران ادامه دارد.
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن