تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805819519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلطانيه:/كامل/ انتظار داشتيم كه آمانو بي.طرف باشد آمانو رعايت كند؛ مداليته بسته شده است به آمريكا اجازه نمي.دهيم آژانس را زيرشاخه شوراي ام�


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: نماينده ايران در آژانس اعلام كرد كه موضوع مداليته توسط البرادعي بسته شده و بايد اين موضوع از سوي آمانو رعايت شود.
به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي.اصغر سلطانيه ـ نماينده ايران در آژانس بين.المللي انرژي اتمي ـ عصر يك.شنبه در يك كنفرانس خبري در حاشيه "دومين كنفرانس بين.المللي خلع سلاح و منع اشاعه" گفت:. كنفرانس خلع سلاح و منع اشاعه سال گذشته با شركت مقامات ارشد و نخبگان بسياري برگزار شد كه در واقع بعد از اين كنفرانس در كنفرانس بازنگري معاهده ان..پي..تي در واشنگتن توانستيم بهتر عمل كرده و دستاورد بيش.تري داشته باشيم. توانستيم مساله خلع سلاح هسته.يي را جهاني.سازي كنيم در دواقع كنفرانس تهران يك حادثه تاريخي بود. در جلسه يك ماهي كه در نيويورك برگزار بود اوباما ـ رييس.جمهور آمريكا ـ نيز حضور داشته و كلينتون ـ وزير امور خارجه آمريكا ـ در مراسم افتتاحيه آن سخنراني كرد. كنفرانس دوم خلع سلاح و منع اشاعه در ادامه اين روند برگزار شد البته در كنفرانس دوم ما به دنبال دستاوردهاي ديگر بوديم و مسائل و راه.حل.ها مطرح شد.

با وجود گزارش آمانو، آژانس معتقد است برنامه هسته.يي ايران انحراف ندارد او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره گزارش اخير آمانو ـ مديركل آژانس بين.المللي انرژي اتمي ـ درباره برنامه هسته.يي ايران اظهار كرد: با وجود گزارش آمانو، آژانس هنوز معتقد است كه نشانه.اي مبني بر انحراف در برنامه هسته.يي ايران وجود ندارد كه اين نكته بسيار مهمي است. در سال 2007 توافقنامه.اي ميان علي لاريجاني و البرادعي امضا شد كه يك.باره تمام سوالات از سوي آژانس بر روي ميز قرار گرفته و مطرح شود و ايران به همه سوالات پاسخ گفت. در پاسخ به نامه اخير آمانو، عباسي ـ رييس سازمان انرژي اتمي ايران ـ نيز اعلام كرد كه موضوع مداليته توسط البرادعي بسته شده و بايد اين موضوع از سوي آمانو رعايت شود. ما انعطاف.پذيري و همكاري حداكثري با آژانش داشته.ايم.
نماينده ايران در آژانس بين.المللي انرژي اتمي اضافه كرد: گزارش آمانو دو بخش دارد؛ گزارش اول نشان مي.دهد كه هيچ نشانه.اي مبني بر انحراف برنامه هسته.يي ايران وجود ندارد اما در بخش دوم اعلام شده كه در تاسيسات هسته.يي ايران كه وابسته به ارگان ديگري است انحراف وجود داشته و بايد ايران به سوالات پاسخ دهد؛ اما از آژانس انتظار مي.رود كه بر اساس تعادل و عدالت به كار خود ادامه دهد و در مقابل ايران نيز همكاري خود را با آژانس خواهد داشت.
وي در پاسخ به سوال ديگري درباره نامه.هاي رد و بدل شده ميان عباسي و آمانو گفت: همان.گونه كه عباسي اعلام كرده و من در سخنراني خود اعلام كردم مساله مشخص است. توافقي براي جمع.بندي يك.باره انجام شد كه براي هميشه سوالات مطرح شود. در سند 70011 مداليته، مطالعات ادعايي در آژانس نمي.گنجد و اين مسائل مربوط به موشك و امور نظامي است. ايران اعلام كرده كه اين مطالعات ادعايي را قبول نمي.كند ولي حاضر است اگر مداركي ارائه شود پاسخ لازم به آن.ها داده شود؛ اما زماني كه مدرك خواسته شد آمريكايي.ها قبول نكردند و گفتند اين مدارك سري است و نبايد دست ايراني.ها بيفتد.
وي در ادامه اظهاراتش گفت: در آن زمان البرادعي خواهش كرد كه ايران كوتاه بيايد و گفتند كه به تهران بيايند و با پاورپوينت مدارك را نشان دهند. صد ساعت جلسه برگزار شد؛ آن.ها مداركي را نشان دادند كه مكاتباتي ميان دو سازمان بوده و حتي نامه.هاي به زبان فارسي را به ما نشان دادند و به ما گفتند چون فارسي است معلوم است كه به ايران تعلق دارد اما جالب بود كه هيچ يك از اين نامه.ها مهر محرمانه.اي نداشتند و ما اعلام كرديم كه اين موضوع قابل بررسي نيست. در وين نيز در جلسه شوراي حكام به البرادعي اعلام كردم كه هيچ پروژه مهم و سري نمي.تواند بدون مهر محرمانه باشد به همين دليل هيچ يك از مطالعات ادعايي مبنا و اساسي ندارد؛ البته ايران در 117 صفحه اين ادعاها را پاسخ داده است. اما نكته مهم اين است كه همكاري با آژانس ادامه داشته و آژانس تاكنون هيچ انحرافي نديده است و اين يك سند قابل اعتمادي است.

البرادعي در گزارشاتش "پايبند نبودن" را عليه برنامه هسته.يي ايران استفاده نكرد سلطانيه با بيان اين كه خواسته.هاي شوراي امنيت نبايد با خواسته.هاي ان..پي..تي ادغام شود، اضافه كرد: خواسته.ها بايد معقول باشد و به پنج دليل، نامه.هاي شوراي امنيت مبناي حقوقي ندارد. اولين دليل اين كه در صورتي موضوع يك كشوري از آژانس به شوراي امنيت ارجاع داده مي.شود كه آژانس اعلام كند انحرافي در فعاليت.هاي هسته.يي كشوري به سمت اهداف نظامي مشاهده مي.شود در صورتي كه چنين شواهدي در ايران وجود ندارد. دومين دليل اين كه در صورتي موضوع كشوري مي.تواند از آژانس به شوراي امنيت ارجاع داده شود كه آژانس اعلام كند قادر به راستي.آزمايي و بازرسي نيست؛ همان گونه كه در كره.شمالي انجام شد. دليل سوم اين كه بر اساس ماده 12. سي (c) اساسنامه بازرسي بايد پايبند نبودن يك كشور را تشخيص دهد و ديپلمات.ها نبايد چنين اظهاراتي كنند. البرادعي پايبند نبودن را عليه برنامه هسته.يي ايران استفاده نكرده است و تنها در سال 2003 از كلمه قصور استفاده كرد.
او ادامه داد: چهارمين دليل اين كه بر اساس ماده 12. سي (c) اساسنامه پايبند نبودن براي كشوري است كه دريافت كننده مواد از آژانس است در صورتي كه ما از آژانس مواد دريافت نمي.كنيم و به طور كلي نيز ماده 12. سي (c) شامل ايران نمي.شود و پنجمين دليل اين كه زماني كه سه كشور اروپايي با ايران مذاكره كرده و خواستار تعليق شدند قبل از ارجاع اين موضوع به نيويورك تعليق را امري داوطلبانه، اعتمادساز و غيرالزام.آور حقوقي اعلام كردند. اين خود نشان مي.دهد كه قطعنامه.هاي شوراي امنيت هيچ.گونه مبناي حقوقي نداشته و جمهوري اسلامي ايران نمي.تواند آن اجرا كند. هر كس در دنيا بگويد كه يكي از اين دلايل غيرمنطقي و دروغ است در اين صورت ما قطعنامه.ها را اجرا مي.كنيم.
سلطانيه در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره دومين كنفرانس بين.المللي خلع سلاح و منع اشاعه گفت: درست بعد از اولين كنفرانس خلع سلاح و منع اشاعه در تهران كنفرانس بازنگري ان..پي..تي برگزار شد كه در آن همه نيروها بسيج شده و در بيانيه.اي عليه دارندگان سلاح هسته.يي نظرات خود را اعلام كردند و ايران پيشنهاد عاري.سازي منطقه را تا سال 2025 داد كه 116 كشور غيرمتعهد از آن حمايت كردند. در همين راستا امسال اين كنفرانس با حضور متخصصان و كارشناسان برگزار شد.

با كشورهاي هم.فكر به دنبال بسيج همگاني عليه خلع سلاح هسته.يي هستيم وي ادامه داد: يكي از اهداف اصلي در اين كنفرانس، گفت.وگو درباره ايجاد مناطق عاري از تسليحات هسته.يي است؛ اما براي ايجاد چنين مناطقي رژيم صهيونيستي مانع است زيرا اين رژيم تنها غيرعضو ان..پي..تي در اين منطقه است. در سال 1995 در كنفرانس بازنگري ان..پي..تي با اجماع در جهت عضويت اين رژيم به معاهده تصويب شد و خود آمريكا و اروپايي.ها بر اين موضوع تاكيد كردند؛ اما اكنون اين كشورها به تعهدات خود پايبند نيستند. در كنفرانس سال 2000 نيز در اين.باره تاكيد دوباره انجام شد كه سيزده مرحله براي دارندگان سلاح. هسته.يي معين شد كه مي.بايست پشت سر مي.گذاشتند. در سال 2005 آمريكا با شكست مواجه شد. در سال گذشته نيز در كنفرانس بازنگري معاهده ان..پي..تي به صراحت گفته شد كه رژيم صهيونيستي مي.بايست عضو معاهده ان..پي..تي باشد. به هر حال ما كشورهاي هم.فكر به دنبال همكاري و بسيج همگاني عليه خلع سلاح هسته.يي بوده و به راه خود ادامه مي.دهيم.

انتظار داشتيم كه آمانو بي.طرف باشد وي درباره عملكرد آمانو در گزارش.هايش عليه برنامه هسته.يي ايران گفت: مديركل يك سازمان بين.المللي سوگند مي.خورد كه بي.طرف باشد. ما انتظار داشتيم كه آمانو نيز اين گونه رفتار كند. زماني كه البرادعي گزارش.هايي مي.داد پس از ارائه گزارش از نحوه رفتار وي انتقاد مي.شد. براي آمانو نيز چنين اقدامي انجام گرفت اما اشتباهي كه آمانو كرد اين بود كه مباحثي كه در زمان البرادعي بسته و مختومه اعلام شده بود را دوباره باز كرد. اين بار جنبش غيرمتعهد از ايران حمايت كرد و از مديركل آژانس در بيانيه.اي انتقاد كرده است.

اگر عملكرد آمانو اصلاح نشود انتقادات از وي به چاپ رسانده مي.شود نماينده ايران در آژانس بين.المللي انرژي اتمي با اشاره به گزارش قبلي آمانو درباره برنامه.ي هسته.يي ايران اضافه كرد: در گزارش قبلي، آمانو كمي خود را اصلاح كرده و گزارش را به دو بخش تقسيم كرد؛ اما در گزارش اخيرش مثل گذشته رفتار كرد و موضوع مداليته را كه در زمان البرادعي بسته شده بود را دوباره مطرح كرد. در نامه.ي عباسي به صراحت اعلام شده است كه آمانو مي.بايد مداليته را مختومه اعلام كند و با توجه به همكاري.هاي ايران بايد موضعي معقول.تر و گزارش.هايي متواضع.تر ارائه دهد. ايران به وي اعلام كرده است كه ابتدا انتقادهاي خود را از عملكرد مديركل آژانس به شخص وي ارجاع داده و اگر اصلاح نشود در ميان كشورهاي عضو اين انتقادات بيان شده و به چاپ رسانده مي.شود زيرا آيندگان بايد بدانند كه ايران صادقانه با آژانس همكاري مي.كند و در مقابل آژانس بايد وظيفه اصلي خود را انجام دهد.

به آمريكا اجازه نمي.دهيم آژانس را زيرشاخه شوراي امنيت كند وي با بيان اين كه هدف پنهاني آمريكا، ايران و سوريه نبوده تصريح كرد: در واقع هدف پنهاني آمريكا اين است كه آژانس را از استقلال خود خارج شده و زيرشاخه شوراي امنيت قرار دهد؛ اما ما چنين اجازه.اي را به آمريكا نمي.دهيم يعني به عبارت ديگر آمريكا مي.خواهد كه از نيويورك به وين گفته شود كه چه كاري انجام دهد. در واقع موضوع ايران و سوريه بهانه.اي بيش نيست.
سلطانيه با اشاره به ارجاع پرونده سوريه از شوراي حكام به شوراي امنيت اظهار كرد: آن چه كه هفته گذشته اتفاق افتاد شكست كامل ديپلماسي آمريكا بود زيرا با وجود تلاش.هاي بسيار آمريكا اين موضوع 17 راي مثبت بيش.تر نداشته و شش كشور از جمله چين و روسيه با اين موضوع مخالفت كرده و يازده راي ممتنع نيز داده شد كه اين يك شكست واضح براي آمريكا در عرصه.ي آژانس بين.المللي انرژي اتمي بود؛ زيرا اين قطعنامه مورد مخالفت قرار گرفت. چطور مي.توان بر اساس حرف آمانو ساختماني را كه ممكن است در آينده به عنوان راكتور استفاده شود را به شوراي امنيت ارجاع داد، معلوم نيست اين ساختمان براي راكتور استفاده مي.شود.
وي ادامه داد: آن چه كه دلسرد كننده است اين است كه رژيم صهيونيستي به يك كشور مستقل آژانس حمله كرده و به جاي اين كه اين رژيم محكوم شود، پرونده سوريه به شوراي امنيت ارجاع داده مي.شود، بعدها آمانو شجاعانه اعلام كرد كه اين حمله برخلاف نظام دادرسي آژانس است. از سوي ديگر بر اساس قطعنامه 533 كه با كمك ايران در سال 1990 به تصويب رسيد هرگونه حمله و يا تهديد به حمله به تاسيسات هسته.يي كشوري تخلف از منشور سازمان ملل و اساسنامه آژانس بين.المللي انرژي اتمي است و بايد بلافاصله شوراي امنيت وارد عمل شود. اكنون رژيم صهيونيستي به صراحت اعلام كرده به سايت و راكتور حمله كرده و اين تخلف از قطعنامه است و بايد به شوراي امنيت ارجاع داده شود.
سلطانيه با اشاره به برگزاري كنفرانس عمومي آژانس بين.المللي انرژي اتمي در پايان تابستان گفت: در اين كنفرانس توانمندي اسراييل (رژيم صهيونيستي) به چالش كشيده مي.شود. هم.چنين درباره حادثه فوكوشيما نيز جلسات مختلفي در آژانس برگزار مي.شود كه طبق دو كنوانسيون درباره اطلاعات زودرس، بايد ژاپن به آژانس اطلاعات خود را زودتر اعلام كرده و جمهوري اسلامي ايران انتقاد خود را از اين مساله اعلام كرد. هم.چنين از 20 ژوئن كنفرانسي در سطح وزيران درباره مساله فوكوشيما برگزار مي.شود كه دكتر عباسي ـ رييس سازمان انرژي اتمي كشورمان ـ در راس هياتي در اين كنفرانس شركت مي.كند.
نماينده ايران در آژانس بين.المللي انرژي اتمي با اشاره به نامه عباسي به آمانو ـ مديركل آژانس بين.المللي انرژي اتمي ـ اظهار كرد: در اين نامه به صراحت به پيشينه مذاكرات و برنامه كاري اعلام شده كه مي.بايست بر همين اساس مداليته مختوم شود كه يكي از بندهاي آن، مطالعات ادعايي است. ما توضيحات خود را داده و به طور كامل پاسخ داده.ايم اگر سوال ديگري دارند ايران حاضر است رفع ابهام كند. آمانو بايستي به توافق.نامه البرادعي با ايران و با توجه به اجراي كامل آن احترام بگذارد.

همكاري.مان را با آژانس ادامه مي.دهيم اما آژانس خارج از چارچوب عمل نكند هم.چنين سلطانيه درباره احتمال قرار گرفتن گزارش اخير آمانو به عنوان پيش.نويس قطعنامه جديد در شوراي امنيت عليه ايران گفت: در آژانس در طول چهار سال قطعنامه.اي عليه ايران صادر نشد؛ اما بعد از سايت فردو، بهانه.اي به دست آمد و توانستند قطعنامه.اي تصويب كنند. ما همكاري.مان را با آژانس ادامه مي.دهيم اما آژانس نيز نبايد خارج از چارچوب خود عمل كند و بايد تمركز خود را بر روي ايمني قرار دهد.
او ادامه داد: آژانس بين.المللي انرژي اتمي به شوراي امنيت ربطي نداشته و يك سازمان مستقل است و آژانس بايد به صورت جداگانه عمل كند. جمهوري اسلامي ايران روز به روز فعاليت خود را ادامه داده و به موفقيت.هايي نيز دست مي.يابد. ايران از گفت.وگو و مذاكره براي رفع ابهامات استقبال مي.كند. تاكنون سه بار از نماينده كشورها دعوت به عمل آمده تا از تاسيسات هسته.يي ايران بازديد كنند كه تاكنون در هيچ كشوري چنين دعوتي انجام نگرفته است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن