تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801629912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت بازرگانی: افزايش قيمت در بازار نداشته ايم حتي قیمت برخی کالاهای اساسی کاهش هم یافته است!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: قائم مقام وزیر بازرگانی با اعلام اینکه لایحه ادغام وزارت صنایع در بازرگانی به زودی به مجلس تقدیم می.شود، گفت: جمع بندی این وزارتخانه از بازار کالاهای اساسی نشان می.دهد در غالب موارد نه تنها قیمتها افزایشی نداشته.ند بلکه در مواردی حتی روند قیمتها کاهشی بوده است.

مسعود موحدی در گفتگو با مهر درباره تغییرات قیمتی اخیر در بازار آهن گفت: اخیرا تغییراتی در قیمت آهن بوجود آمد که به خاطر افزایش قیمت در بازارهای جهانی بود اما خوشبختانه روند افزایشی آن کنترل شده است، و تا جایی که من اطلاع دارم، روند کاهشی در آن آغاز شده است.

وی همچنین در خصوص افزایش قیمت برخی دیگر از کالاها و نظارت بازرگانی درباره آن نیز اظهار داشت: افزایش قیمتها بدون هماهنگی با سازمان حمایت از مصرف کنندگان مجاز نبوده و لزوما باید با این سازمان هماهنگ شود.

قائم مقام وزیر بازرگانی در عین حال تصریح کرد: البته برخی تخلفات مبنی بر افزایش بدون مجوز قیمتها در روزهای اخیر گزارش شده که بعضا برخورد تعزیراتی شده است و با تعدادی دیگر برخورد لازم انجام خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: جمع بندی ما از بازار کالاهای اساسی این است که در غالب موارد تغییرات افزایشی وجود نداشته و در مواردی حتی روند قیمتها کاهشی بوده است.

موحدی در عین حال گفت: اگر افزایشی نیز دیده می شود به دلیل تغییرات افزایشی در بازارهای جهانی است و یا تغییرات متداول سالیانه است که در محدوده مشخصی و با تحلیل دقیق از هر گروه کالایی اجازه افزایش قیمت داده شده است.

قائم مقام وزیر بازرگانی ادامه داد: اگر کسی خارج از این چارچوب عمل کند با آن برخورد قانونی می شود.

لایحه ادغام وزارت صنایع در بازرگانی به مجلس می.رود

وی در خصوص بروز برخی نابسامانی ها پس از ادغام وزارت صنایع در بازرگانی، گفت: در حال حاضر دو وزارتخانه به طور مجزا به کار خود ادامه می دهند و کارشان هم منظم و پیگیر انجام می شود، ضمن اینکه در این باره مشکل خاصی نیز وجود نداشته و حتی ما در روزهای اخیر افتتاح یک سلسله پروژه جدید را داشتیم.

موحدی با تاکید بر اینکه مسیر ادغام مسیر دیگری است، گفت: الان دو وزارتخانه مسئول مشترک دارند ولی در بدنه مجزا هستند و تغییری در شرایط کاریشان بوجود نیامده است

قائم مقام وزیر بازرگانی در عین حال تصریح کرد: البته برای ادغام هم در دولت مطلع هستیم که بررسیهای زیادی در حال انجام بوده و لایحه ادغام وزارتخانه صنایع در بازرگانی به زودی به مجلس تقدیم می شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا همین سرپرستها برای وزارت جدید مطرح هستند یا فرد دیگری هم مطرح است؟ گفت: درباره مسئول وزارتخانه ها فقط خود آقای رئیس جمهور مطلع است.

موحدی در خصوص آمادگی وزارتخانه ها برای ادغام نیز گفت: بیش از یکماه پیش از زمانی که ایده ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع جدی شد، بین دو وزارتخانه جلسات مشترکی برگزار و بر اساس تجارب جهانی و مدلها و تجارب بومی که در کشور داشته ایم برای ساماندهی فرایند ادغام تبادل نظرشد.

قائم مقام وزیر بازرگانی افزود: البته به چهارچوبهای مشخصی نیز رسیدیم که آنها را به معاونت توسعه منابع انسانی پیشنهاد کرده ایم. وی ادامه داد: این جلسات در سطح معاونین دو دستگاه به طور مداوم وجود داشته و سعی می شود موضوعات و مسیر ها را با هم هماهنگ شود، البته اقدام اجرایی طبعا صورت نمی گیرد و تاثیری در سطح اجرای برنامه ها ندارد.

منبع: شفاف






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن