تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819441216




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - بانوي پير جوان


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ورزش - بانوي پير جوان


ورزش - بانوي پير جوان

مينا شرفي:مدت زيادي از آن زمان كه يوونتوس در ميانه‌هاي جدول رده‌بندي سري A جا خوش كرده بود، نمي‌گذرد. نتايج ضعيف اين تيم، تيفوسي‌هاي يووه را كلافه كرده و آينده كلوديو رانيري در تورين در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته بود. اما اكنون آن روزهاي سياه براي بانوي پير به پايان رسيده. يوونتوس با پيروزي مقابل جنوا به هفتمين پيروزي متوالي‌اش در تمامي رقابت‌ها دست يافت و پس از غيبت 915 روزه دوباره صدرنشيني در سري A را تجربه كرد. تيم كلوديو رانيري با 24 امتياز همانند اينتر در رقابت‌هاي سري A در صدر جدول قرار گرفته است. مي‌توان گفت يوونتوس بار ديگر به شخصيت بزرگ خود رسيده، شخصيتي كه پس از بازي رفت مقابل رئال در ليگ قهرمانان به آن دست يافت.

داستان موفقيت
جلسه صحبت با تيم كاملا جدي است. كلوديو رانيري به چهار مدافعش، دستورالعمل‌هاي مورد نظرش را جزءبه‌جزء توضيح مي‌دهد و از آنها مي‌خواهد تحت هر شرايطي استحكام خود را در برابر حريف سراپا حمله خود حفظ كنند. او سپس خطاب به بازيكنان جوان تيمش مي‌‌گويد: «اين مكان را مطمئنا از بازي‌هاي پلي‌استيشن مي‌شناسيد و اكنون در برنابئوي واقعي حضور داريد. فقط آن كاري را انجام دهيد كه تاكنون انجام مي‌داديم. به ياد داشته باشيد كه ما در هر بازي بهتر از بازي قبل شده‌ايم و اين مهم‌ترين مسئله است.» ليگ قهرمانان اين فصل مملو از شگفتي‌هاي بزرگ بوده. از پيروزي‌هاي كلوژ در برابر رم و چلسي گرفته تا عملكردهاي بدون نقص آنورتوسيس فاماگوستا، اما بزرگ‌ترين شگفتي اين رقابت‌ها تشويق شدن الساندرو دل‌پيرو در سانتياگوبرنابئو بود. 70 هزار نفر در برنابئو يكصدا كاپيتان الكس را تشويق مي‌كردند. او در طي دو ديدار رفت و برگشت سه گل وارد دروازه رئال كرد تا علاوه بر اينكه تيمش را از بحران خارج سازد آغازگر روزهاي خوب براي يووه هم باشد. يوونتوس به ثباتي كه محتاجش بود رسيده و رانيري مطمئنا با بازگشت ستارگان مصدومش چون جي‌جي بوفون و ديويد ترزگه خيالش بابت ديدارهاي آتي تيمش راحت‌تر خواهد بود.

هيچ تيم بزرگ اروپايي همچون يوونتوس در يك مدت‌كوتاه اينچنين فراز و نشيب‌هاي فراواني را تجربه نكرده است. به دليل تخلف لوچانو موجي در رسوايي كالچوپولي يوونتوس نه‌تنها به سري B سقوط كرد بلكه دو عنوان قهرماني‌اش در سال‌هاي 2005 و 2006 را هم از دست داد. آنها كه براي 24 ماه حضور در تورنمنت‌هاي اروپايي را از دست داده بودند نياز داشتند تا هرچه زودتر چهره مخدوش خود را درست كنند و اكنون به لطف حضور رانيري يوونتوس هم در سري A‌ و هم در ليگ قهرمانان در شرايط بسيار ايده‌آلي قرار گرفته. اين ماجراجويي براي كلوديو رانيري هم مزاياي بسياري در برداشته. رانيري كه در سال 2004 از چلسي اخراج شد و جاي خود را به خوزه مورينيو داد دوباره به والنسيا بازگشت. او در اواخر دهه 90 در والنسيا به خاطر موفقيت‌هايش به چهره‌اي محبوب تبديل شده بود اما دومين حضورش در اين تيم با ناكامي‌هاي فراواني همراه بود و او دوباره اخراج شد.

رانيري مي‌گويد: «در فوتبال شما هرگز نبايد فكر كنيد كه همه چيز را مي‌دانيد فوتبال هميشه در حال تغيير است.» در بهار 2006 هدايت پارماي بحران‌زده را به رانيري سپردند تا آنها را در سري A‌ نگه دارد و او اين كار را كرد. اين در حالي بود كه ديديه دشان موفق شده بود يوونتوس را به سري A بازگرداند اما با بي‌مهري مسوولان بيانكونري از اين تيم اخراج شد. هدايت يوونتوس در نهايت به كلوديو رانيري سپرده شد و او در 9 ماه اول حضورش در اين تيم موفق شد آنها را به رده سوم جدول سري A‌ برساند. از نظر بسياري رانيري در نقش مربي موقت يووه بود اما او ماند و بدون توجه به اظهارنظرها به كارش ادامه داد. در اين بين خريدهاي عجيب و غريب اين مربي بحث و جدل‌هاي فراواني ايجاد كرد. اولاف ملبرگ، بازيكن آزاد استون ويلا، سيسوكو نيمكت‌نشين ليورپول و فلمينگ پولنس دانماركي راهي تورين شدند. اين در حالي بود كه ستارگان اين تيم همگي پا به سن گذاشته‌اند. الكس دل‌پيرو 34 ساله است و پاول ندود 36 ساله.

رانيري مي‌گويد: «سه هفته پيش همه چيز برخلاف ميل ما مي‌گذشت. همه‌جا صحبت از بحران يووه بود. اما در فوتبال هيچ چيز قابل پيش‌بيني نيست. ناگهان ورق برگشت و ما به نوار پيروزي بازگشتيم. مربيان ايتاليايي بازيكناني را دوست د‌ارند كه تاكتيك مربي‌‌شان را در داخل زمين اجرا كنند. مردم مي‌گويند فوتبال ايتاليا فقط كاتناچيو است اما اين اشتباه است. درست است ما روي مسائل دفاعي تاكيد بسياري داريم اما من دوست دارم يوونتوس تيمي باشد كه شكست دادنش دشوار باشد و من فكر مي‌كنم كه شكست دادن ما سخت است. در مقابل رئال‌مادريد، ما با شيوه ايتاليايي بازي كرديم، يك فوتبال تاكتيكي كه به حريف‌مان اجازه نداديم بازي خودش را به نمايش بگذارد.» رانيري در چلسي عملكرد خوبي داشت اما هيچگاه آنگونه كه بايد و شايد از او قدرداني نشد و با آمدن مورينيو و موفقيت‌هاي اين مربي پرتغالي، رانيري و كارهايش در استمفوردبريج كاملا محو شد.
مورينيو و رانيري اكنون در يك ليگ حضور دارند و تيم‌هايشان شانه به شانه هم پيش مي‌روند. مورينيو در هنگام ورودش به اينتر گفت: «رانيري براي مدتي طولاني است كه در فوتبال كار مي‌كند و تنها يك يا دو جام كسب كرده. واقعا او چند سالش است؟ 70 سال؟!» زماني كه رانيري ماه پيش 57 ساله شد با طعنه به مورينيو گفت: «71 ساله شدم» مورينيو و رانيري مدت‌هاست كه رابطه خوبي با هم ندارند. تيم‌هاي آنها هفته آينده به مصاف هم خواهند رفت.

رانيري مي‌گويد: «در حال حاضر ليگ خيلي تنگاتنگ است. تيم‌هاي زيادي شانس قهرماني دارند فكر مي‌كنم اين مسئله براي فوتبال ايتاليا هم بهتر باشد. در پنج يا شش سال گذشته تنها يك تيم حرف اول را در سري A مي‌زد اما در اين فصل اوضاع متفاوت است به اعتقاد من رقابت‌هاي ليگ جذاب‌تر شده. هدف اول‌مان اين است كه نسبت به فصل گذشته در جايگاه بهتري قرار بگيريم. امسال نسبت به پارسال بازيكنان جوان و جديد بيشتري داريم بنابراين بايد صبر كنيم و ببينيم در پايان فصل چه رخ خواهد داد.» رانيري در مورد مورينيو هم مي‌گويد: «او خوب كار مي‌كند. شرايطي كه او در اينتر با آن مواجه است طبيعي بود او بايد تيمش را بيشتر بشناسد. اينتر و ميلان رقباي اصلي در كسب عنوان قهرماني هستند البته ما هم شانس داريم. بايد همينگونه عملكردمان را بهبود ببخشيم.»
منبع: تايمز
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن