تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806755989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت تندر ‪ ۹۰‬نيازمند بازنگري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: قيمت تندر ‪ ۹۰‬نيازمند بازنگري است
اقتصاد. صنعت . خودرو
مديرعامل شركت ايران خودرو با تاكيد بر لزوم بازنگري قيمت تندر ‪ ۹۰‬گفت:
ادامه توليد تندر ‪ ۹۰‬با قيمت فعلي با عقل سليم سازگار نيست و سهامداران و هيات مديره ، توليد يك محصول زيانده را تصويب نمي‌كنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا ، منوچهر منطقي روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از آنجاييكه بخش اعظم قيمت خودرو را مواد و قطعات تشكيل مي‌دهد، وقتي مواد و قطعات گران مي‌شود و محصول با قيمت ثابت عرضه مي شود ، فروش اين محصول زيانده خواهد بود.

وي در ادامه اظهار داشت : در چند مرحله به علت عوامل مختلف قيمت مواد و قطعات تندر ‪ ۹۰‬افزايش يافته، به هر حال بايد قيمت خودرو تندر ‪ ۹۰‬بازنگري شود، چرا كه قيمت مواد و قطعات در دست خودرو ساز نيست و اين عوامل در سطح كشور پراكنده هستند.

منطقي در پاسخ به اينكه در صورت توقف توليد تندر ‪ ۹۰‬تكليف سرمايه‌گذاري هاي انجام شده چه مي‌شود ؟ گفت: در ايران خودرو يك اصل داريم كه آن هم قابل انعطاف بودن خطوط توليد است و در هر خط توليد مي‌توان محصول ديگري توليد كرد ، بنابر اين در سرمايه‌گذاري انجام شده ، ضرر نخواهيم كرد .

وي با بيان اينكه با استفاده از ظرفيت‌هاي ايجاد شده ،محصولي را توليد مي كنيم كه با ضرر همراه نباشد، افزود: ما چون يك سبد محصول متنوع داريم، برنامه ريزي كرده‌ايم چه تندر ‪ ۹۰‬توليد بشود، چه نشود ، ما در آن خط محصول دومي توليد خواهيم كرد .

مديرعامل ايران خودرو در مورد اخذ مجوز پيش فروش تندر ‪ ۹۰‬گفت: اگر خودرو سازي ‪ ۹۰‬درصد تعهدات (براي كساني كه ثبت نام كرده اند) را عملي كند ، داراي مجوز خواهد بود و در حال حاضر ايران خودرو در اين نقطه هست ، ولي مساله قيمت بحث جدي است كه بايد در آن بازنگري شود .

منطقي سپس در پاسخ به افزايش قيمت خودروي پژو ‪ ۲۰۶‬مدل وي ‪ ۹‬طي چند ماه اخير گفت : قيمت‌گذاري در كشور تابع ضوابط است ، خودروهايي كه داراي تيراژ توليد بالا هستند ،تابع ضوابط قيمت‌گذاري كميته خودرو و شوراي سياست گذاري خودرو هستند كه در نهايت قيمت آنها بايد به تاييد بالاترين مقام وزارت صنايع و معادن برسد كه ايران خودرو نيز اين مسير را در مورد محصولات با شمارگان بالا طي مي‌كند .

وي در ادامه اظهار داشت : محصولاتي كه شمارگان آنها كم است ، براي مثال محصولي كه شمارگان آن ‪ ۲‬درصد كل توليدات شركت است ، از قيمت حاشيه بازار تبعيت مي‌كند.

منطقي تاكيد كرد، شمارگان توليد ‪ ۲۰۶‬مدل وي- ‪ ، ۹‬دو هزار دستگاه در سال است .

مدير عامل ايران خودرو در پاسخ به پرسشي در خصوص بدهي اين شركت به شبكه بانكي كشور گفت : ايران خودرو اكنون بدهي به شبكه بانكي ندارد.

منطقي تصريح كرد: موضوعي كه به غلط جا افتاده ، اين است كه يك بنگاه اقتصادي براي فعاليت خود بايد از منابع بانكي استفاده كند. اين اسمش بدهي نيست ، بلكه استفاده از تسهيلات است . استفاده از تسهيلات هم تابعي از حجم فعاليت يك بنگاه است، ايران خودرو از نظر فروش در بين ‪ ۱۰۰‬شركت برتر كشور اولين بنگاه بود، بنابراين بايد از بيشترين تسهيلات استفاده كند.

وي افزود: بنگاهي كه ‪ ۹‬ميليارد دلار در سال فروش دارد، بايد متناسب با اين سطح فعاليت و فروش از تسهيلات بانكي استفاده كند .

منطقي گفت: در سطح جهاني يك قاعده وجود دارد كه يك بنگاه بين ‪ ۴۵‬تا ‪۷۰‬ درصد نياز مالي خود را از بانك‌ها تسهيلات بگيرد .

وي افزود: دليل اينكه خودرو سازهاي دنيا اكنون دچار مشكل شده‌اند ، ناتواني بانك‌ها در پرداخت تسهيلات به شركت‌هاي خودروساز است و نظام بانكي نقش اساسي در تامين منابع مالي بنگاه‌هاي توليدي دارند .

مدير عامل ايران خودرو تاكيد كرد:مساله ما بدهي نيست ، موضوع استفاده از تسيهلات است و استفاده از تسهيلات الفباي اقتصاد است .

منطقي در مورد سهم ايران خودرو از تسهيلات پنج ميليارد دلاري حساب ذخيره ارزي كه به بخش صنعت اختصاص يافته است ،گفت: فعلا هيچ تسهيلاتي از محل اين تسهيلات به ايران خودرو پرداخت نشده است .

وي در مورد تاثير بحران مالي جهاني بر صادرات ايران خودرو گفت: اين بحران موقتي است ودر بازارهاي جهاني به صورت وسيع وارد نشديم. اما اين يك اخطار است و بايد رقابت پذيري خود را بيشتر كنيم .

مديرعامل ايران خودرو تاكيد كرد : بجز خودرو تندر ‪ ۹۰‬پيشنهاد افزايش قيمت در مورد ساير محصولات را نداده‌ايم .

** مدل ملي كيفيت ايران بهبود يافته است
مدير عامل ايران خودرو در خصوص تدوين مدل جديد ارزيابي كيفيت گفت: مشكلي كه مدل كيفيت قبلي داشت ، اين بود كه بنگاه را بصورت كلان بررسي مي‌كرد.

اين براي بنگاهي كه تك محصولي است مناسب بود و بنگاه مي‌توانست با كنترل فرآيند توليد به بالاترين تنديس دست يابد .

منطقي ادامه داد: اما بنگاهي مانند ايران خودرو كه داراي زنجيره توليد وسيع است و يك زنجيره شامل ‪ ۲‬هزار سازنده دارد و يك زنجيره خدمات پس از فروش در خارج از بنگاه دارد ،قابل مقايسه با بنگاه تك محصولي نيست كه در مدل جديد اين نقص برطرف شده و در اين مدل هر محصول بطور جداگانه ارزيابي مي‌شود .

وي افزود: اين مدل مي‌تواند در ارتقاي كيفيت خودرو موثر باشد ، چون سازندگان قطعات و خدمات پس از فروش هم بايد خود را با اين مدل تطبيق دهند منطقي در خاتمه گفت: اگر وزارت صنايع فشار را براي ارتقاي كيفي توليدات روي قطعه سازان و خدمات پس از فروش بگذارد ، كيفيت خودرو را هم بصورت چشمگيري افزايش مي‌يابد .

خودرو تندر ‪ ۹۰‬مدل‌هاي متفاوتي دارد و قيمت‌هاي آنها متفاوت است .
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن