تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802252555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي؛ برنامه هاي شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: با حضور معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي؛ برنامه هاي شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران تشريح شد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: برنامه هاي شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي با حضور دكترمحسن پرويز معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تشريح شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي هنري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" نشست خبري شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با حضور دكتر محسن پرويز معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمد حسن فكري مشاور معاون امور فرهنگي و دبير ستاد برگزاري هفته كتاب، حميد قبادي مشاور معاون امور فرهنگي، علي شجاعي صائين مدير عامل خانه كتاب صبح امروز در ساختمان فجر برگزار شد.
دكتر محسن پرويز معاون امور فرهنگي وزارت ارشاد اسلامي در اين نشست گفت: در سال گذشته اهتمام اصلي ما در عرصه كتاب و تجلي موضوع كتاب در هفته كتاب اين بوده كه بتوانيم مشاركت نهادهاي مختلف را بطلبيم و از همه توان كشور استفاده كنيم با همين نگاه تعداد كساني كه در جلسات ستاد مشاركت مي كردند گسترش پيدا كرد.
وي افزود: حد و مرز و فاصله اي ميان نهادهاي خصوصي قائل شويم و بخش زيادي از جامعه به لحاظ شغلي به نوعي مرتبط با دولت هستند.
معاون امور فرهنگي گفت: اگر بتوانيم شرايطي فراهم كنيم كه توان بخش هاي دولتي و با كمك كار شناسان بخشي از بوده دولت در جهت كمك به ترويج و فرهنگ كتابخواني و خوانده دولت مي شود.
وي در خصوص اهداف برگزاري هفته كتاب گفت: ترويج كتاب و كتابخواني، تقدير از دست اندركاران موضوع كتاب و حتي كساني كه در چرخه توليد كتاب دخالت دارند كه به گمان ما كتابخانه هام در اين دايره لحاظ مي شود چرا كه وجود همين كتابخانه ها رقبت نوشتن را در نويسنده رقبت نشر را در ناشر ايجادمي كند.
وي گفت: با اين نگاه برنامه ها طراحي شد و در جلسات ستاد مورد بحث و بررسي قرار گرفت ما در ستاد برنامه ريزي يكساله و بلند مدت داريم نه كوتاه مدت دقيقا از پايان هفته سال گذشته اين جلسات آغاز شد،در اين جلسات همكاران از نهادهاي مختلف با اشتياق شركت مي كردند و در تلاش بوديم كمبودها را جبران كنيم.
محمد حسن فكري مشاور معاون امور فرهنگي و دبير ستاد برگزاري هفته كتاب گفت: جلسات ستاد شانزدهمين دوره هفته كتاب بعد از پايان پانزدهمين دوره آغاز شد و شش جلسه كامل با نهادهاي مشاركت كننده برگزار شد.
وي افزود: بر آن شديم تا در اين جلسات نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت تقويت كنيم.
وي خبر داد: 16 همايش ساليانه، 10 بزرگداشت دهها هزار نمايشگاه كتاب، ده ها جلسه نقد و بررسي و 12 جلسه قصه گويي در هفته كتاب با شعار حداقل هر ماه يك كتاب بخوانيم، برگزار مي شود.
فكري گفت: سه شنبه 21 آبان ماه عنوان كتاب، پديدآورندگان و خادمان شد، چهارشنبه 22 آبان روز كتاب، كودك، كار و صنعت ، پنجشنبه 23 آبان روز كتاب، كتابخانه، كتابدار و حاميان نسخ خطي جمعه 24 آبان روز كتاب مسجد و نماز، شنبه 25 آبان كتاب، ادبيات شعر و داستان ، يكشنبه 26 آبان روز كتاب مدرسه، خانواده و دانش آموز ، دوشنبه 27 آبان روز كتاب، دانشگاه و دانشجو، سه شنبه 28 آبان روز كتاب، بسيج ، ايثار و شهادت و چهارشنبه 29 آبان روز كتاب و رسانه نامگذاري شده است.
علي شجاعي صائين مدير عامل خانه كتاب نيز به تشريح برنامه هاي خانه كتاب در اين جلسه پرداخت.
دكتر پرويزخاطرنشان كرد: يكي از اقداماتي كه درحال انجام است حضور نمايندگان نشر ايران درخارج از كشور بوده كه مراسم نمايشگاه هاي فرهنگي به نمايندگي از نشر ايران در تعدادي از نمايشگاه هاي خارجي حضور پيدا مي كند و نشر ايران را معرفي مي كند كه اوج اين موضوع در نمايشگاه فرانكفورت است.
وي با اشاره به اينكه سال گذشته از بين 55 تا 60 نمايشگاه خارجي كه اطلاعات اخذ شده بود خاطرنشان كرد: از بين اين ها اولويت بندي شده و آن هاي كه امكان حضور ايران وجود داشت تقريبا معيين شد و در آن نمايشگاه ها چيزي با حداقل هزينه ضروري و سعي شده با حداكثركارايي انجام شود.
پرويز گفت: كتاب هايي كه پيشاپيش داوري مي شود در رابطه با كتاب هاي برگزيده كتاب سال نظام جمهوري اسلامي ايران است و ماشرايطي را براي اطلاع رساني ايجاد كرديم.
وي افزود: ما براي تجهيز كتابخانه هايي كه با واسطه رايزني فرهنگي معرفي مي شوند تفاهم نامه هايي است كه با سازمان ها به امضا رسيده تا كتاب هايي را به اين سازمان ها اهدا كنيم.
معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: كتابخانه ملي هم مبادلاتي با كتابخانه هاي ملي كشور ما دارد و علاوه بر آن شوراي گسترش زبان و ادبيات فارسي تقاضايي براي كتاب دارد كه از طريق آن شورا كتاب ها را اهدا مي كند.
وي ادامه داد: رفتارهاي سياسي گاهي بر اقدامات فرهنگي سايه مي گذارد و ما گاهي پايه ثابت برخي از نمايشگاه هاي خارجي كه هستيم برخي از ناشران داخلي را مي بينيم كه توسط خود نمايشگاه انتخاب مي شوند و ما علاقه منديم اين امكان را براي همه ناشران فراهم كنيم.
وي افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كمك حال نمايشگاه اوليه توسط شهرداري در دوران جديد بود و سال گذشته نيمي از هزينه را پرداخت كرد اما شهرداري نياز اساسي به مساعدت وزارت فرهنگ ندارد.
دكتر پرويز اعلام كرد: در برخي از استان ها اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كمك نكند نمي توانند نمايشگاه يادياران را برگزار كنند و سياست كلان دولت نهم و بهره مندي آحاد ملت در همه جاي كشور از همه تسهيلاتي است كه امكان فراهم آوردن آن وجود دارد.
وي اقتصاد نشر كشور را ضعيف دانست و عنوان كرد: تا زماني كه حجم نقدينگي در كشور اصلاح نشود و توزيع درستي صورت نگيرد همچنان شاهد ضعيف شدن اقتصاد نشر در كشور خواهيم بود.
معاون فرهنگي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي عنوان كرد: با توجه به تبديل هزينه مكان تجاري به كتابفروشي و بازاري كه كتاب فروشي دارد همخواني ندارد و بازدهي كمتري دارد از اين رو ديرباز طرحي مطرح بوده كه ما بتوانيم اجازه بگيريم و مكان هاي متولي قبال تبديل به كتافروشي را براي مدتي كه به اين منظور استفاده قرار گرفته كاربر فرهنگي تعبير مي شود.
وي افزود: اين طرح در حال آماده سازي مقدمات است و بايد شكل قانوني را به خود بگيرد اما تا زماني كه هزينه راه اندازي كتابفروشي را پايين نياوريم امكان مشاركت مردمي را نخواهيم داشت.
وي با بيان اينكه در چرخه توزيع يكي از دلايل وجود مشكل ارزاني كتاب است گفت:اين موضوع در چرخه توزيع اخلال ايجاد مي شود همچنين ضرورتي براي خريد كتاب در كشور وجود ندارد و قيمت كالا بايد متناسب با درآمدها باشد.
وي با اشاره به شعار امسال هفته كتاب گفت: هر ماه يك كتاب بخوانيم به معناي اين نيست كه هرماه يك كتاب بخريم كه البته خريدن يك كتاب در ماه مناسب است اما مي توان در جهت تحقق اين شعار تلاش كرد.
معاون فرهنگي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي با اشاره به اينكه بودجه معاونت فرهنگي كاهش داشته است گفت: بودجه معاونت فرهنگي حدود 59 ميليارد تومان است و اين درحالي است كه در ورود من به معاونت بودجه اين بخش بيش از 90 ميليارد تومان بود.
وي در خصوص تبليغات كتاب در رسانه ملي گفت: تعرفه هاي آگهي سازمان صداوسيما بسيار بالاست و نياز به هزينه بيشتري دارد اما ما به صورت مستقيم به تبليغ كتاب نمي پردازيم و با برگزاري برنامه ها و همايش ها به تبليغ امر كتاب مي پردازيم.
حميد قبادي مشاور معاون امور فرهنگي گفت: در راستاي تمركز زدايي و تقويت فعاليت هاي فرهنگي براي اولين بار در وزارت ارشاد تفاهم نامه اي بامديران ارشاد استان ها و معاونت فرهنگي منعقد شد كه در محتواي تفاهم نامه مشاركت و فعاليت هايي كه امكان انجام آن در طول يك سال وجود دارد مورد بررسي قرار داديم.
گزارش ايسكانيوز مي افزايد،شانزدهمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران 21 الي 29 آبان ماه سال جاري در تهران و سراسر كشور برگزار مي‌شود.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن