تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815722868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقشه‌ي راه وزيران خارجه‌ي اتحاديه‌ي اروپا براي رييس‌جمهور جديد آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: "نقشه‌ي راه" وزيران خارجه‌ي اتحاديه‌ي اروپا براي رييس‌جمهور جديد آمريكا


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

وزراي امور خارجه‌ي اتحاديه‌ي اروپا در نامه‌اي به رييس‌جمهور جديد ‌آمريكا درخواست‌هايشان را مبني بر ايجاد جهان چند قطبي و مشاركت متوازن در جهان با توجه به نقش رو به رشد اين اتحاديه در رويارويي با بحران‌ها خواستار شدند.

به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نوشته‌ي روزنامه‌ي السفير -چاپ لبنان- وزراي امور خارجه‌ي اتحاديه‌ي اروپا در نشستي غير رسمي كه پيش از انتخابات رياست جمهوري آ‌مريكا برگزار شد، در نامه‌اي شش صفحه‌اي درخواست‌هاي خود را از رييس‌جمهور آينده‌ي آمريكا مطرح كردند.

با توجه به مسايل مربوط به هشت سال سياست‌هاي جورج بوش رييس‌جمهور آمريكا و با توجه به حضور بوش در كاخ سفيد تا ماه ژانويه، اين نامه به صورت سربسته باقي مانده است.

قرار است نامه‌ي مذكور در صورت پيروزي باراك اوباما نامزد دموكرات انتخابات رياست جمهوري آمريكا به وي ابلاغ شود.

اين نامه شامل درخواست‌هاي اروپا مبني بر تعيين سياست‌هاي آمريكا بر اساس مشورت و هماهنگي با اروپايي‌ها در خصوص منافع مشترك دو طرف است.

در خصوص خاورميانه نيز اروپايي‌ها معتقدند كه رييس‌جمهور جديد ‌آمريكا نبايد تمام توجهش را تنها به ادامه‌ي روند مربوط به كنفرانس آناپوليس جهت تحقق صلح بين فلسطين و اسراييل منحصر كند، بلكه بايد در سياستهاي آمريكا در قبال صلح سوريه و اسراييل و همچنين موضع‌گيري اين كشور در برابر ايران با تغيير و پيشرفت رو به رو شود، زيرا آنها نمي‌خواهند كه تجربه‌ي گذشته‌شان با بوسني تكرار شود و در روند صلح اتلاف وقت شود.

كشورهاي اروپايي در عين حال از دولت آينده‌ي آمريكا مي‌خواهند كه بحران اعراب و اسراييل را در اولويت برنامه‌هايش قرار دهد؛ در حالي كه اتحاديه‌ي اروپا نيز نقش مفيدي را در اين خصوص ايفا خواهد كرد.

اروپايي‌ها همچنين از دولت آينده‌ي آمريكا مي‌خواهند كه گزينه‌ي نظامي را به عنوان تنها گزينه براي حل بحران افغانستان در نظر نگيرد، بلكه به افق‌هاي سياسي جهت حل بحران اين كشور نيز توجه داشته باشد.

در خصوص روابط با سوريه نيز كشورهاي اروپايي از آمريكا مي‌خواهند كه در راستاي بازگشت روسيه به اروپا به عنوان يك بازيگر استراتژيك با گذشت 18 سال از عدم حضور اين كشور تلاش كند.

برنار كوشنه وزير امور خارجه‌ي فرانسه نيز پس از برگزاري نشست وزراي امور خارجه‌ي اتحاديه‌ي اروپا به عنوان رييس دوره‌اي اين نشست گفت: نامه‌ي مذكور نامه‌ي بسيار مهم است كه پس از انتخابات به رييس‌جمهور جديد آمريكا ابلاغ خواهد شد.

وي افزود: جهان تغيير كرده است، براي اين ما بايد درك كنيم كه يك كشور بزرگ، بزرگ باقي خواهد ماند اما به تنهايي نمي‌توان مشكلات جهان را حل كرد.

بنيتا فررو والدنر كميسيونر روابط خارجه‌ اتحاديه‌ي اروپا نيز تاكيد كرد: روابط آمريكا و اروپا بايد با توازن بيشتري همراه باشد.

ديويد ميليبند وزير امور خارجه‌ي انگليس نيز خاطرنشان كرد: اروپا بايد جايگاه كاملش را به دست آورد. مشاركت آن در تمامي تحولات خاورميانه، افغانستان، پاكستان و حتي بحران مالي جهان قوي و آ‌شكار بوده است.

به دنبال تصميم بوش براي اشغال عراق در سال 2003، روابط آمريكا با برخي كشورهاي اروپايي دچار بحران شد. در آن زمان انگليس، اسپانيا، ايتاليا و كشورهاي اروپاي مركزي از تصميم بوش حمايت كردند اما فرانسه و آلمان به شدت با اين اقدام مخالفت كردند. با تغيير دولت در اسپانيا، اين كشور نيز نيروهاي خود را از عراق خارج كرد كه از آن زمان روابط اسپانيا و آمريكا سرد شده است.

غالب نظرسنجي‌هايي كه در كشورهاي اروپايي انجام شده، نشان مي‌دهد كه مردم اين قاره، باراك اوباما را به جان مك كين، رقيب جمهوريخواهش ترجيح مي‌دهند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن