تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815724871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصرف غذای چرب و استعمال دخانیات پس از جراحی سنگ صفرا ممنوع!


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بروز سنگ--های صفراوی در افراد چاق و بی--تحرک، زنان مصرف کننده قرص--های ضد بارداری، مبتلایان به بیماری--های کبدی و مرض قند شایع--تر است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا - منطقه علوم پزشکی تهران، کیسه صفرا، مایعی به نام صفرا که توسط کبد ساخته می--شود را ذخیره می‏کند. مجاری صفراوی، این مایع را به روده کوچک منتقل می--کنند جایی که صفرا کمک به هضم چربیها می‏کند. اگر مواد شیمیایی که صفرا را می‏سازند نامتعادل شوند، سنگها شکل می--گیرند. اگر سنگها به طرف خارج کیسه صفرا حرکت کنند معمولاً باعث درد یا عفونت می‏شوند.

طبق مطالعات مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، هر کس می‏تواند مستعد ابتلا به سنگ--های صفراوی باشد. اما در زنانی که چند زایمان داشته--اند، سابقه ابتلا در اقوام درجه یک، افراد چاق، کسانی که چربی و کالری زیادی دریافت می--کنند، کسانی که وزن خود را سریع کم می‏کنند، زنانی که قرص ضدحاملگی حاوی استروژن مصرف یا درمان هورمونی جانشین دریافت می‏کنند، افراد مسن و بی تحرک، مصرف کنندگان بعضی داروها مثل کلوفیبرات و بعضی آنتی--بیوتیکها مثل سفتریاکسون، مبتلایان به بیماریهای کبدی و مرض قند، این بیماری شایع--تر است. استعمال دخانیات خطر ابتلا به سنگ صفراوی را بیشتر می‏کند.

علائم سنگهای صفراوی از بی--علامتی تا یک درد ناتوان کننده تغییر می‏کند اما درد خفیف تا شدید در بالای شکم، درد معمولاً شدید و طولانی بوده و اغلب برای تسکین آن نیاز به تزریق مسکن وجود دارد، تب و لرز، تهوع و یا استفراغ، دردهای شدید بالای شکم که انتشار به پشت داشته و بیش از 30 دقیقه طول بکشد شایع--ترین علت شکایت و مراجعه به پزشک در سنگ--های صفراوی است.

سنگ صفراوی ممکن است در رایوگرافی با اشعه ایکس که برای منظور دیگری انجام شده کشف شود یا اینکه علائم شما، پزشکتان را مشکوک به وجود سنگ صفراوی کند. دراین صورت پزشک ممکن است یکی از روشهای زیر را پیشنهاد دهد.

اولتراسوند: امواج صوتی برای ایجاد تصاویری از کیسه صفرا و مجاری آن بکار می‏رود. 8 ساعت قبل از سونوگرافی شکم، نباید غذا میل شود. در حالت ناشتا صفرا در کیسه صفرا تجمع یافته و سبب اتساع آن می‏شود و در این شرایط دیدن سنگ و یا مواد دیگر راحت‏تر صورت می‏گیرد.

Ercp روشی است که با اندوسکوپ های مخصوص انجام شده و بعد از تزریق ماده حاجب از مجاری صفراوی عکسبرداری می‏شود. این وسیله می‏تواند سنگ و سایر علل انسداد در مجاری صفراوی مشخص کند.

تجویز عکس از سینه، آزمایشات سرمی و الکتروکاردیوگرافی، ممکن است برای رد سایر مسائل احتمالی انجام شود.

سنگهای صفراوی در صورتی درمان می‏شوند که علامت داشته باشند، بعضی اوقات ممکن است پزشکتان صرفاً بخواهد وضعیت بیمار را به طور مداوم تحت نظر قرار دهد. سایر روش های درمان شامل دارو درمانی، ercp و اسفنکتروتومی و جراحی است.

ممکن است داروی خوراکی برای از بین بردن بعضی از انواع سنگهای کوچک داده شود. اما برای دارو درمانی وقت لازم است تا اثر داروها ظاهر شود. وسنگها ممکن است بعد از قطع دارو مجدداً ایجاد شوند. درمان دارویی برای افرادیکه نمی‏توانند جراحی شوند مفید است.

Ercp و اسفنکتروتومی برای تخلیه سنگهای مجاری صفراوی ممکن است به تنهایی انجام شده یا بعد از آن، عمل جراحی برای برداشتن کیسه صفرا انجام شود.

جراحی اغلب برای برداشتن سنگهای صفراوی و کیسه صفرا انجام می‏شود. در حال حاضر بهترین انتخاب برای بیمار مبتلا به سنگ علامتدار کیسه صفرا در ایران عمل جراحی باز است و چنانچه توسط جراحی متخصص انجام شود بی‏خطر و مؤثر است.

برداشتن کیسه صفرا از طریق لاپاراسکوپی با ایجاد چند سوراخ کوچک بر روی پوست برای مشخص کردن و برداشتن کیسه صفرا انجام می‏شود. با این روش معمولاً سنگهای مجاری صفراوی را نمی‏توان تخلیه کرد. درد و زمان بستری بعد از عمل در این روش کمتر است.

جراحی باز کیسه صفرا شامل یک برش بزرگتر برای برداشتن کیسه صفرا و همچنین برای برداشتن سنگهای داخل مجاری صفراوی بوده و مؤثرتر است.

برای کم کردن خطر ابتلای به سنگ صفراوی پرهیز از خوردن غذای چرب حاوی کلسترول، حفظ وزن متعادل، انجام تحرک بدنی، استفاده از سبزیجات و میوه های تازه در رژیم غذایی، عدم استفاده از دخانیات و الکل ضروری است. همچنین برای جلوگیری از عود مجدد سنگ های صفراوی محدود کردن مصرف گوشت و لبنیات پر جربی توصیه می شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن