تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819375688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني: انعقاد توافقنامه امنيتي در عراق، دستاوردي در داخل آمريكا جهت توجيه افكار عمومي است


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: لاريجاني: انعقاد توافقنامه امنيتي در عراق، دستاوردي در داخل آمريكا جهت توجيه افكار عمومي است
خبرگزاري آريا- رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: آمريكايي ها از همه ابزارهاي خود براي انعقاد توافقنامه امنيتي در عراق استفاده كردند تا براي شكست مفتضحانه خود در عراق دستاوردي در داخل آمريكا جهت توجيه افكار عمومي دست و پا كنند.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خانه ملت، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور جلسه علني روز يكشنبه ضمن تسليت ايام شهادت امام جعفر صادق (ع)، به فرا رسيدن سالروز اعتراض تاريخي حضرت امام به لايحه كاپيتولاسيون اشاره كرد گفت: در سال 1343 پذيرش اين معاهده ننگين توسط رژيم شاه اوج وابستگي رژيم ديكتاتوري و حقارت آن را نشان مي داد و از طرف ديگر روش هاي وحشيانه و خلاف حقوق بشر در ايالات متحده را كه به بهانه هم پيماني همه حقوق انساني و روابط متعارف ديپلماتيك را يكسره به كنار مي نهند و سلطه خود را به وقاحت قانوني جلوه مي دهند.

وي افزود: اين چهره زشت بعد از 44 سال امروز در كشور همسايه و مسلمان ما در عراق مجددا تحت عنوان توافقنامه امنيت درحال تكرار است. آمريكايي ها از همه ابزارهاي خود براي انعقاد اين توافقنامه استفاده كردند تا براي شكست مفتضحانه خود در عراق دستاوردي در داخل آمريكا جهت توجيه افكار عمومي دست و پا كنند.

لاريجاني خاطرنشان كرد: در سال 2003 كه آمريكا عراق را اشغال نظامي نمود تا امروز تمامي تصورات خيالي و وهمي خود را بر باد رفته يافته و از تخيل برج دموكراسي در عراق تا سلطه وحشت و جنايت در ابوغريب و ايجاد ويراني و زخمي و شهادت بيش از 800 هزار نفر عراقي آنقدر فاصله است كه رسوايي ديپلماسي يك جانبه گرايي آمريكا در بعد سياسي در منطقه بصورت ناله هاي ناهماهنگ واپسين معنا دار كند.

وي ادامه داد: به نظر مي رسد ايالات متحده با فريبكاري به دنبال اين است كه هزينه فضاحت و لشكركشي به عراق را با كار كاپيتولاسيون در آن كشور ترميم كند تا شايد در انتخابات چند روز آينده آخرين تقلاي مذبوحانه را به انجام برساند.

رئيس مجلس افزود: اشتباه ديگر ايالات متحده اينست كه تصور مي كند با تهديد از طرفي و تطميع از جانب ديگر مي تواند صحنه گرداني كند و در اين معركه ناتواني خود را در لسان وزير خارجه آمريكا به ايران منتسب مي كند حال آنكه ملت عراق و مردان سياسي آن ديار درك عميقي از ماجرا دارند و صيانت عراق را در بازي هاي چماق و هويج به فراموشي نمي سپارند.

لاريجاني تصريح كرد: جمهوري اسلامي خواسته اي جز دموكراسي در عراق و امنيت واقعي در اين سرزمين ندارد و ايالات متحده بايد نسبت خود را با اين دو موضوع روشن كند و كارنامه خود را ارزيابي كند.

وي گفت: از طرف ديگر بحران مالي در آمريكا كه ريشه در سال هاي گذشته دارد امري عبرت آموز مي باشد. از سال 2001 كه رئيس جمهوري آقاي بوش آغاز شد بودجه آمريكا 2000 ميليارد دلار مازاد داشت اما سياست هاي اشتباه در زمينه هاي مختلف، كاهش ماليات ها، پايين آوردن نرخ بهره مخصوصا در مورد مسكن به انفجار بازار مسكن منجر شد. بطوري كه اين وام هايي كه اعتبار به عنوان اسناد بهادار وارد بازار بورس گرديد و عملا شكاف عميق بين دو بخش اقتصادي آمريكا يعني اقتصاد بورس و بانك و اقتصاد واقعي ايجاد نمود.

رئيس مجلس ادامه داد: از طرف ديگر دو جنگ پر هزينه عراق و افغانستان باعث گرديد كه در وضعيت فعلي كه آقاي بوش دولت را ترك مي كند ايالات متحده با كسري بودجه 450 ميليارد دلاري مواجه است و مهمتر بدهي دولت آمريكاست كه بالغ بر هزارها ميليارد دلار مي باشد در حالي كه در سال 2001 آمريكا جزء كشورهاي طلبكار بوده است و حال جزو مقروض ترين كشورهاي جهان است.

وي خاطرنشان كرد: اين بحران كه از آن به بحران اعتبار و همچنين بحران بي اعتمادي ياد مي شود عده اي از اقتصاد دانان ريشه آن را در عملكرد بانك هاي سايه، موسسات وام دهنده، دلالان، صندوق هاي خريد و فروش سريع و صندوق هاي بازار پول يافتند كه به 11 سپتامبر اقتصادي مانند است.

وي گفت: اين ماجرا همراه با شكست ديپلماسي اقدام پيش دستانه آنان و تئوري پردازي هاي خيالي خاورميانه جديد در لبنان، افغانستان، عراق و طرح مردم آناپوليسم نتيجه بازي ناشيانه شبكه پسران مسن محافظه كاران ماجراجوست.

لاريجاني افزود: تلاش شد در سفر اخير به اروپا و منطقه پيرامون بحران مالي بين المللي بحث هاي جدي با صاحبنظران داشته باشيم و ريشه ها و عواقب آن را بررسي كنيم.

رئيس مجلس گفت: به نظر نمي رسد اين بحران به زودي قابل علاج باشد و ترميم هاي تزريق يا تضمين 700 ميليارد دلاري در آمريكا و حدود 1200 ميليارد يورويي در اروپا ماجرا را متوقف كند. سرريز نمودن هزينه اين بحران در كشورهاي منطقه و صاحب انرژي و ايجاد هراس تصنعي در كشورها براي چاپيدن اموال آنان از روش هايي است كه امروز دنبال مي كنند.

وي گفت: اروپايي ها بجاي اين روش هاي منسوخ مي توانند از روش هاي جديدي در خاورميانه استفاده كنند كه دو طرف توسعه ببينند.

رئيس مجلس همچنين از كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي خواست تا گزارش دوم خود را به مجلس ارايه كند تا نمايندگان فارغ از بحث هاي رسانه اي در جريان بررسي كارشناسي طرح قرار گيرند و در اين شرايط حساس با بصيرت كافي لايحه دولت را مورد بررسي قرار دهند.

وي تاكيد كرد: بايد حق داد كه نمايندگان مجلس به چنين سلطه مهم و ملي وراي فضاسازي هاي رسانه اي توجه نموده و تصميم گيري كنند.

لاريجاني همچنين درباره مطالب منتشر شده درباره اعطاي تسهيلات به نمايندگان گفت: متاسفانه در دو هفته اخير مطالب غير حقي در مورد نمايندگان مجلس منتشر شده كه من آن را ظلم مضاعفي به نمايندگان مي نامم و لازم مي دانم در اين زمينه نكاتي را بگويم.

لاريجاني از رسانه ملي و ساير رسانه ها خواست اين موضوع را به درستي منتشر كنند.

وي گفت: حقوق نمايندگان مجلس طبق مصوبه هيات رئيسه زير يك ميليون تومان مي باشد كه اين مساله در ميان قيل و قال كاذب به هيچ وجه به اطلاع ملت نرسيد.

رئيس مجلس اظهار داشت: نمايندگاني كه از شهرهاي مختلف به تهران آمده اند تا در نهاد مجلس به قانونگذاري و نظارت اشتغال يابند از داشتن حداقل سر پناه براي اسكان محروم هستند.

وي اشاره كرد: متاسفانه در ادوار مختلف مجلس خانه سازماني براي نمايندگان تدارك ديده نشده است و به همين دليل مدت ها موقتا در هتل اسكان يافته اند.

وي ادامه داد: هيات رئيسه براي حل اين موضوع دو راه در پيش رو داشت. راه اول اين بود كه از طريق همكاري با دولت و شهرداري تهران مناطقي را مدنظر قرار داد تا ظرف چند سال آينده خانه هاي سازماني ساخته شود و مقدمات اين امر هم فراهم شده است.

لاريجاني افزود: هر چند از قبل مي دانم بر سر بودجه همين امر بحث ايجاد خواهند كرد كه بودجه مجلس چند برابر شده است. اگر بناست بار كار انجام نشده چند دوره مجلس به دوش اين مجلس بيافتد راهي جز سرمايه گذاري براي ساخت خانه سازماني نيست.

وي خاطرنشان كرد: اين طرح ربطي به نمايندگان فعلي ندارد و براي مجالس آينده است. چون اجراي اين پروژه چند سال طول خواهد كشيد. هيات رئيسه براي تهيه مسكن نمايندگان از بودجه مجلس مبالغي كه جداكثر 80 ميليون تومان است براي رهن مسكن آنان در نظر گرفت كه در مناطق جنوبي تهران بتوانند خانه اي براي نمايندگان تدارك ببينند.

لاريجاني تصريح كرد: پس از ساخت منازل سازماني يا اتمام دوره نمايندگي تمام اين وجوه به مجلس شوراي اسلامي مسترد خواهد شد و هيچ بخشي از آن به نمايندگان تعلق پيدا نمي كند.

وي گفت: متاسفانه اين مسير روشن به نوعي دستاويز قرار گرفت و اين تلقي را ايجاد كرد كه نمايندگان مجلس از اين بابت وجهي به حساب خود دريافت كرده اند.

رئيس مجلس ادامه داد: چنين وجهي مربوط به نمايندگان نيست. اين براي ايجاد مسكن است كه بعدا به مجلس مسترد خواهد شد.

وي افزود: اين كار خلاف اخلاق و مغاير با آداب حكومت راني بوده است.

رئيس مجلس در پايان فوت طاهره صفار زاده شاعر و مترجم و نويسنده كشور را تسليت گفت
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 343]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن