تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799659257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش بانوان لرستان، موضوع اما فراموش شده


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ورزش بانوان لرستان، موضوع اما فراموش شده
ورزش. بانوان. لرستان
خرم آباد - ورزش بانوان ، امر مهم اما فراموش شده در استان لرستان كه نياز به توجه بيشتر مسوولان محلي و كشوري دارد.

خرم آباد - بانوان به عنوان نيمي از افراد جامعه كه مسووليت خطير تربيت فرزندان را برعهده دارند، براي سلامتي جسم و روح خود نياز به انجام فعاليتهاي بدني دارند و اين امر، مي‌طلبد كه زمينه اين مهم براي آنان بيش از پيش فراهم شود.

دركنار اين مهم دختران جوان كشورمان كه به لحاظ فقر حركتي ، آسيب پذيري بسياري دارند، مي‌بايست با پرداختن به ورزش علاوه بر تقويت جسم خود، شادابي و نشاط لازم را بدست آورد.

باوجودي كه برخي رشته‌هايي كه امروزه در ورزش زنان كشورمان رايج است از ‪۷۰‬سال پيش در ورزش بانوان ايران شكل گرفته اما هنوز پرداختن به آنها به صورت حرفه‌اي در استان لرستان امكان پذير نيست .

ژيمناستيك و واليبال نسبت به ساير رشته‌ها از سابقه قديمي تري در ورزش بانوان ايران برخوردار است، رشته‌هاي شنا، اسكي و كوهنوردي نيز در سال ‪ ۱۳۲۲‬در ورزش بانوان ايران فعال شد و امروز زنان كشورمان مدعي هستند كه در ‪ ۴۰‬رشته ورزشي به صورت حرفه‌اي فعاليت دارند.

هم اكنون ‪ ۱۰۲‬هزار و ‪ ۹۲۷‬ورزشكار زن لرستاني دررشته‌هاي مختلف ورزش فعاليت مي‌كنند اما همچنان نيازمند سالن‌هاي ورزشي اختصاصي و ساير امكانات وتجهيزات هستند.

هرچند در سالهاي اخير فعاليت‌هاي بسياري در اين زمينه در كشور صورت گرفته اما هنوز هم در برخي مناطق به ويژه لرستان مورد بي‌مهري مسوولان قرار دارد.

بانوان علاوه بر سلامت جسم ، با برخورداري از سلامت روحي و رواني به عنوان مركز مهمترين نهاد اجتماعي جامعه نقش بسزايي در سلامت و موفقيت اجتماع ايفا مي‌كنند.

كارشناسان امر ورزش مي‌گويند ورزش وسيله‌اي است كه علاوه بر ايجاد سلامت جسماني ، به عنوان منبع سرشاري از نيروي مثبت روحي تلقي مي‌شود.

يكي از بانوان برتر لرستان در رشته رزمي كيك بوكسينگ با اشاره به تاثير بسيار مثبت ورزش در زندگي خود گفت : اماكن ورزشي مخصوص بانوان در استان بسيار ناچيز است .

معصومه بيرانوند افزود:سالن‌هاي ورزشي كه هم اكنون در اختيار بانوان ورزشكار لرستاني است فاقد امكانات و تجهيزات پيشرفته است.

اين ورزشكار كه داراي عناوين مختلف در زمينه‌هاي قهرماني و مربيگري است با انتقاد از نبود توجه مسوولان ورزش استان به نيازهاي ورزشي بانوان اظهار داشت : زنان ورزشكار لرستان از داشتن حامي مالي بي‌بهره‌اند و با كمبود امكانات روبه رو هستند.

كارشناس ارشد تربيت بدني و استاد دانشگاه تربيت معلم خرم آبادگفت :
ورزش مجموعه فعاليت‌هاي منسجمي است كه براي تفريح و سلامت جسم و روان انجام مي‌شود.

زهره منتظري افزود: مردم به طور كلي با دو هدف قهرماني و يا فرار از مشكلات به ورزش مي‌پردازند.

وي اظهار داشت : افرادي كه باانگيزه فرار از مشكلات و مبارزه با ناراحتي‌هاي رواني به ورزش روي مي‌آورند بايد ورزش‌هاي سبك از جمله شنا، بدمينتون و آمادگي جسماني را انتخاب كنند.

وي گفت : بانواني كه به ورزش قهرماني مي‌انديشند بايد به صورت آكادميك و از سنين پايين فعاليت ورزشي خود را آغاز نمايند.

منتظري با اشاره به ضرورت سرمايه‌گذاري در بخش قهرماني ورزش بانوان افزود: ورزشكاران قهرمان و آماتور بايد تفكيك و به صورت مجزا ورزش خود را ادامه دهند اما متاسفانه هم اكنون چنين روندي در ورزش بانوان مشاهده نمي شود.

وي ناآگاهي برخي دست اندركاران ، نبود برنامه ريزي مناسب و مديريت منسجم را از دلايل جدا نشدن ورزش قهرماني از ورزش تفريحي عنوان كرد.

وي همچنين توانايي جسمي و تجربه كاري را لازمه كار مربيان ورزش بانوان ذكر كرد و گفت : يك مربي بايد در عين حال از اين دو فاكتور مهم بهره مند باشد.

اين استاد دانشگاه همچنين افزود: بايد نگرش‌هاي غلط فرهنگي و جنسيتي نسبت به مقوله ورزش تغيير يابد.

#‪ ;۱۶۰‬منتظري اضافه كرد:باورهاي ناصحيح سنتي و مذهبي و به تبع آن نبود امكانات و تجهيزات پيشرفته ورزشي ، ورزش بانوان را در اين استان تحت تاثير قرار داده است .

وي مفيدترين ورزش براي بانوان را دو و ميداني دانست و گفت : اين رشته ورزشي باتوجه به اينكه عموميت بيشتري دارد در شاخه‌هاي مختلف افزايش دهنده استقامت قلبي ، تنفسي و تا حدودي ضامن سلامت بانوان است .#‪۱۶۰# ;۱۶۰‬ ; #‪;۱۶۰‬
وي وضعيت ورزش بانوان لرستان را بسيار ضعيف عنوان كرد و افزود: بانوان لرستان نبايد ورزش را تنها در فصل تابستان ضروري بدانند و بايد در زمان بندي مناسب و با حضور مربيان كارآمد و متعهد انجام گيرد.

منتظري به نقش مهم تبليغات در ورزش بانوان اشاره كرد و گفت : تبليغات مستمر،ارايه گزارش‌هاي منسجم و فراهم كردن تجهيزات ورزشي از جمله عوامل موثر در پيشرفت ورزش زنان لرستان است .

#‪ ;۱۶۰‬مسوول ورزش بانوان لرستان نيز گفت : نبود مكان اختصاصي ورزش بانوان به ويژه براي تيم‌هاي مدال آور احساس مي‌شود.

مژگان محمدزاده افزود: نبود اعتبارات كافي و حامي مالي تيم‌هاي ورزش بانوان ، از معضلات رشته‌هاي ورزشي بانوان اين استان است .

وي با اشاره به طرح ادغام هيات‌هاي ورزشي بانوان و آقايان گفت : در اين صورت هيچگونه اعتباري به صورت مجزا و مستقل به ورزش بانوان اختصاص نمي يابد.

وي اظهار داشت : در اين طرح تنها سه درصد از اعتبارات آقايان ، خاص هر رشته ورزشي براي بانوان در نظر گرفته شده است .

محمدزاده با اشاره به قدرت بالاي بدني و استعداد مدال آوري زنان ورزشكار استان گفت : در صورت همكاري وحمايت نهادهاي دولتي ،شاهد پيشرفت هاي چشمگيري در اين بخش از ورزش استان خواهيم بود.

مسوول ورزش بانوان لرستان يادآور شد: ‪ ۹‬سالن ورزشي بانوان در شهرهاي مختلف استان در دست ساخت است .
 پنجشنبه 2 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن