تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819564050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هـمراه عـزيز


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: هـمراه عـزيز


در حال حاضر در جهان حدود 9/1 ميليارد نفر از تلفن همراه استفاده مي‌كنند و اين آمار در آمريكا فقط به 230 ميليون نفر مي‌رسد. تصورش را بكنيد ما در چه دنيايي از امواج تلفن‌هاي همراه زندگي مي‌كنيم. پژوهشگران دانشگاه صنعتي اميركبير به تازگي با هدف بررسي خطرات احتمالي امواج الكترومغناطيسي تلفن همراه، آثار اين امواج بر بافت‌هاي مغز و جمجمه‌ را مدل‌سازي كرده‌اند... به گفته دكتر رضا صراف، عضو هيات علمي دانشكده مهندسي برق دانشگاه اميركبير و مجري اين طرح، ميزان جذب امواجي كه از تلفن همراه به سمت گوش مي‌آيد، با توجه به فاصله تلفن همراه از گوش و فركانس موج متفاوت است.

به طور معمول بيش از 70 درصد امواج به‌وسيله بافت جمجمه و مغز جذب مي‌شود و به شكل انرژي حرارتي درمي‌آيد. صراف با اشاره به نتايج اين مطالعه مي‌گويد: «اگرچه عوامل گوناگوني از جمله فاصله تلفن همراه از گوش و ميزان فركانس در جذب امواج موثر هستند اما اثر زيانبار صحبت بي‌وقفه با تلفن‌هاي همراه آشكار و بديهي است.» حتما شما هم نمي‌خواهيد با صحبت‌هاي طولاني با تلفن همراه تحت تاثير امواج خطرناك اين تلفن‌ها قرار بگيريد. در اين صورت چون نمي‌شود استفاده از تلفن همراه را كنار گذاشت، بايد بدانيد كه چگونه مي‌توانيد اين آثار زيانبار را ضمن استفاده از تلفن همراه‌تان كاهش دهيد:

ـ مدت زمان مكالمه‌تان را كاهش دهيد؛ بهترين راهكار اين است كه مدت زمان تماس و مكالمه با تلفن همراه‌تان را كاهش دهيد. مطالعات نشان مي‌دهد كه اگر شما بيش از دو دقيقه با تلفن همراه صحبت كنيد، امواج مغزي شما تحت تاثير امواج تلفن همراه قرار مي‌گيرد.

ـ كودكان فقط در مواقع اورژانس؛ اين به‌هيچ وجه درست نيست كه كودكان يك تلفن همراه مخصوص خودشان داشته باشند چون مغز كودكان در حال رشد است و اثر امواج تلفن همراه بر آن بيشتر است. بهتر است كودكان جز در موارد اورژانس با تلفن‌ همراه خود صحبت نكنند.

ـ تلفن همراه را در جيب شلوارتان و يا روي كمر بندتان قرار ندهيد؛ چون بافت‌هاي بخش پاييني بدن بيشتر از بافت‌هاي سر و صورت، اشعه‌هاي مضر تلفن همراه را جذب كرده و آسيب مي‌بينند.

ـ اول بگذاريد ارتباط برقرار شود: اگر شما از هدست يا گوشي استفاده نمي‌كنيد وقتي شماره مي‌گيريد اجازه دهيد اول تلفن همراه‌تان وصل و ارتباط با طرف مقابل برقرار شود سپس آن را روي گوش‌تان قرار دهيد. در اين صورت تحت اشعه مضر كمتري قرار مي‌گيريد.

شما مي‌توانيد برقرار شدن ارتباط را روي صفحه تلفن همراه‌تان ببينيد.

ـ تلفن همراه‌تان را داخل پوشش‌هاي فلزي و محفظه‌هاي دربسته فلزي قرار ندهيد؛ براي موبايلتان پوشش‌هاي فلزي نخريد و آن را درون بسته‌هاي فلزي دربسته قرار ندهيد.

اين محفظه‌هاي فلزي مانند يك گيرنده عمل كرده و اثر امواج تلفن همراه را كه به سمت بدن شما مي‌آيند، تشديد مي‌كنند.

ـ تلفن همراهي با ميزان اِس.اِي.آر پايين‌تر (تلفن همراهي با جذب پايين اشعه براي بدن) بخريد؛ هنگام خريد تلفن همراه به ميزان اِس.اِي.آر آن توجه كنيد. اين عدد به‌‌طور‌معمول به وسيله شركت سازنده تلفن همراه روي گوشي و يا كاتالوگ آن درج مي‌شود و نشان مي‌دهد كه هنگام استفاده از تلفن همراه چه مقدار از امواج جذب بدن شما مي‌شود. هرچه اين عدد در يك گوشي تلفن همراه پايين‌تر باشد آن گوشي‌ايمن‌تر است و بيشتر شما را از آثار مخرب اشعه‌هاي تلفن همراه مصون نگه مي‌دارد.

ـ از هدست استفاده كنيد؛ براي اينكه امواج تلفن همراه هنگامي كه آن را روي گوش‌تان قرار داده‌ايد مغز شما را نشانه نروند بايد آن را از سرتان دور كنيد.

بهترين كار اين است كه به جاي قرار دادن تلفن همراه روي گوش‌تان از يك «هندزفري» يا «هدست» استفاده كنيد. اين كار موجب مي‌شود امواج تلفن‌ همراه به سمت مغز شما نيايند و فقط بتوانيد با هندزفري مكالمه خودتان را انجام دهيد.

ـ از هندزفري‌هاي بلوتوث‌دار استفاده كنيد: گرچه اين مدل از هندزفري‌ها هم امواجي را به سمت مغز شما مي‌فرستد ولي محققان مي‌گويند اين امواج 100 مرتبه كمتر از امواجي هستند كه هنگامي كه گوشي تلفن همراه را روي گوش‌تان قرار مي‌دهيد، به مغزتان مي‌رسد.

ولي فراموش نكنيد آن را هنگامي كه صحبت نمي‌كنيد از گوش‌تان جدا كنيد چون در اين شرايط باز هم امواج بلوتوث به سمت مغز شما مي‌آيند.

ـ از هندزفري‌هايي استفاده كنيد كه درونشان يك لوله تو خالي به كار رفته است: اين هندزفري‌ها درست مانند هندزفري‌هاي معمولي هستند با اين تفاوت كه آن بخش از هندزفري كه در مجاورت گوش قرار مي‌گيرد از يك لوله تو خالي كه درون آن هيچ سيمي عبور داده نشده، تشكيل شده است.

به اين ترتيب صدا به‌طور مستقيم از هواي درون اين لوله خالي و با ارتعاش مولكول‌هاي هوا به گوش شما مي‌رسد و امواجي را كه به مغز مي‌رسد كاهش مي‌دهد.

ـ از اسپيكر يا پخش صدا استفاده كنيد؛ يك راه آسان ديگر براي كاهش تماس با امواج مضر تلفن همراه اين است كه هنگام صحبت كردن با آن از اسپيكر يا پخش صدا استفاده كنيد.

فراموش نكنيد در اين شرايط تلاش كنيد تا مي‌توانيد تلفن همراه را دورتر از بدن‌تان قرار دهيد. با بيشتر شدن فاصله ميزان امواج الكترومغناطيس به ميزان زيادي كاهش مي‌يابد.

ـ از آنتي‌اكسيدان‌ها استفاده كنيد؛ آنتي‌اكسيدان‌ها موادي در بدن هستند كه از پيري پيشگيري مي‌كنند و براي سلامت بدن بسيار ضروري هستند.

امواج تلفن همراه مي‌توانند اين تركيبات حياتي بدن را از بين ببرند و فرمول شيميايي آنها را بشكنند بنابراين چون در طول روز شما مدت زيادي تحت تابش اين اشعه‌هاي مضر قرار مي‌گيريد، خوب است از مكمل‌هاي آنتي‌اكسيدان‌ در غذاهاي روزانه‌تان استفاده كنيد.

ـ جلوي آنتن موبايل‌تان را نپوشانيد؛ مسدود كردن آنتن تلفن همراه هنگام استفاده مقدار پرتوهاي جذب شده از طريق مغز را افزايش مي‌دهد.

اين كار موجب مي‌شود كارايي تلفن همراه كاهش يابد و موجب مي‌شود موبايل از برق بيشتري براي ايجاد كيفيت بيشتر استفاده كند و پرتوهاي بيشتري را منتشر كند.




 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن