تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816779798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انديشه كارگردان هميشه همراه محصولش مي‌ماند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: انديشه كارگردان هميشه همراه محصولش مي‌ماند خبرگزاري فارس: انديشه كارگردان هميشه همراه محصولش مي‌ماند و «فرزند صبح» بيش از آن كه شبيه يك سينما باشد شبيه تراوشات ذهني كودكي است كه از روي علاقه دوربين به دست شده است و نمي‌داند موضوع و داستان چيست و برايش اهميت ندارد. سينما ابزاري براي انتقال فرهنگ است. وسيله اي براي ترويج تفكرات در قالبي تأثيرگذار. و چه موضوعي زيباتر از به تصوير كشيدن زندگي صاحب يك تفكر براي انتقال و ترويج آن. يازده سال گذشت تا آنچه به نام «فرزند صبح» نام گرفته بود به تصوير كشيده شود. همه منتظر اثري فاخر و ارزشمند بودند. سينمايي كه بر انديشه اثر بگذارد و انديشه هاي بلند امام راحل مان را نمايش دهد. اما افسوس كه جز به هدر رفتن يازده سال وقت و انرژي و سرمايه چيزي ديگر بر پرده ظاهر نشد. اثري كه حتي ارزش ديدن براي يك بار را هم نداشت. اثري كه از هر زاويه اي كه به آن بنگري نام «سينما» براي آن بسيار بزرگ است. «فرزند صبح» بيش از آن كه شبيه يك سينما باشد شبيه تراوشات ذهني كودكي است كه از روي علاقه دوربين به دست شده است و نمي داند موضوع و داستان چيست و برايش اهميت ندارد و فقط دوست دارد لذت داشتن دوربين را ببرد و در حد يك اساب بازي از آن لذت ببرد و نه بيشتر! فرهنگ‌هاي مختلف براي تبليغ انديشه‌هاي رهبران خود آنچنان هزينه‌هايي مي‌كنند كه حتي تصورش در فرهنگ امروزي ما محال مي‌نمايد. هزينه‌هايي هنگفت از آبرو، وقت و در آخر هم پول. «فرزند صبح» هم قرار بود از اين دست باشد. قرار بود تماشاگر را محو تماشا كند و ذهن و دلش را بربايد و او را عاشق و دلداده كسي بكند كه بزرگ‌ترين انقلاب را در دوران ما به وقوع رسانيده است. «فرزند صبح» قرار بود تمام آن چيزي باشد كه روي پرده ديده نشد. ضعف‌هاي داستاني و ديالوگ‌هاي مشكل‌دار و بيجا، به جاي خود كه مشكل بسياري از فيلم‌هاي امروز ايران به حساب مي‌آيد. مهم تر از آن‌ها اين كه در 2 ساعت فيلم هيچ حرفي زده نمي‌شود، هيچ موضوعي مطرح نمي‌شود و هيچ اثري بر مخاطب نمي‌گذارد و فقط چند سكانس با تصويربرداري خوب در فواصلي از فيلم ديده مي‌شود كه باز آن هم بي‌معني و بيجا به تصوير كشيده شده است. حالا هر چه كارگردان از نتيجه كار ناراضي باشد و از آن تبري بجويد كه اين فيلم را من نساخته‌ام و از اين دست سخن‌ها كه بسيار شنيديم باز بايد سوال كرد اين پلان‌ها را چه كسي گرفته است و اگر شما فيلم را تدوين مي‌كرديد چگونه بين اين چهل تكه ارتباط منطقي برقرار مي‌كرديد؟ مگر مي‌شود يك لحاف چهل تكه را چنان به هم وصله پينه كرد كه شبيه يك نقشينه يك دست و بي‌مانند شود؟ آقاي افخمي، انديشه كارگردان هميشه همراه محصولش مي‌ماند و اين توهمي بيش نيست كه كارگردان محصول را چيزي بنامد كه هيچ ارتباطي با او نداشته باشد. آقاي كارگردان، تدوين را بهانه كردن و فرار از داستان نداشتن موضوع واضحي است كه همگان احساس كردند. سوت و كف‌هاي اعتراضي منتقدان در سالن نمايش صداي فرياد اعتراض به هدر رفتن سرمايه‌مان در يازده سال به بهانه ساخت فيلم بود. آقاي افخمي لطفا لحظه‌اي به اين فكر كنيد كه مخاطب هوشمندانه فيلم مي‌بيند. لحظه‌اي به اين بينديشيد كه آيا واقعا اين اثر شما نبود و آيا تدوين شما داستان را دگرگون مي‌كرد؟ آقاي كارگردان لطفا كمي منصفانه نگاه كنيد. و اما يك سوال بزرگ مطرح است و آن اينكه در طول اين يازده سال ناظر پروژه در حال خوش‌گذراني در كدام منطقه به سر مي‌برده است؟ ------------------------------ نويسنده: محسن دريالعل ------------------------------ انتهاي پيام/




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن