تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 31 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807429117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/صادرات محور توسعه/ محمدي در ايسنا از برنامه‌هاي گمرك براي صادرات خبر داد: پياده‌سازي طرح انتخاب مسيرهاي سبز، زرد و قرمز براي صادرات كالا


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /صادرات محور توسعه/ محمدي در ايسنا از برنامه‌هاي گمرك براي صادرات خبر داد: پياده‌سازي طرح انتخاب مسيرهاي سبز، زرد و قرمز براي صادرات كالا


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

بزودي اعلام وصول كالاي صادراتي به شكل مكانيزه ثبت مي‌شود تا صادركننده بتواند سريع‌تر از مزاياي پروانه‌اي صادراتي خود براي جايزه صادراتي و يا استفاده از تسهيلات بانكي بهره‌مند شود.

اردشير محمدي ـ‌ رييس‌كل گمرك ايران ـ‌ در آستانه روز ملي صادرات با حضور در خبرگزاري دانشجويان ايران در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني ايسنا اظهار كرد: علاوه بر مكانيزه كردن اعلام وصول كالاهاي صادراتي؛ مكانيزه شدن صدور پروانه ورود موقت و نيز استرداد حقوق ورودي در دست انجام است.

او گفت: با توجه به اينكه استرداد حقوق ورود موقت در زماني تسويه مي‌شود كه اعلام وصول آن انجام شود لذا مكانيزه شدن آن كمك بزرگي به صادر كنندگان خواهد بود.

محمدي با تشريح عملكرد اقدامات گمرك در راستاي تسهيل امور صادراتي بيان كرد: گمرك به عنوان سازمان تسهيل كننده يكي از وظايف اصلي خود را تسهيل در امر تجارت مي‌داند و قطعا نقش انكارناپذيري در توسعه صادرات غيرنفتي ايفا مي‌كند و با ارائه خدمات سعي دارد در كوتاه‌ترين زمان و كمترين حضور فيزيكي خدمات گيرندگان خدمات بيشتري را به صادركنندگان ارائه دهد.

وي گفت: چنانچه صاحبان كالا خواستار صادرات مستقيم كالا از انبارها به كشورهاي هدف صادراتي باشند گمرك طبق آيين‌نامه 214 نسبت به ارائه خدمات در انبارهاي اختصاصي اقدام مي‌كند و هيچ ضرورتي براي بارگيري و تخليه‌ي مجدد و ساير تشريفات نخواهد بود. از سوي ديگر آسيب‌پذيري كالاها هم كاهش پيدا خواهد كرد.

محمدي با بيان اينكه در دور جديد فعاليت گمرك، خدمات جديدي براي صادرات در دستور كار قرار گرفته است از اجراي طرح انتخاب مسير براي صادرات خبر داد.

وي گفت: با پياده سازي طرح انتخاب مسير كه اجراي آن در 15 گمرك شده شروع است صادرات كالا از طريق سيستم مكانيزه‌اي كه تعريف شده است انتخاب مسير شده و در مسيرهاي سبز، زرد و قرمز قرار مي‌گيرد.

محمدي توضيح داد: اين طرح براي نخستين بار در صادرات اجرا مي‌شود و انتخاب مسيرهاي سه گانه امكان كاهش تشريفات و انجام امور اداري در كوتاه‌ترين زمان ممكن را براي صادركنندگان فراهم مي‌آورد.

رييس كل گمرگ ايران همچنين درباره شاخص‌هاي در نظر گرفته شده براي تعيين مسيرهاي سه گانه اعمال نظارت در صادرات كالاها نيز گفت: مجموعه‌اي از شاخص‌ها براي اين مسيرها پيش بيني شده كه از سوي سيستم مكانيزه انتخاب مي‌شود و البته محرمانه است به طوري كه حتي كاربر يا مراجعه كننده هم اين كه سيستم چه مسيري را براي وي انتخاب مي‌كند مطلع نيست. البته برخي شاخص‌هاي هستند كه از نظر گمرك داراي ريسك بالايي هستند.

وي تاكيد كرد: اجراي مسيرهاي سه گانه در صادرات در بسياري از گمركات توسعه مي‌يابد البته قطعا هر طرحي در زمان تولد ضعف‌هايي دارد اما قطعا گمرك با هدف روان سازي و تسهيل صادرات اين روش را انتخاب كرده است و پيش از اين اين روش درباره واردات انجام مي‌شده است.

به گفته او صادر كنندگاني كه عملكرد مناسبي نداشته باشند قطعا در مسيريابي آن‌ها تاثيرگذار خواهد بود.

محمدي در ادامه با تاكيد بر لزوم برقراري اعتماد متقابل بين گمرك و خدمت گيرنده تصريح كرد: رويكرد گمرك در خدمات رساني بر پايه اصل اعتماد دوسويه، احترام، سرعت، دقت و صحت و سلامت است و هدف اصلي اين است كه اين اصول در گمرك نهادينه شده و تمام خدمت گيرندگان اين پنج اصل را به عنوان منشور كاري گمرك دانسته و در تحقق آنها با گمرك همكاري كنند.

وي همچنين اختصاصي كردن گمركات صادراتي، ارائه خدمات در حداقل زمان به صادر كنندگان خوشنام،‌ ارائه خدمات در خارج از ساعات اداري و يا حتي خارج از اماكن گمرك و نيز ورود موقت مواد اوليه، استرداد حقوق ورودي مواد اوليه براي توليد صادراتي، مكانيزه كردن اعلام وصول كالاي صادراتي و مكانيزه كردن پروانه‌هاي ورود موقت و نيز استرداد حقوق ورودي را از مهم‌ترين فعاليت‌هاي گمرك درراستاي تسهيل و روان سازي صادرات برشمرد.

وي توضيح داد: با اختصاصي كردن گمركات صادراتي از جمله پسته، زعفران و فرش كه تحقق يافته است بسياري از تشريفات اداري تسهيل شده و فرآيند آن كاهش مي‌يابد.

وي ادامه داد: در خصوص ارائه خدمات در حداقل زمان به صادركنندگان خوشنام نيز گمرك به كساني كه به دفعات صادرات داشته و عملكرد مطلوبي داشته باشند در كوتاه‌ترين زمان تشريفات كاري آن‌ها را انجام مي‌دهد.

محمدي خاطر نشان كرد: به منظور توسعه صادرات غيرنفتي، گمرك حتي خدمات خود را در خارج از ساعات اداري و يا ايام تعطيل هر زماني از شبانه روز كه صادر كننده بخواهد و حتي خارج از اماكن گمرك خدمات رساني مي‌كند چرا كه صادرات در اولويت فعاليت‌هاي گمركي قرار گرفته است.

وي يكي ديگر از حمايت‌هاي گمركي از صادرات را ايجاد تسهيلات براي ورود موقت مواد اوليه مورد نياز توليد صادراتي بيان كرد و افزود: گمرك از طريق تسهيل در صدور مجوز ورود موقت درباره كالايي كه ارزش افزوده ايجاد كرده و صادر مي‌شود و نيز كاهش هزينه‌هاي صادرات تلاش مي‌كند البته در مورد ورود موقت هم براي افرادي كه طي دفعات متعدد فعاليت كرده و خوشنام محسوب مي‌شوند تضمين بانكي به اخذ سفته تعديل شده است.

رييس‌كل گمرك ايران همچنين درباره نحوه استرداد حقوق ورودي مواد اوليه‌ي صادراتي نيز گفت: زماني كه ماده اوليه وارد شده در توليد كالاي صادراتي به كار رفته و ترخيص آن نهايي مي‌شود ميزان حقوق ورودي پرداخت شده از سوي صادركننده با مراجعه وي به گمرك مسترد مي‌شود.

محمدي خبر داد كه در شش ماه سال 87، بيش از 75 ميليارد ريال حقوق ورودي مواد اوليه به صادركنندگان مسترد شده است كه در مقايسه با شش ماهه سال گذشته 100 درصد رشد نشان مي‌دهد.

رييس كل گمرك در ادامه درباره نحوه حذف ترخيص در محل گمرك و انتقال آن به انبار صاحب كالا نيز توضيح داد: بر اساس قانون وارد كنندگاني كه حجم بالاي وارداتي داشته باشند و به دنبال جلوگيري از هزينه خواب سرمايه و هزينه انبارداري نيز باشند تقاضاي انبار اختصاصي داده و گمرك پس از بازرسي بر اساس استانداردهاي خود و محرز شدن شرايط؛ انتقال مستقيم كالا به انبار اختصاصي تحت كليد گمرك را صادر مي‌كند و در همان انبار كالا اظهار و تشريفات گمركي آن انجام مي‌شود.

وي با بيان اينكه در حال حاضر 99 انبار در كشور فعالند، اعلام كرد: چنانچه صاحبان كالا خواستار ترخيص كالاي خود در انبار محيط كارخانه باشند گمرك به شرط زير كليد بودن آن انبار موافقت مي‌كند.

محمدي يكي از برنامه‌هاي تحول در گمرك را توسعه انبارهاي اختصاصي دانست و خاطر نشان كرد: توسعه انبارهاي اختصاصي با هدف كاهش هزينه‌ها و تسهيل در امور تجاري كشور انجام مي‌گيرد.

وي درباره اهميت اجراي سيستم آسيكوداي جهاني نيز تاكيد كرد: با اتصال و راه‌اندازي اين سيستم در گمرك بسياري از امور گمركي از حالت دستي خارج شده و دقت و سرعت در آن افزايش مي‌يابد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن