تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802794139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد: از اصلاح ساختاري خسته نمي‌شويم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: احمدي‌نژاد: از اصلاح ساختاري خسته نمي‌شويم
اقتصاد‌ملي- همشهري آنلاين:
رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت: ما در اين دو، سه سال پافشاري كرده‌ايم تا ساختار اداري سازمان اصلاح انجام شود

و از تلاش براي اصلاح ساختاري خسته نمي‌شويم و معتقديم دولت بايد به كسي كه مي‌خواهد كار كند به معناي واقعي كمك دهد.

احمدي نژاد پس از افتتاح نخستين واحد توليدكننده نان صنعتي در كشور در جمع كاركنان و مديران اين واحد صنعتي افزود: متأسفانه به رغم تلاش‌هاي دولت هنوز برخي مشكلات در راه دادن تسهيلات به واحدهاي توليدي ادامه دارد و توليدكنندگان را به خاطر يك امضا يا يك برگه دادن، چند بار به اين سو و آن سو مي‌كشانند ولي ما در اين دو، سه سال تلاش كرده و اين مشكلات را به حداقل رسانده‌ايم و باز هم اين كار را ادامه مي‌دهيم تا به نقطه مطلوب برسيم.

به گزارش واحد مركزي خبر رئيس جمهور تأكيد كرد: همه بايد بدانند به كسي كه مي‌خواهد كار كند بايد كمك كرد تا رو به جلو حركت كند و نبايد در جهت توقف آن پيش رفت، ظاهراً برخي مي‌خواهند اين حركات به كندي صورت گيرد يا متوقف شود.

وي با تقدير از فعاليت‌هاي وزارت بازرگاني گفت: وزارت بازرگاني در اين زمينه مسير درستي را پيش گرفته و هماهنگي‌هاي خوبي از پيش توليد، زمان توليد و بعد از آن در نظر گرفته است.

احمدي نژاد با بيان اينكه ساليانه حدود 9 ميليون تن آرد براي توليد نان مصرف مي‌شود، تصريح كرد: آمارهاي مختلفي در خصوص ميزان آردي كه در اين مسير به هدر مي‌رود بيان مي‌شود، برخي مي‌گويند 30 درصد، برخي 20 درصد، حالا ما اين مقدار را 10 درصد فرض مي‌كنيم.

وي افزود: بر اساس اين ده درصد، ساليانه 900 هزار تن از آردمان كه براي توليد نان اختصاص داده‌ايم به هدر مي‌رود، كه بسيار زياد است چرا كه در همين يك ساله كه بحران غذايي به وجود آمد برخي‌ها مي‌خواستند با 20 هزار تن گندم كشورشان را از اين بحران نجات دهند.

احمدي نژاد گفت: برخي كشورهاي بزرگ نيز در همين بحران غذايي سال گذشته از ما تقاضاي 150 هزار تن گندم كه معادل حدود 120 هزار تن آرد است كردند و اين نشان مي‌دهد اين مقدار آردي كه در كشور هدر مي‌رود چه سرمايه عظيمي است.

رييس جمهور يكي از مزاياي توليد نان صنعتي را كاهش ميزان هدر رفت آرد توصيف و تصريح كرد: نمي‌توانيم تابع يك سري تبليغات كاذب باشيم، هنوز نان صنعتي درنيامده، برخي‌ها در مقابل آن موضع مي‌گيرند؛ بايد بر اساس علم روز جلو رفت و نيازها را برطرف كرد.

وي اضافه كرد: برخي‌ها از بعضي نان‌هاي سنتي به گونه‌اي سخن مي‌گويند كه گويا اين نان‌ها از بدو به وجود آمدن انسان بوده‌اند و تا آخر هم بدون هيچ تغييري بايد باشند، در حالي كه اين طور نيست.

احمدي نژاد با تأكيد بر حفظ توليد نان سنتي براي تأمين ذائقه‌هاي خاص خود افزود: مطمئناً نان سنتي بايد همچنان وجود داشته باشد و در كنارش نان صنعتي بايد جاي خود را باز كند.

وي با بيان اينكه بايد براي تأمين نيازها به شيو‌ه‌هاي جديد روي آورد، گفت: مطمئناً اگر به روز نشويم و با علم روز جلو نرويم، كيفيت كارهايمان پايين مي‌رود و نان نيز يكي از زمينه‌هايي است كه اگر در آن به علم روز توجه نكنيم كيفيتش بسيار پايين مي‌آيد.

رييس جمهور حركت به سمت توليد نان صنعتي را يك ضرورت دانست و افزود: برخي‌ها تعبيرشان از نان صنعتي توليد نان با تنورهاي دوار است در صورتي كه چنين چيزي نيست، نان صنعتي ناني است با تركيبات مختلف براي ذائقه‌هاي مختلف و براي افراد گوناگون كه با وضع جسمي متفاوت نان مصرف مي‌كنند.

وي به هزينه هاي سنگيني كه دولت براي تأمين يارانه نان متحمل مي‌شود اشاره كرد و گفت: هزينه‌هاي سنگيني كه بابت كيفيت پايين نان متحمل مي‌شويم با هيچ چيز قابل مقايسه نيست و فقط به ظاهر 4 هزار ميليارد تومان يارانه براي نان مي‌دهيم كه فقط 2 هزار ميليارد تومان آن به جيب مردم مي‌رود و اين هزينة سنگين ظاهري آن است كه نمايان مي‌شود اما خسارت سنگين اصلي بيماري‌هاي گوارشي است كه به دليل كيفيت پايين نان و افزودني‌هاي غيرمجاز به وجود مي‌آيد.

وي به راه اندازي چهارده، پانزده ماهه اين واحد توليدي اشاره و تصريح كرد: اين امر نشان داد كه مي‌توانيم با هزينه‌هاي متناسب و با حمايت‌هايي كه انجام مي‌شود در اين مسير حركت پرشتابي داشته باشيم.

وي در پايان، مساعدت بيشتر وزارت صنايع و معادن و بانك‌ها را با واحدهاي توليدي خواستار شد.

رئيس جمهور همچنين با اشاره به قرار گرفتن اين واحد توليدي در شهرك صنعتي بهارستان كرج، گفت: اين خبر خوش را به مردم كرج بدهم كه ما لايحه ارتقاي شهرستان كرج را تهيه كرده‌ايم و به زودي آن را تقديم مجلس خواهيم كرد كه اميدواريم قبل از سفر دوم به اين شهرستان، آن را تقديم كنيم تا كرج در جايگاه بهتري قرار گيرد.
 دوشنبه 22 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن