تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805893497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني: مجلس در كنار دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: لاريجاني: مجلس در كنار دولت است
شيراز- رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مجلس هشتم از لوايح توسعه ساز حمايت مي كند گفت: همه ما براي هدف مهمتر كه اعتلاي ايران اسلامي است در كنار هم هستيم و دولت و مجلس نيز در اين راستا تعامل سازنده و تاثير گذار دارند.


دكتر علي لاريجاني روز شنبه در پايان سفر خود به استان فارس درگفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سووال خبرنگار ايرنا افزود: ما در جهت سند توسعه و چشم انداز توسعه كشوربا دولت تعامل داريم دولت در اين زمينه اگر بخواهد گامي بردارد كه به نفع مردم باشد قطعا مورد حمايت مجلس هشتم است.
وي افزود: اما در صورتي كه دولت بخواهد اقدامي كند كه منافع مردم در آن لحاظ نشده باشد و در راهي باشد كه به نفع مردم نباشد ما از وظيفه نظارتي آن را نقد مي كنيم و توضيح مي خواهيم.
رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: بنا بر اين اختلافي بين دولت و مجلس نيست و اگر هم باشد اختلاف تخصصي و محتوايي است و اختلاف فردي و سليقه اي نيست.
لاريجاني بيان كرد:فرصت نمايندگان مردم وفرصت امور ديواني كشور بايد صرف حل مشكلات مردم باشدكه دراين صورت همه نمايندگان مجلس از دولت حمايت مي كنند و همراه دولت خواهند بود.
وي با بيان اينكه استراتژي مجلس هشتم پرهيز از ورود به اختلافات و توجه به چشم انداز توسعه است گفت: رهبر معظم انقلاب چشم انداز را ترسيم نمودند و در اين راه ما نيز گام بر مي داريم.
وي اضافه كرد: اما اگر امري جزء مسايل توسعه كشور نيست، نبايد انتظار داشت كه مجلس آن را همراهي كند.
رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: ما اختلاف مبنايي با دولت نداريم اما در برخي از پيشنهادها، با دولت نظر متفاوت داريم.
وي افزود: از جمله مواردي كه ما با دولت در آن نظر متفاوت داريم اين بود كه دولت براي بانك ها لايحه اي ارائه داد كه 15 هزار ميليارد تومان از صندوق برداشت كند، اين باعث رشد نقدينگي مي شود وتورم زا است اين اختلاف نظر كارشناسي مجلس و دولت است كه ما از آن استقبال مي كنيم.
لاريجاني افزود: در صحن مجلس و در كميسيون ها مسايلي است كه تخصصي است و جنبه كارشناسي دارد ، جنس نظرات جنس كارشناسي است چه اصولگرا چه اصلاح طلب به نظر كارشناسي فكر مي كنيم.
اجراي اصل 44 قانون اساسي :
رييس مجلس شوراي اسلامي درباره اجراي اصل 44 قانون اساسي هم گفت: ما اجراي اصل 44 را پيگيري مي كنيم.
وي افزود: برخي از مديران تمايل دارند اموال دولت را نگه دارند و سراغ توزيع ياواگذاي آن نمي روند اين پيگيري مي خواهد كه مديران هم فهم مشترك پيدا كنند و اجراي اصل را شتاب بدهند.
وي گفت: توسعه خصوصي سازي و كم شدن بار دولت با اجراي اين اصل راه جديد است،نه اينكه اموال دولتي از دست عده اي ازمديران به دست عده اي ديگر برود، اجراي اصل 44 راه جديد در اقتصاد و خصوصي سازي است.
افزايش سفرهاي استاني رييس مجلس :
رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه هر گاه مجالي باشد سفرهاي استاني خواهد داشت گفت: تعداد زيادي از نمايندگان خواستار اين سفرها هستند كه ما مسايل راببينيم واين سفرهابراي كمك به مديران اجرايي كشور انجام مي شود و سياسي نيست.
لاريجاني ادامه داد : البته كار مجلس هم زياد و گسترده است اما هر وقت مجالي شود به استان ها سفر مي كنيم و سفر بيشتر جنبه آشنايي با مناطق و حل مشكلات دارد.
ماليات بر ارزش افزوده :
لاريجاني درباره ماليات بر ارزش افزوده گفت : ماليات بر ارزش افزوده از قوانين خوب است اما نگراني هايي بوجود آورده،اين ماليات جديدي نيست كه بخواهد موجب نگراني شود.
با اين قانون برخي از مالياتها حتي كاسته مي شود اما تبيين آن احتياج به زمان داشت، بخش هاي صنعتي و بازار اضطراب پيدا كردند، تصور نادرست داشتند، اين ماليات جديدي نيست و بايد نظامند شود، رييس جمهوري هم موافقت كرد كه در اين زمينه تمهيدات انديشيده شود تا نگراني نباشد و فعلا اجراي آن متوقف است.
مدرك تحصيلي كردان و عملكرد مجلس:
لاريجاني در پاسخ به سووال يكي از خبرنگاران درباره مدرك تحصيلي وزير كشور گفت: درباره مدرك تحصيلي آقاي كردان اينطور نيست كه ايشان مدركش را جعل كرده باشد، ايشان مدركي جعل نكرده، در اين ميان واسطه اي وجود داشته است كه او اين كار را انجام داده است.
اين موارد نبايد خلط شود و حق آقاي كردان هم نبايد ضايع شود، مجلس در اين رابطه وظيفه خود را انجام داده نظر خود را هم اعلام كرده است ، ادامه كار با ديگران است آنها بايد كار خود را
انجام دهند.
رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: براي وزارت اصلا بحث داشتن يا نداشتن دكترا مطرح نيست، الان هم كسي نمي گويد آقاي كردان چرادكترا نداري، اشكالي كه وارد شده اين است كه ايشان از اول چرا اين حرف را زده است ، ممكن است كسي دكترا داشته باشد وزير هم نشود ممكن است كسي هم دكترا نداشته باشد و وزير هم بشود.
توسعه استان فارس و لزوم پيگيري نمايندگان:
رييس مجلس شوراي اسلامي سفر خود به استان فارس را هم در راستاي حل مسايل و مشكلات اين استان توصيف كرد و گفت : توسعه استان فارس در بخش هاي مختلف مطرح است در اين سفربازديدهاي خوب داشتيم با صنعتگران و كارآفرينان و دانشجويان ،هر كدام از اين بخش ها مسايل و مشكلاتي دارند كه اميد است با پيگيري نمايندگان فارس در مجلس بتوانيم توسعه قابل توجه و چشمگير براي استان فارس فراهم كنيم.
بافت فرسوده شهري در شيراز به ويژه بافت اطراف حرم حضرت شاهچراغ (ع) از جمله مناطقي است كه نيار به ساماندهي دارد و در اين زمينه نمايندگان مجلس بايد پيگيري نمايند.
گسترش فضاي اطراف حافظيه شيراز هم از جمله موارد ضروري است كه نياز به پيگيري دارد تا محيط اطراف آرامگاه حافظ شيراز را متحول كند.
استان فارس از خشكسالي شديد اثرات سوء گرفته است امسال چهار هزار و 500 ميليارد تومان براي جبران زيانهاي خشكسالي اختصاص يافته كه اميد ست با اختصاص بخشي از اين به استان فارس قسمتي از مشكلات اين استان حل شود.
رييس مجلس شوراي اسلامي روز شنبه در پايان سفر سه روزه به استان فارس شيراز را به مقصد تهران ترك كرد.
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن