تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803089520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اگر مي خواهي به آرزوهايت برسي خودت را دوست بدار


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: اگر مي خواهي به آرزوهايت برسي خودت را دوست بدار
طنين - مهتا حياتي - راههاي بيشماري به ويزه اين روزها براي زسيدن به ارامش موفقيت ودر يك كلام زندگي بهتر و خوشبختي به چشم مي خورد. اگهي هاي زيادي كه مدعي هستند به ما نكاتي را تعليم مي دهند كه زندگي مارا از اين رو به ان رو ميكنند و خوشبختي و ثروت را برايمان به ارمغان مي اورند. برخي جنبه حركتي و ورزشي دارند با "ريكي"به شادي با مدي تيشن به شكيبايي و با يوگا به ارامش از اين قبيل اما مكاتب ونظرگاههايي هم هستند كه مي خواهند با تغيير الگوي ذهني وفكري مارا به هدفهاي زندگي مان برسانند .پيش از اين از تكنولوژي فكر كه باني ان دكتر عليرضا ازمنديان بوده است نوشتيم و اين بار با استفاده از منابع اينترنتي درباره كسي كه خود را باني مكتبي جهاني به نام "مكتب كمال" است مي نويسيم . كسي كه كه به نظر مي رسدسخنانش و مخاطبان مختلفي از هر طيف جامعه را در بر مي گيرد اماقيمت 350 هزار توماني تورهاي اموزشي وسمينارها و سي دي هاي اموزشي 15-10 هزار توماني اش چيز ديگري مي گويد. وهرچند حاضر نمي شود با هيچ روزنامه و مجله وروزنامه نگار داخلي مصاحبه اي داشته باشد اما يك ربع براي قشر ماهواره دار ! (ديش ماهواره دار) جامعه در يكي از شبكه ها سخن مي گويد واز بيان خاطرات وتجربيات پيش پا افتادهاي كه براي هر كسي روي مي دهدنتايج بزرگي براي تغيير نگرش در مخاطب استفاده مي كندو اميدوار است همه مردم به اين شعار او قلبا دل ببندد كه " خودت را دوست بدار وكمك كن تا ديگران هم خود را بيشتردوست بدارند .
دكتر محمود معظمي ميگويد شما مي خواهيد ثروتمند شويد ودر كار و حرفه خود بدرخشيد ويا تندرست وسلامت تر شويد... ودر يك كلام شما مي خواهيد خوشبخت تر شويد... اگر از صميم قلب بخواهيد اين مساله براي شما امكان پذير است.
او بزرگترين عامل وعلت نا خوشبختي انسانها را نداشتن تعريف مشخص و روشن از انچه كه در جست وجويش هستند مي داند .
به عبارت ديگر اكثر انسانها در جستجوي چيزي هستند كه خود نيز به روشني نمي دانند آن چيز چيست؟
ما همه مي خواهيم خوشبخت باشيم.
اما اگر از ما بپرسند، اين خوشبختي كه در طلبش هستيد چيست؟ چه مشخصاتي دارد؟ و..... پاسخ درست و مشخصي نداريم.
در مكتب كمال:"خوشبختي يعني احساس خوشبختي" و قابليت دوست داشتن و احترام به خود."
- دروني است و به هيچ چيز مادي وابسته نيست. پايدار نيست و براي حفظ ان مي بايست كارهايي انجام داد اموختني است واگر بدانيم چهگونه احساسات خود را مديريت كنيم خواهيم توانست ميزان خوشبختي خود را افزايش دهيم .مغز شما بايد بداند دنبال چه باشد "قابليت دوست داشتن و احترام به خود"
ممكن است بگوييد، من هر گاه كه دوست مورد علاقه، ماشين، خانه، در آمد كافي، فرزند يا همسرم را مي بيينم احساس خوشبختي مي نمايم. يا هنگامي حالم خوب مي شود كه به خواسته هايم برسم. مانند مواردي گفته شد. يا هيكل ام متناسب باشد، تندرست باشم و غيره....
پاسخ در خود پرسش شما نهفته است. به عبارت ديگر، "شما هنگامي از خودتان رضايت پيدا مي كنيد و خود را دوست مي داريد و احترام مي گذاريد كه به يك يا چند خواسته يا هدفي كه معيين كرده ايد برسيد." مانند دانش آموز و يا دانشجويي كه تنها با آوردن نمرات خوب و درخشان مي تواند رضايت اطرافيان و بزرگترهايش را كسب كند.
در مكتب كمال اعتقادبر اين است كه رضايت از خويشتن و احترام به خود را مشروط به عوامل بيرون از خود نكن. وگرنه مانند زورقي در امواج متلاطم درياي زندگي اسير استرس، دلشوره و بي اطميناني از خود وتوانايي هايت مي گردي. سكان كشتي زندگي ات را بدست خود بگير و با تعيين هدف و روشن نمودن موتور موفقيت سعادت و خوشبختي را از همان لحظه تجربه كن. ديگر منتظر و نگران رسيدن به هدف واينكه موفق مي شوي يا خير نباش. از اينكه هستي و از اينكه انجام مي دهي لذت ببر. آن وقت است كه درك خواهي نمود چرا ارزش يك انسان خوشيخت صدها برابر يك انسان مردد و نگران است. اين چنين انساني مي تواند براي خود و جامعه فردي موثر و ارزشمند باشد.
نكته مهم ديگري كه در مكتب كمال به ان توجه مي شود اين است كه
انسانها غالبا مي دانند چه چيزي خوب است و چه چيزي بد. آنها مي دانند و اگر هم ندانند به هزاران وسيله مي توانند دريابند چه كار بهتر است انجام دهند و از چه كارهايي مي بايست احتراز نمايند.
همچنين به روشني مي دانند:
پس چرا انجام نمي دهند؟ چرا پرهيز نمي كنند؟
ما معتقديم به دلايل مختلف اين واكنش مخرب صورت مي پذيرد كه مهمترين آن متاسفانه اين است:
"انسانها بر خلاف آنچه كه ادعا مي كنند، خودشان را بقدر كافي دوست نمي دارند و پيوسته در كار خود و در نتيجه ديگران تخريب و دشمني مي كنند."
شايد تعجب آور و يا باور نكردني به نظر برسد، وليكن كاملا حقيقت و واقعيت دارد. اين ميل به تخريب و انهدام خود را در حد اعلاي خود بصورت خودكشي مي بينيم. در حاليكه به صور خفيف و تدريجي آن كم توجه يا بي اعتنا هستيم.
در مكتب كمال
ثروت و فراواني، شاد و خوشي، عشق و اميد، رفاه و خوشبختي از طبيعي ترين و فراوان ترين عناصر زندگي هستند. دليل اينكه ما احساس ناخوشبختي مي كنيم و در فقر و استيصال به سر مي بريم و يا دوست و رفيق شايسته نمي يابيم، به جهت كمبود آنان نيست. بلكه دليل اصلي اين است كه:
"ما خود را بقدر كافي دوست نمي داريم و خود را شايسته آنها نمي بينيم." چنانچه به مجرد اينكه با خودمان آشتي مي كنيم و با خود مهربان مي شويم تمام خواسته ها يمان از گوشه كنار پديدار مي گردند.
اين گونه رفتار عجيب و غير قابل باور در نظر اول بقدري در مراجعين " فرويد" مشاهد مي شد كه به اشتباه وي را به خلق تئوري "غريزه مرگ" در انسانها هدايت نمود. وي بر اثر مشاهدات باليني خود به اين نتيجه رسيده بود كه شايد همانطور كه "غريزه حيات" وجود دارد غريزه اي هم به نام "غريزه مرگ" مي بايست وجود داشته باشد كه مراجعين وي اينچنين در راه از بين بردن خويش اقدام مي كنند. درست همان رفتاري با خود مي كند كه با يك دشمن خود انجام ميدهد.
خوشبختانه روانشناسان پس از وي توانستند توضيح بهتري براي اين رفتار بشري نشان دهند.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن