تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819431821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آشنايي با نحوه عملكرد هاب


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: آشنايي با نحوه عملكرد هاب
رضا جوالچي : هاب يكي از تجهيزات متداول در شبكه هاي كامپيوتري و ارزان ترين روش اتصال دو يا چندين كامپيوتر به يكديگر است. هاب در اولين لايه مدل مرجع OSI فعاليت مي كند. هاب فريم هاي داده را نمي خواند (كاري كه سوئيچ يا روتر انجام مي دهد) و صرفاً اين اطمينان را ايجاد مي كند كه فريم هاي داده روي هر يك از پورت ها، تكرار خواهد شد. گره هايي كه يك اترنت ياFast Ethernet را با استفاده از قوانين CSMA/CD به اشتراك مي گذارند، عضو يك Collision Domain مشابه هستند.

اين به آن معني است كه تمامي گره هاي متصل شده به هاب بخشي از Collision domain مشابه بوده و زماني كه يك collision اتفاق مي افتد ساير گره هاي موجود در domain نيز آن را شنيده و از آن متاثر خواهند شد. كامپيوترها يا گره هاي متصل شده به هاب از كابل هاي UTP Unshielded Twisted Pair استفاده مي كنند. صرفاً يك گره مي تواند به هر پورت هاب متصل شود.
مثلاً با استفاده از يك هاب هشت پورت، امكان اتصال هشت كامپيوتر وجود خواهد داشت. زماني كه هاب ها به متداولي امروز نبودند و قيمت آنان نيز گران بود در اكثر شبكه هاي نصب شده در ادارات يا منازل از كابل هاي كواكسيال، استفاده مي شد.
نحوه كار هاب بسيار ساده است. زماني كه يكي از كامپيوترهاي متصل شده به هاب اقدام به ارسال داده اي مي كند، ساير پورت هاي هاب نيز آن را دريافت خواهند كرد (داده ارسالي تكرار و براي ساير پورت هاي هاب نيز فرستاده مي شود.)
گره يك داده اي را براي گره شش ارسال مي كند ولي تمامي گره هاي ديگر نيز داده را دريافت خواهند كرد. در ادامه، بررسي لازم در خصوص داده ارسالي توسط هر يك از گره ها انجام و در صورتي كه تشخيص داده شود كه داده ارسالي متعلق به آنان نيست آن را ناديده خواهند گرفت.
عمليات فوق از طريق كارت شبكه موجود روي كامپيوتر كه آدرس MAC مقصد فريم ارسالي را بررسي مي كند، انجام مي شود.
كارت شبكه بررسي لازم را انجام و در صورت عدم مطابقت آدرس MAC موجود در فريم با آدرس MAC كارت شبكه، فريم ارسالي دور انداخته مي شود.
اكثر هاب ها داراي يك پورت خاص هستند كه مي تواند به صورت يك پورت معمولي يا يك پورت uplink رفتار كنند با استفاده از
يك پورت uplink مي توان يك هاب ديگر را به هاب موجود، متصل كرد. به اين ترتيب تعداد پورت ها افزايش يافته و امكان اتصال تعداد بيشتري كامپيوتر به شبكه فراهم مي شود.
روش فوق گزينه اي ارزان قيمت به منظور افزايش تعداد گره ها در يك شبكه است ولي با انجام اين كار شبكه شلوغ تر شده و همواره روي آن حجم بالايي داده غيرضروري در حال جابه جايي است. تمامي گره ها، عضو يك Broadcast domain و collision domain يكسان هستند بنابراين تمامي آنان هر نوع collision يا Broadcast را كه اتفاق خواهد افتاد، مي شنوند.
 پنجشنبه 18 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن