تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819308285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مدرس دانشگاه: *وبلاگ ابتدا بايد «خود» را راضي كند تا ديگران را *قاعده‌گذاري براي وبلاگ، يعني كور كردن انديشه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: يك مدرس دانشگاه: *وبلاگ ابتدا بايد «خود» را راضي كند تا ديگران را *قاعده‌گذاري براي وبلاگ، يعني كور كردن انديشه‌ها


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

به اعتقاد يك مدرس دانشگاه عمق محتواي يك وبلاگ به اندازه‌ي انديشه و تفكر صاحب وبلاگ است.

دكتر اكبر نعمت‌اللهي، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر شخصي بودن وبلاگ، اظهار كرد: وبلاگ يك وسيله‌ي ارتباطاتي شخصي و دفتر الكترونيكي خاطرات يك شخص است كه ديگران مي‌توانند از طريق اين رسانه شخصي با افكار و انديشه‌ها و نوشته‌هاي نويسنده وبلاگ با خبر شوند.

وي افزود: وبلاگ رسميتي به عنوان يك رسانه جمعي و همگاني ندارد، چراكه از اصول رسانه‌ها پيروي نمي‌كند، تكنيك رسانه‌ها در آن لحاظ نمي‌شود و مانند اصول و فنون ارتباطاتي و رسانه‌اي با آن برخورد نمي‌شود.

اين مدرس دانشگاه با اشاره به اينكه اكنون وبلاگ به يك تابو در جامعه رسانه‌اي كشور تبديل شده است، تصريح كرد: به دليل آنكه ما تا به حال عادت فرهنگي براي مواجهه با وبلاگ‌نويسي نداشتيم، اكنون اين فضا براي ما به يك معضل و مساله در جامعه‌ي رسانه‌اي تبديل شده، در حالي به واقع اصلا مساله‌اي نيست كه احتياج به حل داشته باشد.

نعمت‌اللهي گفت: وبلاگ شخصي نياز به عمق ندارد و ميزان عمق آن به صاحب وبلاگ بستگي دارد و عمق آن نبايد به اندازه تفكر، شعور و دانش جامعه باشد.

وي ادامه داد: ‌وبلاگ به حد و اندازه «من شخصي» راه‌اندازي شده و به‌ اندازه‌ي افكار، انديشه‌ها، عقل، سواد، جهان‌بيني و جامعه‌شناسي نويسنده آن است. بنابراين ابتدا اين فضا بايد « خود» را راضي كند تا ديگران. وبلاگ‌نويسي در اصل ارضاي خويش است تا ديگران.

اين مدرس دانشگاه با بيان اينكه وبلاگ نيازي به عمق پيدا كردن ندارد، يادآور شد: رسانه‌هاي رسمي ما كه با افكار جهاني سر و كار دارند هنوز عمق ندارند و حتي به دنبال عمق بخشيدن به آن‌ها نيز نيستيم.

وي خاطرنشان كرد: سايتي كه به يك جمعيت خاص مربوط است، عمق آن هم بايد به اندازه‌ي تفكر و عقل آن جمعيت باشد و در عين حال بايد يك سري خطوط قرمز، تكنيك‌ها و اصولي را رعايت كند، چراكه با يك جمع وسيعي گفت‌وگو مي‌كند. سايت ممكن است با يك جامعه چند ميليوني ارتباط داشته باشد، اما وبلاگ يك رسانه شخصي است كه عمق آن به اندازه‌ي شخصي است كه دارد مي‌نويسد و تنها ويژه همان يك نفر است. همچنين يك سايت را ممكن است ده‌ها نفر يا بيشتر بنويسند و ديگران هم يك انتظار ويژه‌اي نسبت به آن داشته باشند، اما وبلاگ تنها براي خود فرد ايجاد مي‌شود.

به گفته‌ي وي، اگر فرد در وبلاگ آنچه كه خودش هست را ننويسد و صرفا آن چيزي كه ديگران مي‌خواهند را بيان كند، ديگر وبلاگ نمي‌شود. اين درحالي است كه هرگونه قاعده و چارچوب گذاري براي وبلاگ، يعني محدود و كور كردن انديشه‌ها.

نعمت‌اللهي گفت: فرهنگ وبلاگ نويسي در جامعه به ويژه قشر جوان و تحصيل كرده ما گسترش پيدا كرده و رغبت به سوي ايجاد وبلاگ زياد شده است.

وي همچنين خاطرنشان كرد: با امكاناتي كه سايت‌هاي بزرگ از طريق هاستينگ رايگان يا قيمت‌هاي پايين براي راه‌اندازي يك وبلاگ ايجاد كرده‌اند، باعث بيشتر شدن انگيزه‌هاي وبلاگ‌نويسي نسبت به چند سال قبل شده است.

وي ادامه داد: امروز باتوجه به اينكه همه‌ اخبار و انديشه‌ها در رسانه‌هاي رسمي بيان نمي‌شوند، افراد سراغ رسانه‌هاي غيررسمي و وبلاگ‌ها مي‌روند و همين امر باعث توسعه‌ي انگيزه‌هاي وبلاگ‌نويسي و تشويق ديگران براي ايجاد وبلاگ شده است.

نعمت‌اللهي با بيان اين كه روند وبلاگ نويسي به صورت فزاينده‌اي در حال رشد است، گفت: محدوديتها باعث اين توسعه شده، اما اصل توسعه وبلاگها امري مطلوب است و نبايد كاري كنيم كه اين انگيزه‌ها كور شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن