تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 1 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807509832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوج كمك به نيازمندان جلوه اي زيبا از ماه مبارك رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: اوج كمك به نيازمندان جلوه اي زيبا از ماه مبارك رمضان
ث گزارشي از جشنواره ضيافت رمضان
مجيد زندي
اگرچه براي ماه مبارك رمضان كه ماه خدا هم خوانده مي شود فوايد بي شماري مي شناسيم اما ميل كمك به ايتام فقرا و نيازمندان از جلوه هاي زيباي اين ماه است كه اوج انجام اين سنت هاي حسنه را در جامعه آشكار مي سازد و چه بسا يكي از فوايد روزه داري ايجاد رقت قلب نسبت به فقرا است كه در ماههاي ديگر كمتر مي تواند خود را در وجود آدمي آشكار سازد.
امسال نيز به مناسبت ماه مبارك رمضان برنامه هاي خاصي در بسياري از مناطق كشور تحت عنوان ضيافت رمضان از سوي كميته امداد امام خميني (ره ) و سازمان بهزيستي برگزار و در تهران اين ضيافت براي يازدهمين سال متوالي در طول شب هاي ماه مبارك در تالار بزرگ وزارت كشور برپا شده كه هر شب پس از افطار ميزبان جمع كثيري از مردم نوعدوست تهران است مردمي كه به عشق كمك و دستگيري يتيمان و فقرا آزادي زندانيان كارآفريني براي خانواده هاي نيازمند توانمندسازي خانواده هاي فاقد سرپرست پذيرش سرپرستي دانش آموزان و دانشجويان يتيم تامين جهيزيه و كمك به بيماران صعب العلاج و حتي تامين مسكن براي فقرا و نيازمندان مي آمدند و هر يك به قدر همت و وسع خويش دست نيازمندي را مي گرفتند و آنها را نيز به زندگي اميدوار مي ساختند.
اين ضيافت در كنار بازارچه و نمايشگاه دستاوردهاي اعضا كميته امداد امام خميني كه با شكوفايي استعدادها و توانمنديهاي فردي صنايع دستي توليد شده را عرضه كردند و يا غرفه هاي مستقل ديگري برپا شده بود كه اوج احسان و نيكوكاري مردم را بروز مي دادند غرفه هايي كه خانمي براي آزادي زندانيان 5 ميليون تومان مي پرداخت يا آقايي كه براي سرپرستي 10 كودك يتيم فرم « تعهد » پر مي كرد تا هر ماه به حساب اين كودكان بي سرپرست پولي واريز كند.
اينجا فقط جايي براي معرفي آدمهاي نيازمند نيست ميعادگاه نيكوكاران هم هست اگرچه جايي هم براي هنرمندان خانواده كميته امدادي است كه با خلق آثار منحصر به فرد هنري هنر عالي خود را به بازديدكنندگان نمايشگاه معرفي مي كنند دانشجويي كه سال آخر ليسانس شيمي است اما در حين تحصيل تابلوهاي منبت كاري شده مي سازد كه هر تابلوي آن 300 تا 400 هزار تومان به عنوان پايه از سوي كارشناسان قيمت گذاشته شده است . كسي كه با خلق دوباره تابلوي عصر عاشوراي استاد محمود فرشچيان با استفاده از قطعات رنگارنگ 200 نوع درخت ارزش آثار هنري خود را به اوج رسانده است كه براي آن 5 ميليون و 900 هزار تومان قيمت گذاشتند كسي كه تا ديروز به دليل مشكلات مادي قادر به معرفي جايگاه بسيار رفيع هنري خود نبوده اما اكنون آنچنان قدرتمند شده است كه مي تواند با ايجاد كارگاهي براي برادران و خواهران خود نيز كار آبرومندي ايجاد كند.
يكي از غرفه هاي پرجاذبه غرفه مخصوص آزادي زندانيان آبرومند است كه به علت عدم تمكن مالي و امكانات مادي و محكوميت هاي مالي و جرايم غيرعمدي به ناچار در زندان به سر مي برند. كافي است دقت كنيم كه بسياري از اين افراد به دليل عدم توان مالي قادر به بيمه كردن خودروي خود نبودند و با وقوع حادثه جرح يا قتل غيرعمد و عدم توان پرداخت ديه در زندان به سر مي برند محكوميني كه هيچگاه دچار جرايم عمدي از قبيل سرقت اختلاس ارتشا كلاهبرداري موادمخدر جعل اسناد ايراد ضرب و جرح قتل و غير نبودند اما اكنون در عسر و هرج مجبور به تحمل دوران زندان هستند افرادي كه با زنداني شدن خود خانواده هاي خود را نيز اسير فقر و نداري و نداشتن سرپرست ساخته اند.
در اين غرفه چشمهاي زندانيان نيازمند و خانواده هاي آبرومند آنها منتظر دست هاي پربركت افراد خيري است كه انها را نااميد نمي كنند. مسئول اين غرفه مي گويد : مردم نوعدوست مي توانند هم از اين بازارچه به نفع زندانيان خريد كنند و هم مي توانند مستقيما با حضور در غرفه بابت هر زنداني هر قدر كه خود صلاح مي دانند مساعدت كنند اما برنامه ما آزادي زندانياني است كه تا سقف 6 ميليون تومان بدهي دارند و طي دو دهه اول ماه مبارك رمضان از طريق همين غرفه بالغ بر 20 زنداني بدهكار آزاد شدند .
وي ادامه مي دهد : هر فرد خير كه با مساعدت خود يك فرد را از زندان آزاد كند در كنار آن خانواده اي را نيز از گزند بلاهاي اجتماعي مصون مي دارد چرا كه وجود سايه پدر در هر خانواده اي مي تواند آن خانواده را از آلودگي و ناهنجاريهاي اجتماعي در امان نگه دارد.
او مي گويد : قوانين قضايي در كشور راه ديگري را جز زندان براي افراد بدهكار درنظر ندارد توليدكننده اي كه به دليل ورشكستگي و عدم توان پرداخت طلب طلبكاران مجبور به تحمل حبس مي شود كسي كه عمري آبرومندانه زندگي كرده ولي نابساماني هاي اقتصادي و تجاري او را نابود ساخته است .
از ديگر غرفه هاي معروف غرفه طرح ايتام و اكرام است غرفه هايي مختلفي كه پرونده كودكان يتيم از 8 تا 10 استان كشور در مقابل ديد بازديدكنندگان قرار گرفته است . كودكان يتيمي كه به تعبير امام صادق (ع ) هرگاه به خاطر فقر و مشكلات خود بگريند عرش الهي به لرزه درخواهد آمد و خداوند گويد چه كسي بنده وي را كه در كودكي پدر و مادرش را از دست داده گريانده است . قسم به عزت و جلال خودم هر كه او را آرام كند بهشت را به او واجب نمايم . »
اين طرح از نيمه دوم سال 1378 توسط كميته امداد امام خميني (ره ) اجرا شد كه به موجب آن حمايت ايتام به خيرين و حاميان علاقمند واگذار مي شود بدين صورت كه هر حامي با پذيرش وظيفه حمايت از يك يا چند يتيم ماهيانه مبلغ معيني را به حساب بانكي هر كدام از آنان واريز مي نمايد و در اين ميان ذكر اين نكته لازم است كه كميته امداد در پايان سال 1386 تعداد 439 هزار و 721 نفر از فرزندان يتيم خانواده هاي تحت پوشش را تحت حمايت انواع خدمات لباس طعام اسكان تامين لوازم اساسي زندگي و تامين كالاي اساسي جهيزيه داشته است .
خانم اسماعيلي مسئول طرح اكرام ايتام استان تهران مي گويد : استقبال مردم از اين طرح بسيار بيشتر از طرح هاي ديگر است زيرا سرپرستي نوگلان اين سرزمين كه گل وجود پدر را از دست داده اند برعهده افراد خير قرار مي گيرد اين ايتام به افراد به عنوان حاميان معرفي مي شوند و با انتخاب آنها ماهيانه حداقل 10 هزار تومان به حساب اين فرزندان واريز مي كنند كه پس از آن ما به دنبال ايجاد ارتباط عاطفي و معنوي بين آنها خواهيم رفت كه بارها از زبان خود فرزندان شنيديم كه اين حاميان توانستند جاي خالي پدرشان را پر كنند كه اميدواريم اين ريشه هاي عاطفي و مادي سبب پيشرفت اين عزيزان شود.
وي مي افزايد : ما مي خواهيم آنقدر عزت نفس اين بچه ها را بالا ببريم كه اگر به فضل خدا خودشان در زندگي به جايي رسيدند خودشان هم در آينده حامي فرزندان نيازمند باشند.
خانم اسماعيلي مي گويد : در سال جاري استانهاي محروم كشور براي معرفي ايتام خود در اينجا غرفه زده اند كه شامل استانهاي خراسان جنوبي سيستان وبلوچستان فارس چهارمحال و بختياري كهكيلويه وبويراحمد منطقه بشاگرد كه به دليل فراواني محروميت ها نمي توانند به طور كامل حامي داشته باشند از كمك هاي مردم شريف تهران بهره مند شوند.
آقاي جواد پارسا متصدي غرفه اكرام ايتام استان فارس هم در زمينه فعاليت گروه خود مي گويد : ما از شب هاي قدر تاكنون ميهمان مردم شريف تهران هستيم كه با ارائه شناسنامه و زندگينامه ايتام براي جذب حامي اقدام كرديم كه الحمدلله استقبال خوبي داشتيم و تاكنون بيش از 700 يتيم استان فارس را زير چتر حمايتي حاميان تهراني برديم .
وي ادامه مي دهد : حاميان خاصي در تهران هستند كه با احساس مسئوليت وارد عرصه مي شوند و من اين خيرانديشي را به مردم خوب تهران تبريك مي گويم كه همه فرزندان اين سرزمين را فرزندان خود مي دانند و ما هم اميدواريم قدردان اين محبت ها باشيم .
آقاي حسن نظري جعفري از كميته امداد بخش بشاگرد استان هرمزگان هم مي گويد : همه مردم از محروميت منطقه بشاگرد با اطلاع هستند و يقينا ايتام اين منطقه هم زندگي سخت تري نسبت به بقيه دارند منطقه اي كه پس از انقلاب مردم ايران با اين منطقه آشنا شدند كه كميته امداد پيشتاز حمايت از مردم محروم منطقه شد كه در روزهاي برپايي جشن رمضان توانستيم همه 500 يتيمي كه معرفي كرديم تحت پوشش قرار دهيم كه قرار است به هر يتيمي ماهيانه 10 هزار تومان پرداخت شود كه البته عده اي از حاميان هم ارقام بيشتري پرداخت كردند.
طرح محسنين از ديگر غرفه هاي موجود در نمايشگاه ضيافت است اين غرفه مربوط به خانواده هايي است كه پدر دارند و نمي توان فرزندان آنها را در قالب طرح ايتام مورد حمايت قرار داد اما به دليل بيماري و گوشه نشيني پدر يا طلاق مادر و يا حتي خانواده هايي كه سرپرست پدر آنها به دلايل مشكلات روحي و رواني يا خانوادگي از كانون خانواده فرار كرده اند و فرزندان خود را رها ساخته اند اين كودكان و نوجوانان در قالب طرح محسنين مورد حمايت قرار مي گيرند.
بخشي ديگر از افراد تحت پوشش طرح محسنين خانواده بيماران لاعلاج و بدعلاج هستند كه از تامين هزينه هاي دارو و درمان و حتي با حمايت سازمانهاي بيمه گر درمانده اند اين طرح در كنار طرح شفا به كمك بيماران نيازمند مي رود. بيماران خاص بيماران بيماران پيوندي قلب كبد و كليه كه براي ادامه حيات خود نيازمند صرف هزينه هاي گزاف مي باشند . MS سرطاني بيماران

در قالب اين طرح ها ضمن شناسايي بيماران نيازمند و بررسي نوع درمان و مقدار هزينه هاي آنها افراد نيكوكار راهنمايي و هدايت مي شوند و با تكميل فرم مخصوص و يا تماس با شماره تلفن با مراكز درماني اعم از بيمارستانهاي محل بستري اين دسته از بيماران بخشي از هزينه هاي درماني و يا حتي تمام آن را تقبل مي كنند. افرادي كه هم بايد درد بيماري را تحمل كنند و هم درد نداري تامين هزينه هاي درماني و تامين نيازهاي زندگي همسر و فرزندان خود را به جان بخرند و دست نياز به سوي افراد خير دراز كنند.
آقاي محمد فاضلي رئيس كميته امداد امام خميني (ره ) استان تهران درباره فعاليت هاي سال جاري اين نهاد براي افزايش جذب كمك هاي مردمي و فرهنگ سازي در ماه مبارك رمضان مي گويد : امسال ما يازدهمين جشن و ضيافت رمضان را برگزار كرديم چون هر تلاش ما اين است كه بخش بسيار محدودي ازفرهنگ اسلامي را براي كمك به نيازمندان معرفي كنيم زيرا اگر در تاريخ اسلام دقت كنيم كمك به محرومان از آنچنان اهميتي برخوردار بود كه فقط در حد و شان خود ائمه بوده و آن بزرگواران قبول نمي كردند كه ديگران در اين راه پيشگام باشند و امام علي (ع ) خودشان ارزاق را به دوش مي گرفته و به خانه يتيمان مي بردند اين كار را خودشان مخفيانه انجام مي دادند در حاليكه مي توانستند به افراد ديگري بدهند. درباره ائمه ديگر نيز چنين تاريخي داريم .
وي مي گويد : ما در سال جاري موارد مختلف حمايتي را در جشن رمضان پيگيري كرديم كه يكي از اين سنت ها طرح اكرام ايتام است و در سال جاري در ضيافت رمضان شرايط مشاركت حداقل هاي حمايتي و دستگيري براي فقرا يعني پرداخت هزينه يك وعده غذا گرفته تا تامين هزينه ساخت مسكن فراهم شده و افراد مي توانند با حضور در غرفه هاي مختلف آمادگي خود را براي نوع كمكي كه مي توانند انجام دهند اعلام كنند.
آقاي فاضلي مي افزايد : يكي ديگر از اهداف ما براي برگزاري اين نمايشگاه معرفي عملكردها و نوع مصرف حمايت هاي مردمي است به عنوان نمونه ما در 30 سال اخير هميشه به مردم مي گفتيم براي حمايت از محرومان كمك كنند اكنون هم اين موارد كمك شده را معرفي مي كنيم و هم از خود آنها مي خواهيم به صورت مستقل از كميته امداد سرپرستي تعدادي از ايتام را قبول كنند.
وي مي گويد : يكي ديگر از كارهاي ما برگزاري جشنواره كارآفريني و اشتغال بودن كه كارآفرينان برتر در همين تالار معرفي شدند زيرا 6 هزار مورد اشتغال استان تهران در سال گذشته براي خانواده كميته امداد ايجاد شد كه از ميان 400 تا 500 طرح برتر به 30 كارآفرين موفق لوح تقدير داديم زيرا آنها كساني بودند كه هم براي خودشان كار ايجاد كردند و هم براي ديگران به گونه اي كه در يكي از اين موارد فردي با حمايت كميته امداد كارگاهي ايجاد كرد كه اكنون به كارخانه اي تبديل شده كه 40 نفر را به كار گرفته است .
وي توانمندسازي خانواده ها را يكي ديگر از حوزه هاي فعاليت كميته امداد معرفي مي كند و مي افزايد : ما توانمندسازي را فقط در ايجاد اشتغال نمي دانيم زيرا توانمندي فرهنگي و اجتماعي همه اعضا خانواده تحت پوشش هدف ما را تشكيل مي دهد به همين دليل ما دانشجوياني داريم كه تاليفات آنها هم در سطح دانشگاههاي كشور و حتي در خارج از كشور به عنوان يك كتاب دانشگاهي تدريس مي شود كه امتياز چاپ آن در خارج به قيمت 30 هزار دلار فروخته شده است .
وي مي گويد : هدف از توانمندسازي دور كردن خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد از ارتزاق ساده و دريافت مقرري محدود به افراد كارآمد در جامعه است افرادي كه با گذراندن آموزش هاي مختلف نه تنها خود داراي شغلي مناسب مي شوند كه چه بسا افراد ديگري را به كار مشغول مي كنند.
فاضلي ادامه مي دهد : ما هفته آخر ماه مبارك رمضان و خصوصا عيد سعيد فطر را در نمايشگاه به موضوع آزادسازي زندانيان اختصاص داده ايم كه در دو دهه اول ماه مبارك رمضان بيش از20 نفر از زندانيان بدهكار از طريق حمايت هاي مردمي آزاد شدند و اميدواريم همانند سال قبل در هفته آخر ماه مبارك رمضان استقبال گسترده مردم سبب آزادي شمار بيشتري از زندانيان بدهكار شود كه اوج آن هم جشن گلريزان است كه در روز عيد سعيد فطر برگزار مي شود.
رئيس كميته امداد امام خميني استان تهران ادامه مي دهد : مردي كه بابت مشكلات مالي و فقر زنداني شده است علاوه بر اينكه تامين هزينه هاي او در زندان كه به عهده دولت مي افتد تامين هزينه هاي خانواده اش نيز بر كميته امداد سنگيني مي كند درحاليكه اگر او آزاد شود مي تواند ضمن سرپرستي خانواده خود هزينه هاي زندگي آنها را نيز تامين كند.
وي طرح امداد محله را طرحي جديد معرفي مي كند و مي افزايد : در اين طرح قصد داريم باكمك معتمدين محله ها ائمه جماعت هيات امنا مساجد فرماندهان و نيروهاي بسيج خانواده هاي محروم و داراي زنداني را شناسايي و به صورت محلي مشكل آنها را حل كنيم زيرا در قالب اين طرح مشكلات اداري و نامه نگاري و طولاني شدن مدت حمايت حذف خواهد شد.
سردار آقامير يكي از فرماندهان نيروي مقاومت بسيج استان تهران هم در حاشيه اين ضيافت مي گويد : نيروي مقاومت بسيج در امور اجرايي بازوي حمايتي كميته امداد امام خميني (ره ) است ضمن آنكه ما خود نيز چنين كاري را با همكاري كميته امداد در سپاه و بسيج انجام مي دهيم زيرا همه ساله حوادث و اتفاقات فراواني رخ مي دهد كه به دنبال حادثه اي ناخواسته فردي از نيروهاي سپاه بسيج و سربازي به زندان مي افتند و نيازمند پرداخت ديه مي شوند كه ما به كمك آنها مي رويم زيرا در مواقعي اين حوادث درحال ماموريت رخ مي دهد و فرد مامور موظف به پرداخت ديه مي شود اما براي پرداخت ديه جز يا كامل قدرت مالي ندارد تا حدي كه در سال جاري براي حدود 40 تن از سربازان و نيروهاي بسيج و رسمي چنين حوادثي پديد آمد .
وي ادامه مي دهد : كار خوب ديگري كه ما انجام مي دهيم حمايت از خانواده سربازان متاهل يا نيازمند است زيرا به دليل حضور آنها در خدمت سربازي و داشتن مشكلات مالي فرد سرباز نمي تواند هزينه هاي جاري زندگي خانواده خود را تامين كند با انجام تحقيقات و كارشناسي و با هماهنگي كميته امداد همه ساله تعدادي از سربازان متاهل و سرپرست خانوار مورد حمايت قرار مي گيرند.
سردار آقا مير مي گويد : نيروي مقاومت بسيج از آن جهت كه در بدنه اجتماعي مردم حاضر است اين نيازها را شناسايي مي كند و در اختيار كميته امداد حضرت امام قرار مي دهند و يا حتي بعضا مستقل از كميته امداد فعاليت امدادرساني انجام مي دهد تاحدي كه ما پايگاه بسيجي داشتيم كه اعضا آن روزه استيجاري گرفتند و پول آنرا به خانواده هاي محروم محله خود اختصاص دادند يا بسيج خواهران با شناسايي زنان سرپرست خانوار چه مستقل و چه با همكاري كميته امداد آنها را هم تحت پوشش قرار مي دهند.
وي مي گويد : توجه به اينكه كشور ما كشور حادثه خيز هست هرگاه حادثه اي اتفاق مي افتد پايگاههاي نيروي مقاومت بسيج به محل استقرار نيروهاي كميته امداد تبديل مي شود و نيروهاي آنها نيز در قالب نيروي مقاومت بسيج فعاليت خواهند كرد.

يقينا معرفي همه طرح ها و برنامه ها و حتي غرفه ها در قالب يك گزارش نمي گنجد ضمن آنكه ترسيم فضاي معنوي كمك به ايتام و اكرام آنها و يا تلاش براي جمع آوري پول براي نيازمندان و يا آزادي زندانيان هيچگاه در واژه ها نمي گنجد و بايد با حضور در غرفه ها اين بذل مال را از نزديك مشاهده كرد
اگرچه براي ماه مبارك رمضان خير كثير شمرده مي شود اما ميل كمك به فقرا و نيازمندان و به ويژه تلاش براي سرپرستي ايتام از جلوه هاي زيباي اين ماه است كه دردل مومنان روزه دار زنده مي شود
جشن هاي ضيافت رمضان فقط جايي براي معرفي آدمهاي نيازمند نيست ميعادگاه نيكوكاراني هم هست كه مي آيند تا فقط با خدا كنند
هر فرد خير كه با مساعدت خود يك فرد را از زندان آزاد مي كند در كنار آن خانواده اي را نيز از گزند بلاهاي اجتماعي مصون مي دارد پدراني كه هيچگاه دچار جرايم عمدي از قبيل سرقت اختلاس ارتشا و كلاهبرداري موادمخدر جعل اسناد ايجاد ضرب و جرح قتل و غير آن نبودند اما مشكلات اقتصادي يا حوادث رانندگي آنها را مجبور به تحمل زندان كرده است
در سال جاري استان هاي محروم كشور براي معرفي ايتام خود در ضيافت رمضان تهران غرفه زده اند كه با استقبال فراوان مردم صدها يتيم تحت حمايت قرار گرفتند و هر ماه مقرري خاصي به حساب آنها واريز مي شود
در حديثي امام صادق (ع ) مي فرمايند : اگر يتيمي به دليل فقر و نداري گريه كند عرش الهي به لرزه در خواهد آمد و اگر مومني سرپرستي او را برعهده بگيرد بهشت خداوند بر او واجب مي شود
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3493]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن