تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819209339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كيوان كثيريان در گفت و گوي اختصاصي با ايسكانيوز : بزنگاه فرهنگ ايراني را زير سوال برده است// بزنگاه نبايد پخش شود اين به نفع همه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: كيوان كثيريان در گفت و گوي اختصاصي با ايسكانيوز : "بزنگاه" فرهنگ ايراني را زير سوال برده است// بزنگاه نبايد پخش شود اين به نفع همه است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: كيوان كثيريان گفت: مجموعه بزنگاه فرهنگ ايراني را زير سوال برده است.

كيوان كثيريان روز سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، در خصوص سريال هاي امسال ماه رمضان گفت: در ابتدا بايد هدف تلويزيون از پخش سريال هاي ماه رمضان مشخص شود، ظاهرا چند هدف همزمان در حال پيگيري است و بابت همين اهداف همزمان است كه از شبكه هاي مختلف سريال هاي متفاوتي پخش مي شود. يك سريال طنز، يك سريال معناگرا و يك سريال بلاتكليف كه از شبكه 5 سيما پخش مي شود همچنين يك سريال ماورايي كه معمولا آقاي مقدم و افخمي كار مي كنند مانند: او يك فرشته بود، اغما، آخرين گناه...
وي در ادامه تصريح كرد: گويا تكليف تلويزيون خيلي مشخص نيست كه چرا 4 سريال را در ماه رمضان پخش مي كند. سريال هاي طنز كه مانند سال هاي قبل هم بيشتر آقاي عطاران كار مي كرد مانند: متهم گريخت، خانه به دوش و... كه سعي بر اين داشته يك فضاي شادتري در ماه رمضان ايجاد كند، فضايي كه سال هاي گذشته مودبانه تر بود ولي متاسفانه امسال عطاران با ايجاد فضايي بسيار بي ادبانه و افسارگسيخته سعي دارد به هر قيمتي از تماشاگر خنده بگيرد. به نظر مي آيد كه كار "بزنگاه" كاملا متفاوت با فضاي ماه رمضان است.
كثيريان در ادامه افزود: اعتقاد من بر اين نيست كه در ماه رمضان كسي نبايد بخندد ولي نبايد با بيان شوخي ها و طنزهاي آنچناني و پشتك وارو سعي در خنداندن مردم داشته باشيم. قرار نيست كه مردم حتما در ماه رمضان بعد از افطار بخندند آن هم به هرقيمتي...!
وي تاكيد كرد: اينگونه طنزي كه عطاران ساخته است اسمش طنز نيست و به نظر من كار بسيار سطح پاييني است كه براي خود عطاران هم گامي به جلو نيست به اين دليل كه سال هاي گذشته كارهاي خوبي را به معرض نمايش گذاشته بود.
اين منتقدسينما با اشاره به اينكه امسال سريال هاي ماه رمضان ضعيف تر از سال هاي گذشته است گفت: تلويزيون هر سال يك كار شاخص داشته است حداقل سال گذشته "ميوه ممنوعه"و" اغما" قابل قبول بود. سال گذشته اش صاحبدلان خيلي خوب بود و زيرزمين هم بسيار مورد قبول بود اما متاسفانه امسال اين طور نيست و كارهاي ضعيفي را شاهد هستيم.
وي با بيان اين مطالب تصريح كرد: تلويزيون به جاي مقاومت در برابر انتقادات بايد بپذيرد كه كارهاي امسال به هردليلي خوب نيست وسطح كيفي سريال ها بسيار پايين است، و اين مساله اي نيست كه بتوان آن را انكار كرد گرچه همان اشخاص دست به ساختن سريال ها زدند از جمله؛ عطاران، مقدم، و ... ولي بايد قبول كرد كه كيفيت سريال ها بسيار پايين است.
كثيريان در پاسخ به اين سوال كه چرا ريتم تيتراژ مجموعه هاي ماه رمضان امسال مانند سال هاي گذشته نيست گفت: بعيد مي دانم كه كند بودن تيتراژها مربوط به سياست صدا و سيما باشد و فكر مي كنم اين مساله از بلاتكليفي نشات مي گيرد چون اهداف مشخص نبوده است و نمايش چهار سريال در ماه رمضان نشان دهنده همين مشخص نبودن هدف است و عملا همه چيز تحت شعاع همين امر قرار مي گيرد.
وي در ادامه گفت:در اين سريال ها قرار است كه درس اخلاق بدهند و مي خواهند بگويند كه خوب باشيد، راستگو باشيد، تبهكار نباشيد، دزد نباشيد، الكلي عاشق نشويد و...
در حالي كه هدف مشخص نيست و نمي دانند كه چه طنزي متناسب با ماه رمضان است اين مشخص نبودن هدف در تيتراژ، بازيگر و... نيز وجود دارد و انعكاس پيدا كرده است.
همچنين در اين خصوص افزود: اين سريال ها بد آموزي دارند نه به آن معني كه كليشه اي كه همه ميگويند، خيلي كريه و زشت است كه بگوييم «دستشويي بوي پدر مرحومم را مي دهد» و حتي بعضي از دوستان اسم اينگونه كارها را روشنفكري مي گذارند و من از اين مساله خنده ام مي گيرد!
كثيريان در ادامه اظهار داشت: سريال عطاران بسيار كوچه بازاري است و شايد بعضي از مردم عام خوششان بيايد و بخندند ولي تاثيري كه مي تواند روي چند نوجوان بگذارد بسيار تاثير بدي است.
« وقتي كه يك كودك خردسال به پدرش مي گويد خفه شو، زرنزن» حرمت هايي كه بين پدر و فرزند وجود دارد شكسته مي شود.
وي با اشاره به اين مطلب كه در فرهنگ ما همين رابطه پدر و فرزندي باقي مانده گفت: عطاران با سريال"بزنگاه" فرهنگ باقي مانده را نابود كرد، به نظر من بايد كار عطاران تعطيل شود چون به نفع خودش است به اين دليل كه "بزنگاه" كار تخريب كننده اي و فرهنگ ما را زير سوال برده فرهنگي كه ديگر چيزي از آن باقي نمانده است.
كثيريان در پايان گفته هايش اظهار داشت: عطاران چون هزينه كرده و به قولي نمي خواهد ضايع شود، پخش اين سريال را ادامه مي دهد ولي همه مي دانند چه افتضاحي به بار آمده و نمي خواهند جلوي اين امر را بگيرند وبايد اين شجاعت به وجود ايد و اينگونه كارها تعطيل شود چون به نفع همه است.
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن