تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819224922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان ايلام: پديده انقلاب اسلامي معادلات جهاني را برهم زد


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان ايلام: پديده انقلاب اسلامي معادلات جهاني را برهم زد
مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان ايلام گفت: پديده انقلاب اسلامي معادلات جهاني را برهم زد و نظام مستقر دو قطبي را كه بر مبناي انديشه مادي‌گرايي شكل گرفته بود، با چالش جدي مواجه كرد.


دكتر عبدالحسين حق جو در گفت‌وگو با خبرنگار «شبكه خبر دانشجو» در ايلام، تصريح كرد: تبعاً انقلاب اسلامي بر حوزه پيراموني خود يعني خاورميانه اثر سريع تري گذاشت و كشورهايي كه در اطراف و همسايه ما بودند، معمولاً به يكي از اين كانون‌هاي قدرت، وابسته و امنيت خود را در سايه حمايت از آنان تعريف كرده بودند؛ بنابراين پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران دچار ترس و واهمه شدند و خود را در مقابل موج بيداري اسلامي ديدند.

وي ادامه داد: اين كشورها براي اينكه اين موج را در نطفه خفه كنند، در صدد برآمدند تا اصل انقلاب را با يك تهاجم سريع نظامي و همه جانبه از ميان بردارند.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان ايلام گفت: از نگاه آنان مشكلات داخلي در ايران و فروپاشي ارتش كه بر اثر انقلاب دچار تحولاتي شده بود، اين امكان را در اختيار آنان قرار مي‌داد كه با حمايت قدرت‌هاي بزرگ در كوتاهترين فرصت طومار انقلاب اسلامي را در هم بپيچند.

حق جو خاطرنشان كرد: راهبرد امام (ره) و انقلاب اسلامي در مقابل اين هجوم جهاني، پيوند دفاع از كشور با تكيه بر اسلام و مردم بود.

وي افزود: در واقع دفاع ما به دو عنصر لايزال متكي بود؛ يكي اسلام عزيز و ديگر مردم؛ اين در حالي است كه رمز و راز شكست دشمنان اسلام با وجود برخورداري از تكنولوژي برتر نظامي در همين دو نكته نهفته شده است.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان ايلام يادآور شد: روح دفاع مقدس ما اسلامي و مردمي است كه اين دو عنصر مقاوم موجب تداوم حركت انقلاب اسلامي و نظام شد.

حق جو گفت: دفاع مقدس ترجمان گويا يا آيينه تمام نماي انقلاب اسلامي است كه عزت، استقلال، خودكفايي، توان نظامي، بسيج مردمي و احياي ناب ترين ارزش‌هاي اسلامي مانند شهادت، ايثار و واژه‌هاي مقدس ريشه در دفاع مقدس دارد.

اين استاد دانشگاه خاطرنشان كرد: بي گمان تداوم انقلاب اسلامي در گرو حفظ و گسترش ارزش‌هايي است كه در اين دوران توليد شده است و امروز نسل نوين ما براي اينكه بتواند به درستي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي پاسداري كند، بايد شناخت خود را از اين دوران كامل كند؛ چرا كه در اين دوران عميق ترين معارف به چشم مي‌خورد و اين معارف الگو و اسوه عمل ماست.

وي اضافه كرد: در دوران دفاع مقدس سخت ترين مشكلات براي ملت به وجود آمد، ولي در سايه ارزش‌هايي كه در جامعه جاري و ساري شده بود، مردم بر مشكلات غلبه كردند؛ اين در حالي است كه در اين دوران براي بازسازي معنوي جامعه راهي جز احياي آن ارزش‌ها وجود ندارد.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي استان ايلام در پايان گفت: در واقع مشكلات ما از زماني شروع شد كه بين افراد جامعه و آن ارزش‌ها زاويه ايجاد شد و امروز بايد اوليا آن ارزش‌ها را دوباره زنده كنند تا جوان مومن با تمسك به آنان بار ديگر اعجاز آفريني كنند؛ همان چيزي كه در غزه و در جنگ 33 روزه شاهد آن بوديم./انتهاي پيام/
 يکشنبه 31 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 786]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن