تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819581374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور : شاخصهاي سلامت بسرعت رو به بهبود است (30 تكميلي و پاياني)


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رييس جمهور : شاخصهاي سلامت بسرعت رو به بهبود است (30 تكميلي و پاياني)
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/06/28
رئيس جمهور در ادامه مصاحبه با خبرنگاران داخلي و خارجي شاخص هاي بهداشتي و درماني را به سرعت رو به بهبود برشمرد و گفت : اين شاخص ها در مقايسه با كشورهاي اطراف ايران ، بسيار عالي است .
محمود احمدي نژاد با اشاره به اينكه ايران سال گذشته پذيراي 20 هزار توريست درماني بوده است تصريح كرد : هم اكنون بيش از 22 ميليون نفر در ايران تحت پوشش بيمه درماني روستايي قرار گرفته اند .
وي سطح سلامت مادران و كودكان كشور را بسيار بالا دانست و با اشاره به كسري بودجه سلامت گفت : اين امر براي اين است كه دائما يارانه هاي سنگين در بخش سلامت تخصيص مي يابد و معناي اين موضوع اين نيست كه وضع بهداشت ايران رو به قهقرا و ضعيف است .
رئيس جمهور همچنين با اشاره به عملكرد موفق ايران در امراض جنون گاوي و آنفلوانزاي پرندگان گفت : ايران به تاييد بهداشت جهاني ، در موضوع مرض جنون گاوي ، پاك است و به عنوان الگويي براي منطقه معرفي شد و همچنين سرعت عمل ايران در
مهار آنفلوانزاي پرندگان هم موجب شد تا الگو شود .
وي تصريح كرد : هم اكنون بهداشت ، درمان و دارو در ايران ارزان تر از كشورهاي همسايه است و پيش بيني مي شود 3 برابر پارسال ، پذيراي توريست درماني باشيم.
احمدي نژاد در ادامه با اشاره به مهار بيماري وبا در كشور گفت: واقعا شبكه بهداشتي ايران، شبكه بسيار قوي است و فعاليت خوبي داشته، حتي بيمارستان هاي ما بيماران ناتوان مالي را رايگان درمان مي كند .
رئيس جمهور همچنين در پاسخ به سوالي درباره گسترش مواد مخدر و بزه كارهاي اجتماعي بويژه در بين جوانان گفت : ما الآن از معتادان كشور آمار دقيق در اختيار داريم زيرا سنگين ترين مبارزه در بخش قاچاق مواد مخدر و همه با اعتياد در ايران جريان دارد.
رئيس جمهور با اشاره به آمارها و گزارش هاي سازمان ملل مبني بر اينكه هر ساله ايران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اعتياد ، مقام اول را بدست آورده است گفت: ديده ام برخي ها مي گويند 2 يا 4 ميليون معتاد در ايران وجود دارد و در آمار دهي ، مسابقه مي دهند كه اين حرف ها همه اش غلط است.
وي گفت: نام آنهايي كه به مواد مخدر خطرناك معتادند هم اكنون در داخل كشور ثبت شده است و كسي اگر كارت نداشته باشد نيروي انتظامي با او برخورد مي كند.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه هم اكنون حدود 250 هزار نفر معتاد به مواد مخدر خطرناك در كشور وجود دارد گفت: الان قريب به اتفاق آنها تحت پوشش درماني داروي جايگزين قرار دارند .
وي افزود: همين تعداد و مقداري بيشتر از معتادين به مواد مخدر خطرناك ، معتاد به ترياك در كشور وجود دارد.
رئيس جمهور تصريح كرد: عمده مصرف مواد مخدر توسط كساني است كه ترياك مصرف مي كنند و اين افراد در اولويت دوم برخورد ما قرار دارند.
وي با اشاره به فراهم كردن به شربت جايگزين توسط وزارت بهداشت گفت: به محض فراهم شدن آن ، معتادان به ترياك را فراخوان مي كنيم تا تحت پوشش درمان جايگزين قرار بگيرد.
رئيس جمهور در عين حال گفت: حداكثر كساني كه معتادند و مشكوك به اعتياد در كشور زير 600 هزار نفر هستند و تزريقي هاي ما حدود 5 هزار نفر هستند.
رئيس جمهور در عين حال تاكيد كرد: برخي ها دوست دارند در سياه نمايي مسابقه بدهند حال آنكه كشور ما سالم است .
وي تاكيد كرد: براي ما يك نفر معتاد هم زياد است و با آن مبارزه مي كنيم.
رئيس جمهور در پاسخ به اين سؤال كه طبق آمار ارائه شده از طرف بانك مركزي، وضعيت معيشتي دهك هاي پايين جامعه و مردم مستضعف در سه سال اخير روند رو به پاييني داشته است ، گفت: طبق گزارش هاي رسمي بانك مركزي، اتفاقاً به نسبت با قيمت ثابت، قدرت خريد در سه دهك پايين جامعه بيشتر از سه سال گذشته شده اما آيا من راضي هستم؟ خير، راضي نيستم چون فاصلة سه دهك پايين تا سه دهك بالا بسيار بسيار زياد است.
آقاي احمدي نژاد در ادامه خاطرنشان كرد: ما كارهاي زيادي كرديم، سهام عدالت، بنگاه هاي كوچك، افزايش بودجة نهادهاي حمايتي، توزيع منابع در نقاط مختلف كشور، اما اينها پاسخگو نيست، طرح تحول اقتصادي هدف گيري اصلي اش اجراي عدالت است و مي خواهد عدالت را به طور ريشه اي پايدار كند و اميدواريم اين مشكل به طور ريشه اي حل شود.
رئيس جمهور در پايان جلسة پرسش و پاسخ نيز گفت: در اين ماه مبارك رمضان از همگي تشكر مي كنم. من قول داده بودم كه نشست بعدي را بيشتر به مسائل داخلي اختصاص دهيم، الآن هم تقريباً نود درصد سؤال ها مسائل داخلي بود هر چند فرصت سؤال براي همه وجود نداشت اما در نشست بعدي بيشتر سؤال ها بين المللي و جهاني خواهد بود .
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن