تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819602629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش بين‌المللي فلسفه در يونان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: همايش بين‌المللي فلسفه در يونان برگزار شد
خبرگزاري فارس: بيستمين همايش بين‌المللي فلسفه با موضوع «فلسفه يونان و معضلات عصر ما» در شهر خانيا واقع در جزيره كرت يونان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در اين همايش كه پس از كشور ميزبان، بيشترين شركت كنندگان از كشور آمريكا بودند، سيدمحمد خامنه‌اي، رياست بنياد حكمت اسلامي صدرا و ملاصالحي، عضو هيأت علمي گروه باستان‌شناسي دانشگاه تهران، به عنوان نمايندگان ايران، حضور داشتند.
در همايش «فلسفه يونان و معضلات عصر ما»، استاداني از قارّه‌هاي آسيا، اروپا، اقيانوسيه، آمريكا و آفريقا به ايراد سخن در خصوص موضوعات مختلف از قبيل هنر، زيباشناسي، حكمت، اخلاق، معماري و مناسبات ميان هركدام با فلسفه و فكر و انديشه پرداختند.
پس از آغاز همايش، وودوريس، استاد فلسفه دانشگاه آتن، به عنوان دبير همايش، سخنان خود را با تاكيد بر نقش ويژه تاريخ كهن و فرهنگ غني ايران و فيلسوفان مسلمان ايران و به ويژه فارابي و انديشه‌هاي او بر اعتلاي فلسفه و انديشه همه اعصار آغاز كرد و سپس پيشنهاد همكاري كشور خود را با ايران در جهت برگزاري همايشي در مورد انديشه‌هاي فارابي مطرح كرد.
در ادامه رئيس بنياد حكمت اسلامي صدرا، ضمن بيان ابراز تمايل ايران و بنياد حكمت اسلامي صدرا در جهت برگزاري همايش‌هايي ازين دست، به سهم و نقش فلسفه و فيلسوفان در پيشرفت تاريخ تفكر و تمدن بشري اشاراتي كوتاه و موجز داشت.
وي در ادامه با تأكيد بر سرشت جست‌وجوگر و حقيقت‌جوي فلسفه و مناسبت تنگ و ناگسستني فلسفه با منطق و تعقل و تفكر، به معرفي فلسفه بمثابه يك ميراث غني بشري و جهاني كه تنها به قوم و دوره‌اي خاص تعلّق ندارد، پرداخت.
وي در ادامه با اشاره به كارايي مهم فلسفه، منطق و تعقل در حل مسائل و معضلات بشري، خاطرنشان ساخت: دفاع از تفكر، منطق و گفت‌وگو، در واقع دفاع از جامعه بشري و تاريخ و فرهنگ و مدنيت انساني همه ماست و بنياد حكمت اسلامي صدرا در ايران، با همين باورها، تدوين تاريخ فلسفه جهان را در دستور كار خود دارد.
در پايان دو اثر از خامنه‌اي، با عناوين «فلسفه زن بودن» و «حكمت متعاليه و ملاصدرا» كه ترجمه انگليسي آنها تازگي به چاپ رسيده بود، به اساتيد حاضر در جلسه اهداء شد.
انتهاي پيام/
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن