تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805762144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين شمار تلفات زلزله هرمزگان 6 كشته و 46 مجروح‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: آخرين شمار تلفات زلزله هرمزگان 6 كشته و 46 مجروح‌
سرويس حوادث - فرماندار قشم، آخرين شمار تلفات زمين لرزه عصر ديروز اين شهرستان در استان هرمزگان را 6 كشته و 46 زخمي اعلام كرد. ‌

مهدي ايران‌نژاد افزود: سه تن از قربانيان زلزله در اسكله كاوه جان خود را از دست دادند و هر يك از روستاهاي جي‌جيان، كوشه و گربدان نيز شاهد يك قرباني بوده‌اند.

*‌تخريب يكصد خانه روستايي‌

زلزله 1/6 ريشتري عصر ديروز در قشم، به بيش از 100 خانه روستايي اين شهرستان واقع در جنوب استان هرمزگان خسارت وارد كرد.

نماينده فرمانداري شهرستان قشم كه در محل زلزله حضور يافته بود، با بيان اين مطلب افزود: اين منازل بين 30 تا 50 درصد خسارت ديده‌اند.

* خمير 3 بار لرزيد

زمين‌لرزه‌هايي به بزرگي 2/4، 7/3 و 9/4 درجه در مقياس امواج دروني (ريشتر)،‌ ديشب و امروز منطقه اطراف بندر خمير در استان هرمزگان را به ترتيب در ساعت‌هاي 22 و 50 دقيقه و 35 ثانيه، 22 و 56 دقيقه و 43 ثانيه و 6 و 46 دقيقه لرزاند.

به گزارش مركز لرزه‌نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، شبكه‌هاي لرزه‌نگاري وابسته به اين مركز مكان اين زلزله را 99/26 درجه عرض شمالي و 76/55 درجه طول شرقي به ثبت رساندند.

*انتقال 10 مجروح به بندرعباس‌

رئيس دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان گفت: حدود 10 نفر از مجروحان زلزله قشم به بخش اورژانس بيمارستان شهيد محمدي بندرعباس منتقل شدند. دكتر فرهاد عابدي حال چهار نفر از مجموع 10 بيمار منتقل شده را وخيم اعلام كرد و گفت: در بين مجروحان، پنج كودك خردسال ديده مي‌شود. ‌

*‌ تامين امنيت مناطق زلزله زده‌

فرمانده انتظامي هرمزگان گفت: تاكنون هيچ گزارش منفي انتظامي و امنيتي از مناطق زلزله زده نرسيده و امنيت در اين مناطق كاملا تامين شده است. سردار منصور دشتي افزود: نيروهاي انتظامي علاوه بر مناطق لافت و بندرپهل و قشم، در بندرعباس نيز در آماده‌باش 100 درصد به سر مي‌برند و تيم‌هاي گشتي در مناطق زلزله زده در حال فعاليت هستند و با برقراري نظم با نيروهاي امداد و نجات همكاري مي‌كنند. وي يادآور شد:‌ پرسنل انتظامي در بيمارستان‌ها و مراكز درماني و ديگر مناطق حساس و مرتبط نيز به طور ثابت استقرار يافته‌اند.

*‌ دوبي لرزيد

همچنين زمين‌لرزه‌اي به قدرت 8/4 ريشتر، عصر ديروز دوبي و اطراف آن را لرزاند.

به گزارش شبكه لرزه‌نگاري ابوظبي، مركز اين زمين‌لرزه، جزيره قشم در خليج‌فارس بوده است.

وقوع زلزله در جزيره قشم و دوبي، موجب وحشت ساكنان دوبي شد. به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه، مسئولان امدادرساني اعلام كردند اين حادثه براي شهروندان امارات خسارتي در بر نداشته است.

افراد خارجي مقيم امارات نيز اظهار داشتند: اين ‌زمين لرزه ما را وحشت زده كرد و پس از وقوع حادثه بي‌درنگ محل اقامت خود را ترك كرديم. ‌

*‌ آخرين خبر

استاندار هرمزگان گفت: اوضاع در مناطق زلزله‌زده تحت كنترل است. صاحب محمدي در نشست ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه استان كه در پي وقوع زلزله در قشم تشكيل شد، افزود: همه دستگاه‌هاي ذيربط آمادگي لازم را براي كمك‌رساني به مناطق زلزله‌زده دارند.

ياسر حزباوي مديركل بازسازي و حوادث غيرمترقبه استان نيز آخرين آمار كشته‌ها را 6 نفر و شمار زخمي‌ها را 46 نفر اعلام كرد.

رئيس جمعيت هلال‌احمر استان هرمزگان نيز در اين جلسه گفت: رسيدگي به وضع مردم روستاهاي زلزله‌زده قشم از ساعت 16 ديروز آغاز و يك فروند بالگرد نيز به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

وجداني مديرعامل شركت برق استان نيز گفت:‌ پس از زلزله، 30 خط 20 كيلوولت از مدار خارج و يك ساعت بعد وصل شد.

وي افزود: در شهرستان قشم نيز 25 خط برق‌رساني قطع و تيرهاي برق روستاهاي گربدان و پي‌پشت شكسته شده است. در اين نشست اعلام شد بيشترين خسارات روستاهاي گربه‌دان، تنبان پي‌پشت، گورزين و كوشه وارد شده اما هنوز ميزان آن مشخص نيست.

به بخش‌هاي مخابرات، آب و فاضلاب مناطق زلزله زده خسارت وارد نشده است. ‌

همچنين به گزارش خبرنگاران اطلاعات در استان‌هاي مختلف كشور، علاوه بر وقوع زلزله در قشم، ساكنان مناطق ديگري از كشورمان از جمله استان‌هاي كرمان، خوزستان، ايلام، چهار محال و بختياري و آذربايجان‌ غربي، در 48 ساعت گذشته شاهد وقوع سيل و توفان، بودند.

رئيس ستاد مديريت بحران كشور در اين باره گفت:‌ وقوع سيل در استانهاي ايلام، چهارمحال و بختياري و خوزستان از سه‌شنبه شب تاكنون، سبب مرگ 19 نفر شده است و شمار زيادي دام نيز تلف شدند.

حسين باقري افزود: براساس پيش‌بيني‌هاي سازمان هواشناسي، شاهد نزولات آسماني در بسياري از استان‌هاي كشور بوديم كه متاسفانه در استان‌هاي خوزستان، چهارمحال و بختياري و ايلام خسارت‌هايي نيز وارد شد. ‌وي درباره خسارت سيل در استان ايلام گفت: شدت سيل در اين استان سبب ورود گل و لاي و ايجاد مشكل در آب شرب استان شد كه با ابلاغ به استان‌هاي معين، تانكرهاي آبرساني در سطح منطقه توزيع شد.

باقري بيشترين خسارت را در استان چهارمحال و بختياري اعلام كرد و گفت: با توجه به وجود عشاير كوچ‌رو در اين استان و نبود اطلاع‌رساني مناسب به آنها، خسارت در اين بخش بيشتر بوده است به اين ترتيب كه بر اثر آب گرفتگي شديد 14 نفر كشته و شمار زيادي دام نيز تلف شدند.

رئيس ستاد مديريت بحران كشور افزود: در استان خوزستان نيز به سبب شدت وزش باد و پرتاب اجسام 5 نفر جان خود را از دست دادند.

بارش باران شديد و سيل‌آسا در مهاباد موجب جاري شدن سيل در تعدادي از روستاهاي بخش خليفان از توابع شهرستان مهاباد در استان آذربايجان غربي شد.

همچنين فرماندار جيرفت در جنوب استان كرمان گفت: سيلاب عصر ديروز (چهارشنبه)، به راه‌هاي روستايي و عشايري حوزه كوهستان دلفارد و ابتداي ساردوئيه اين شهرستان خسارت وارد كرد.

محمدعلي بهروز افزود: با توجه به اين كه بخشي از راه ارتباطي ساردوئيه در مسير سيلاب قرار داشت، اين مسير باز است و تردد وسايط نقليه به راحتي انجام مي‌شود.

وي گفت: پس از دريافت گزارش جاري شدن سيلاب در منطقه ياد شده، بلافاصله ستاد حوادث غيرمترقبه شهرستان در فرمانداري تشكيل شد و در حال حاضر اعضاي اين ستاد به همراه كارشناس خود در منطقه خسارت ديده حضور دارند. ‌براساس گزارش مردمي، سيلاب عصر چهارشنبه در منطقه كوهستاني دلفارد، سبب طغيان رودخانه اين منطقه شد و خساراتي نيز به باغداران حاشيه اين رودخانه وارد كرد. ‌




 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن