تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819593168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مقام مسئول تأمين اجتماعى در گفت وگو با «ايران» خبر داد بيمه اينترنتى ۳۰ ميليون نفر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مقام مسئول تأمين اجتماعى در گفت وگو با «ايران» خبر داد بيمه اينترنتى ۳۰ ميليون نفر
گروه اجتماعى ـ سيد حسين قاآنى : براساس تسهيلات فراهم شده از نيمه دوم سال جارى صدور دفترچه بيمه درمانى در تهران و استان هاى كشور تسهيل مى شود.

388314.jpg

سعيد حسينى مدير كل نام نويسى و حساب هاى انفرادى سازمان تأمين اجتماعى در گفت وگو با خبرنگار «ايران» با اعلام اين مطلب گفت: براساس تأكيد مدير عامل سازمان در ارائه خدمات بهتر به بيمه شدگان، سيستمى طراحى شده است تا بيمه شده بتواند به هر شعبه اى از تأمين اجتماعى كه مى خواهد مراجعه كند و بدون هيچ گونه محدوديتى نسبت به صدور يا تمديد دفترچه بيمه درمانى خود و خانواده اش اقدام كند.
وى افزود: در اين سيستم كه «وب سرويس» نام دارد ديگر نيازى به امور دستى نيست؛ به عبارتى در اين سيستم مشخصات و اطلاعات فرد بيمه شده گرفته مى شود و پس از ارتباط با شعبه مورد نظر، متناسب با درخواست وى خدمات بيمه اى ارائه خواهد شد. حسينى با اشاره به ارائه اين خدمات در مراكز درمانى ملكى سازمان تأمين اجتماعى اظهار داشت: همه مراكز ملكى اين سازمان مى توانند از اين سيستم براى استعلام وضعيت بيمه شده بهره مند شوند به عبارتى اگر فرد بيمه شده براى درمان به اين مراكز مراجعه كرد، با اين احتمال كه مدت اعتبار دفترچه بيمه درمانى او به پايان رسيده باشد مى تواند از خدمات درمانى مراكز مذكور استفاده كند زيرا اين مراكز نيز همچون شعب تأمين اجتماعى به صورت آنلاين به مركز متصل هستند. مدير كل نام نويسى و حساب هاى انفرادى سازمان تأمين اجتماعى درباره صدور كارنامه سوابق بيمه اى بيمه شدگان گفت: در حال حاضر با توجه به اين كه پايگاه اطلاعات يكپارچه سوابق بيمه شدگان ايجاد شده است و اطلاعات هويتى همه اين افراد در تمامى شعب تجميع شده است، كارنامه شعبه اى 98 درصد از بيمه شدگان صادر شده است.
وى با اشاره به صدور شش ميليون و ۵۰۰ هزار كارنامه سوابق بيمه اى اظهار داشت : همه بيمه شدگانى كه تاكنون فقط كارنامه سوابق بيمه اى خود را از يك شعبه دريافت مى كردند، مى توانند كارنامه سوابق كشورى خود را نيز بگيرند. به عبارتى همه اطلاعات مربوط به روز سابقه بيمه شدگان تأمين اجتماعى در شعب سراسر كشور در كارنامه كشورى اين بيمه شدگان درج مى شود.
وى افزود: با اين خدمت همه بيمه شدگان از پرداخت حق بيمه خود به وسيله كارفرمايشان مطلع مى شوند و در صورتى كه مشكلى درباره سوابق بيمه اى آنها وجود داشته باشد مى توانند با مراجعه به شعب مربوطه نسبت به رفع آن اقدام كنند. گفتنى است در حال حاضر ۷‎/۵ ميليون بيمه شده به همراه افراد تبعى كه مجموعاً ۳۰ ميليون نفر مى شود، زير پوشش سازمان تأمين اجتماعى قرار دارند.
تغيير قوانين و مقررات به نفع بيمه شدگان
با اصلاح پاره اى از قوانين و مقررات، تسهيلات ديگرى از سوى سازمان تأمين اجتماعى مشمول بيمه شدگان شده است به طورى كه تصويب قانون پرداخت مستمرى به فرزندان زنان متوفى نمونه اى ديگر از تسهيلات ارائه شده براى بيمه پردازان است. براساس اين قانون كه پس از ابلاغ رئيس جمهورى شكل اجرايى پيده كرده است، فرزند فرد بيمه شده علاوه بر دريافت مستمرى پدر از مستمرى مادر نيز برخوردار خواهد شد.
همچنين با تغييراتى در آئين نامه بيمه اختيارى متقاضيان اين بيمه فارغ از محل و شعبه دريافت كننده حق بيمه قبلى، امكان مراجعه به هر يك از شعب تأمين اجتماعى را دارند و اين شعب موظفند با اخذ درخواست آنان در اسرع وقت نسبت به انعقاد قرارداد با اين افراد اقدام كنند. ضمناً با حمايت دولت و اختصاص ۲۶۰ ميليارد تومان اعتبار، سازمان تأمين اجتماعى به منظور تسريع بيشتر در گسترش پوشش بيمه اى رانندگان درون شهرى، برون شهرى و كارگران باربر زمينه بيمه پردازى اين قشرها را به صورت انفرادى امكانپذير كرده است.
تسهيلات مذكور در حالى ارائه مى شود كه پيش از آن به علت مشكل قانونى و نبود مصوبه هاى لازم عملى نبود. البته در كنار موارد فوق بيمه شدگان نيز حق دارند در ازاى ايام اشتغال و پرداخت حق بيمه از مزاياى مقرر در قانون (تعهدات سازمان) همچون بيمه حوادث، بيمارى ها، غرامت دستمزد ايام بيمارى و باردارى، بيمه بيكارى، كمك هزينه دفن و كفن، كمك هزينه ازدواج، بازنشستگى، از كار افتادگى و فوت برخوردار شوند كه اين موارد متناسب با وضعيت و سوابق هر فرد بيمه شده از سوى سازمان تأمين اجتماع اعمال مى شود.
 پنجشنبه 21 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن